• 13 Sep. 2021
  • 2 min

5 greșeli de evitat în prima ta săptămână la un nou job

greșeli prima săptămână de lucru

Prima săptămână la un nou job reprezintă o perioadă presărată cu oportunități, entuziasm, dar și ceva stres. Pe măsură ce te familiarizezi cu rolul începi să te simți încântat și implicat în acest nou început. Și e important să canalizezi energia aferentă acestor stări către scopuri productive.

În această perioadă stabilești tonul pentru ceea ce, speri că va fi, cu puțin noroc, o relație lungă și de succes cu noul loc de muncă. De aceea, e important să începi cu bine, să nu tulburi apele și să nu încerci să schimbi ritmul în care se desfășoară anumite lucruri încă din primele zile. Iată câteva aspecte de care poți ține cont pentru a evita mai multe greșeli tipice atunci când ești proaspăt intrat într-o echipă.

 

5 greșeli care-ți pot pune bețe în roate în prima săptămână la un nou job

Caută să nu tragi concluzii pripite!

În primă fază caută să faci cunoștință cu colegii cu care vei colabora pentru următoarele luni sau chiar ani. Este un impuls firesc al omului să dorească să înțeleagă și să catalogheze oamenii, dar dacă îi judeci rapid nu numai că te poți înșela, dar poți pune în pericol și o potențială relație valoroasă la locul de muncă.

 

Excesul de zel poate dăuna grav primei impresii!

Este firesc să intri într-o nouă poziție plin de idei și inițiative. Recunoaște însă că ești un membru recent intrat în echipă și ia-ți timpul necesar pentru aclimatizare înainte de a încerca să schimbi totul la 180 de grade. O să ai suficient timp pentru a influența practici și pentru a transforma modul de desfășurare al diverselor lucruri. Dacă vrei să câștigi credibilitatea pentru a veni cu contribuții ulterioare, trebuie mai întâi să asculți și să înveți.

 

Evită să fii negativist!

A fi negativist este o altă greșeală de evitat ca proaspăt angajat. Se spune că negativismul nu a făcut niciodată pe nimeni mai de succes sau mai productiv. A fost chiar dovedit în nenumărate rânduri ca fiind o forță toxică și distructivă ce poate afecta performanța și cariera. În loc să te alături corului reclamanților, care există negreșit în orice companie, caută să fii persoana care intră în cameră și aduce bună dispoziția cu sine.

 

Nu te prezinți echipei!

Sosirea ta la birou (sau online) nu ar trebui să fie niciodată o surpriză pentru restul echipei. De obicei, HR-ul sau șeful tău te vor prezenta colegilor înainte de a începe, dar chiar dacă nu o fac, preia inițiativa și fă-o tu. Întreabă-ți managerul direct dacă poți trimite un e-mail la nivelul întregii companii sau un mesaj pe Slack/ Discord pentru a-ți informa echipa cine ești și ce urmează să faci.

 

Nu te aștepta să-ți facă alții treaba!

E de înțeles la început să ai nevoie de ajutor sau îndrumare în primele câteva săptămâni la un nou loc de muncă, iar solicitarea colegilor de muncă pentru asistență sau doar pentru a răspunde la anumite întrebări poate fi perfect acceptabilă. Dar nu există o modalitate mai rapidă de a-ți face dușmani decât prin a cere sau prin a te aștepta ca noii tăi colegi de muncă să facă anumite părți din treaba ta pentru tine. Cere ajutor dacă ai nevoie de el, dar bazează-te în primul rând pe forțele proprii și dă dovadă de autonomie.

 

Când începi munca la un nou job, este important să tratezi cu profesionalism primele interacțiuni cu colegii, sa dai dovadă de punctualitate, să asculți cu atenție și să prioritizezi îndeplinirea sarcinilor. Deși probabil vei fi scuzat dacă vei comite anumite greșeli fiind încă la început, dovedind că s-a luat decizia corectă în aducerea ta în echipă te va ajuta pe termen lung.

 

Ți-a plăcut acest articol despre diversele greșeli pe care le poți comite în prima ta săptămână de lucru? Citește și:

Ce ascundem sub preșul succesului?

De ce pasiunea e mai presus decât orice scuză

Cu ce beneficii vine la pachet un job de livrator

A fost util articolul? 0

Leave a Reply