• 25 Nov. 2015
  • 1 min

24% dintre români cred că pot deveni antreprenori

Foto captură antreprenor şi laptop
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Perspectiva de a avea un venit suplimentar rămâne principala motivaţie pentru românii care vor să devină antreprenori.

Aproape un sfert (24%) dintre români sunt convinşi că au abilităţile necesare pentru a începe o afacere, în timp ce puţin mai mult de o treime (38%) îşi doresc să devină antreprenori, arată AGER, un studiu global realizat de Amway şi catedra de strategie şi organizare din cadrul Universităţii Tehnice din Munchen.

Perspectiva de a avea un venit suplimentar rămâne totuşi principala motivaţie pentru a deveni antreprenor.

Circa jumătate dintre români consideră că antreprenoriatul le poate aduce o a doua sursă de venituri, în timp ce 40% au spus că acest statut i-ar face independenţi faţă de angajator. La polul opus, la nivel european, antreprenoriatul este considerat ca o cale către independenţă (44%), respectiv împlinire profesională (43%).

„Amway susţine iniţiativele antreprenoriale în întreaga lume de peste 55 de ani şi inclusiv în România am făcut pionierat în acest domeniu încă din 1997. Cred că trăsăturile principale ale unui antreprenor sunt spiritul de iniţiativă, capacitatea de automotivare şi puterea de a prelua conducerea. Acesta este momentul în care Amway se implică în încurajarea oamenilor de a-şi începe propria afacere, învăţându-i şi motivându-i să crească şi apoi propulsându-i în mediul de afaceri ca noi antreprenori”, a declarat Ioana Enache, director general, Amway România, Bulgaria şi Grecia.

Principalele obstacole în calea antreprenoriatului sunt, în viziunea românilor, teama de eşec – 85% dintre respondenţi, în creştere abruptă faţă de 60% din răspunsuri în 2014 şi cu mult peste media europeană de 69%. Este interesant că şi contextul social a condus la sporirea nivelului de frică faţă de consecinţe legale, de la 8% in 2014 la 21% în 2015. În plus, numai 19% dintre respondenţi au indicat că societatea românească ar fi prietenoasă cu antreprenorii, în uşoară scădere faţă de 22% in 2014. 

Ediţia din 2015 a studiului global cuprinde 44 de ţări şi 49.775 respondenţi cu vârste cuprinse între 14 şi 99 de ani.

Din România au răspuns, între 26 mai şi 15 iunie, 1.084 de femei şi bărbaţi, cu vârste mai mari de 15 ani.

A fost util articolul? 0
antreprenoriat

Leave a Reply