• 3 Jan. 2012
  • 3 min

7 idei despre cum sa te vinzi mergand la evenimente.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Articol preluat de pe www.mirceaenescu.ro Am participat zilele trecute la un eveniment de business. Am abordat si intalnit oamenii pe care-i vizam, am discutat si socializat […]

Articol preluat de pe www.mirceaenescu.ro

Am participat zilele trecute la un eveniment de business. Am abordat si intalnit oamenii pe care-i vizam, am discutat si socializat cu cei care m-au solicitat.

Departe de mine pretentia de a fii un networker profesionist, insa am observat o serie de lucruri care mi-au aratat ca nu ne prea pricepem la networking. Da, ma includ si pe mine aici, pentru ca “stiu ca nu stiu nimic”! 🙂

Prin urmare, recomandarile de mai jos cred ca ne pot ajuta in viitor pe noi, vanzatorii, sa profitam la maximum de timpul si efortul investit in participarea la diverse evenimente:

1. Stabileste-ti de-acasa obiective clare.

Studiaza lista persoanelor care vor participa si vezi cat de interesante si de importante sunt pentru tine aceste persoane din perspectiva proiectelor pe care le poti realiza impreuna cu ele. Poate ca sunt potentiali clienti ori colaboratori, viitori angajati, posibili furnizori, potentiali investitori interesati sa-si dezvolte portofoliul etc.
Daca lista aceasta nu iti este clara de-acasa si “mergi la ghici”, te expui masiv riscului sa-ti irosesti timpul si banii.

2. Uita la evenimente ca esti om de vanzari.

Scopul principal la aceste evenimente este sa fii vazut si cunoscut. Mai pe romaneste si intr-un limbaj mai relaxat, obiectivul este “sa te bagi in seama”.

Uita de targetul pe care trebuie sa-l atingi pana la sfarsitul lunii si de presiunea sarcinilor de serviciu, uita ca esti platit in functie de cat vinzi. Participa la evenimente pentru a stabili un prim contact initial si pentru a le atrage atentia celor care te intereseaza ca existi ca si fiinta umana, individ, cetatean si in niciun caz ca si vanzator.

3. Gandeste-te la o strategie de abordare pentru fiecare persoana vizata / categorie de persoane vizate.

Altfel o sa te trezesti langa persoana cu care vrei sa intri in contact si o sa procedezi in stil romanesc: “ma descurc eu la fata locului, improvizez ceva, doar sunt artist”. 🙂
Spre exemplu, ai putea incepe cu un compliment referitor la realizarile persoanei pe care o abordezi (trebuie insa sa te pregatesti din timp pentru asta), ai putea oferi un cadou valoros (nicidecum un fleac), poti cere un sfat din domeniul de activitate al persoanei vizate etc.

Tot secretul este sa nu te comporti ca un vanzator disperat sa vanda si care nu rateaza niciun prilej sa-si scoata in fata nemaipomenitele lui produse si servicii!

4. Fara teama, cu zambet inainte!

Arborand cel mai frumos zambet de care esti in stare si plin de ganduri pozitive, intra in vorba cu persoana vizata. Sansele de a fi respins procedand astfel sunt zero.

Oamenii vin la astfel de evenimente pentru a socializa si a cunoaste alti oameni.
Nu te plange ca n-ai gasit loc de parcare, ca te-ai certat in trafic, ca te-a suparat Basescu, Oprescu ori Antonescu, ca te strang pantofii ori te doare burta… 🙂 Nu intereseaza pe nimeni chestiunile astea si devii instantaneu neinteresant.

Incearca sa discuti doar despre subiecte interesante pentru partenerul tau de dialog, altfel esti anost si plictisitor.

5. Ofera-ti cartea de vizita si cere acordul de a lua legatura ulterior.

Daca cealalta parte nu manifesta nicio intentie de a-ti inmana cartea sa de vizita, ofer-o tu pe-a ta. In cazul in care cel vizat si-a terminat cartile de vizita, noteaza-ti pe spatele uneia dintre cartile tale de vizita datele de contact ale interlocutorului tau.
Cere apoi acordul de a lua legatura ulterior in cazul in care apar oportunitati pe viitor.

6. Retrage-te cand simti ca e momentul.

Cand persoana abordata incepe sa se uite din ce in ce mai des in alta parte imediat ce isi termina propozitiile, e clar ca trebuie sa te retragi. Lasa oamenii sa respire si sa mai socializeze si cu altii. Ti-ai atins obiectivul de a te face remarcat, retrage-te si vei face o prima impresie pozitiva.

7. Revino cu un mesaj dupa maxim 2 – 3 zile.

La finalul unui eveniment trebuie sa ai o memorie de elefant pentru a-ti aduce aminte toate persoanele cu care ai stat de vorba. Asa ca fii convins ca cei pe care tu i-ai abordat, cu exceptia situatiilor in care ori esti o persoana cu notorietate, ori ai varsat cafeaua peste costumul lor :), te-au si uitat pana la sfarsitul zilei.

Prin urmare, daca nu revii cu un telefon sau mesaj de email dupa maxim 3 zile, iti maresti exponential sansele de a fi uitat aproape definitiv. Incearca, in acelasi timp, sa stabilesti cu persoana vizata si o relatie pe Facebook si LinkedIn.

Ei bine, abia peste doua – trei saptamani iti poti incepe abordarea de vanzare, in sfarsit, acum e momentul potrivit!

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari si autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ pe care o poti primi gratuit daca vizitezi www.mirceaenescu.ro

A fost util articolul? 0

Leave a Reply