• 6 Sep. 2016
  • 8 min

Studio Moderna își mărește echipa cu 50 de angajați în București și Târgu Mureș

Studio Moderna este compania unde principalul criteriu pentru a te angaja este atitudinea, nu vârsta sau sexul persoanei. În echipă, ai un plan de avansare bine gândit.

Colegi cool, bonusuri, program flexibil pe care tu îl stabilești și, bineînțeles, team buildinguri. Așa e viața la Studio Moderna, unde interviul devine o discuție amicală. La început să înveți din greșeli, dar atmosfera și echipa te motivează să fii mai bun. În fișa postului tău, imediat după atingerea obiectivelor, contează să te simți bine și să ai clienți mulțumiți. Iar la capitolul abilități, te mândrești cu arta de a comunica cu cei mai pretențioși clienți.

Povestea Studio Moderna în România a început în 2003. După zece ani de experienţă în care a promovat sute de produse prin intermediul teleshoping-ului, Studio Moderna a lansat propriile sale branduri, dintre care cel mai cunoscut este Dormeo. Cifra de afaceri a crescut în fiecare an din 2003. În 2016, se estimează că aceasta va depăşi 50 de milioane de euro, cu o creștere de 15% față de anul precedent.

În tot aceast timp, Studio Moderna și-a mărit și echipa. În prezent, are 750 de angajați la nivel național, două Call Centere, unul în București și unul în Târgu Mureș și 38 de magazine Top Shop și Dormeo în București și în orașele mari din țară. „Până la sfârșitul anului, dorim să creștem echipa de Consultanți vânzări prin telefon din București și Târgu Mureș cu aproximativ 50 de persoane”, declară Nadia Drăgoi, HR Manager în cadrul Studio Moderna. Nadia Drăgoi ne-a povestit despre cum este viaţa la Studio Moderna, cum a evoluat businessul şi, odată cu el, şi echipa. Are criterii de recrutare bine definite şi valori de care ţine cont mai presus de experienţa candidaţilor.

 

nadia dragoi

Nadia Drăgoi a venit în echipa Studio Moderna în septembrie 2015 şi se ocupă de coordonarea departamentului de HR şi de crearea momentelor care aduc zâmbetul pe buze colegilor.

eJobs.ro: Care este povestea Studio Moderna?

 

Nadia Drăgoi: Povestea Studio Moderna a început în anii ‘90. După ce au avut succes cu o firmă de calculatoare, fondată împreună cu un grup de prieteni, Livija Dolanc şi Sandi Cesko au început, în aprilie 1992, afacerea lor de familie. Compania a fost înfiinţată în Slovenia, având ca punct de plecare ideea comercializării Kosmodisk-ului, un produs eficient împotriva durerilor de spate. Livija şi Sandi împărtăşeau aceeaşi viziune, aceea de a se apropia de perfecţiune şi de a fi cei mai buni de pe piaţă. Astfel, au construit un model de afacere şi au ales o echipă pe măsură, care i-a condus în topul companiilor de profil.

În 1993, respectiv 1994, Branimir Brkljac şi Daniel Hubman s-au alăturat companiei, care s-a transformat, curând, într-un brand lider de retail, de tip omni-channel şi de marketing direct, în Europa Centrală şi de Est.
După ce au creat Kosmodisk-ul şi i-au găsit o nişă de piaţă, fondatorii Studio Moderna au lansat un nou concept de retail-business: teleshopping-ul. La început, compania a vândut produsele tradiţionale de DRTV (Direct Response Television, trad. răspuns direct de televiziune) sub brandul Top Shop care au avut și succes pe piață.

 

Our 6 Core Values

Valorile Studio Moderna contează şi în recrutarea noilor colegi.

După zece ani de experienţă în DRTV, sute de produse inovatoare şi mii de poveşti ale clienţilor mulţumiţi, Studio Moderna a lansat propriile sale branduri. În 2002 a început povestea Dormeo, alături de un nou model de distribuţie, servicii integrate și preţuri competitive. Plecând de la succesul Dormeo, au urmat multe alte branduri: Delimano, Walkmaxx, LiveActive, Wellneo, Rovus. Produsele sunt disponibile şi la nivel internaţional. Studio Moderna a devenit, astfel, un studiu de caz folosit de către Harvard Business School şi de către multe alte programe ale şcolilor de business din lume.

Suntem o echipă de aproximativ 7.000 de persoane, pregătită  răspundă nevoilor clienţilor noştri, o companie mereu în evoluţie. Creăm produse pentru diferite segmente de piaţă şi ne concentrăm pe dezvoltarea reţelelor de distribuţie, canalelor de homeshopping, conţintului video, managementului de brand şi managementului relaţiei cu clienţii.

 

eJobs: Ce strategie de recrutare aveţi?

 

Nadia Drăgoi: Strategia de recrutare adoptată depinde foarte mult de specificul joburilor pe care le avem disponibile. De exemplu, pentru jobul de Consultant Vânzări prin telefon în Call Center, ne orientăm către studenți, absolvenți și persoane experimentate care doresc să-și rotunjească veniturile sau își doresc o schimbare în carieră. Oferim angajaților din Call Center programe specifice de dezvoltare personală cu accent pe zona de comunicare, vânzări și negociere. Compania investește foarte mult în formarea profesională a angajaților proprii. Ei au nevoie doar de ambiție, determinare și motivație, iar de restul se ocupă compania. Pentru pozițiile de specialiști și management, căutăm oameni cu experiență și expertiză specifică, în care, de asemenea, investim pentru a fi cei mai buni.

eJobs.ro: Ce provocări întâmpinaţi în procesele de recrutare?

 

Nadia Drăgoi: În recrutare, întâmpinăm aceeași provocare ca și alți angajatori, cea legată de găsirea celor mai potriviți angajați, în condițiile în care piața a devenit din ce in ce mai limitată, mai ales pentru poziții foarte specializate.

eJobs.ro: Ce greșeli fac candidații în CV-uri și la interviuri?

 

Nadia Drăgoi: Se mai întâmplă unii dintre candidaţi pentru poziţii entry-level înflorească” CV-ul pentru a-şi creşte şansele de angajare sau, atunci când se prezintă la interviu, nu cunosc cerințele jobului pentru au aplicat şi compania. Până la urmă, ne interesează omul din spatele CV-ului, dincolo de aspectul şi conţinutul acestuia. Avem nevoie de oameni inteligenţi, deschişi, cărora nu le este frică de provocări şi obiective, cărora le place succesul.

eJobs.ro: Pentru ce posturi recrutaţi în acest moment?

 

Nadia Drăgoi: În prezent, căutăm colegi pentru Call Center, pentru locaţiile din Bucureşti şi Târgu Mureş pe poziţia de Consultant vânzări prin telefon, dar şi colegi în departamentele Marketing şi Wholesale.

 

agent out Andreea

În această perioadă, Studio Moderna caută noi colegi pentru posturile de Consultant vânzări prin telefon. Au nevoie de persoane cu atitudine, comunicative, dornice să înveţe şi să se dezvolte.

eJobs.ro: Care sunt responsabilitățile angajaților din call center?

 

Nadia Drăgoi: Colegii din Call Center fie preiau apelurile clienților noștri care sunt interesați să cumpere unul dintre produsele companiei (proiectul Inbound), fie generează apeluri către clienții noștri (proiectul Outbound) pentru a le propune oferte personalizate, în funcție de necesitățile acestora. Dat fiind specificul acestei poziții, este o bună oportunitate de dezvoltare personală și profesională pentru cei aflați la început de carieră și nu numai.

eJobs.ro: Cum arată acel CV care vă atrage atenţia pentru aceste posturi?

 

Nadia Drăgoi: Un CV relevant ar trebui conţină informaţii actualizate despre educaţia şi experienţa candidatului, nu fie foarte lung, ci în concordanţă cu anii de experienţă ai candidatului. De asemenea, apreciem CV-urile bine structurate, pentru a fi uşor de citit, şi fără greşeli gramaticale. Desigur, un CV redactat într-o manieră inedită poate atrage atenţia, dar depinde foarte mult de domeniul pentru care se aplică cu acest tip de CV.

eJobs.ro: Care este profilul candidatului ideal și calitățile prin care se poate diferenția?

 

Nadia Drăgoi: Apreciem atitudinea pozitivă de tip „can do”, dorința de a învăța și de a se dezvolta, abilitățile de comunicare și, nu în ultimul rând, expertiza și abilitățile profesionale ale acestuia. În cadrul companiei, nu contează neapărat vârsta ori sexul persoanei, ci contează atitudinea, expertiza și experiența acumulată, într-un cuvânt: valoarea adăugată pe care o poate oferi un candidat.

Studio Moderna, prin ochii angajaților

 

Emilia Harabagiu (29 de ani) lucrează la Studio Moderna încă din anul I de Master: „În anul I de master, am aplicat pentru jobul de Consultant vânzări prin telefon. Programul flexibil îmi permitea ajung la cursuri, dar să acumulez şi experienţă într-o companie multinaţională. Aveam jobul aproape de facultate şi, în plus, după o perioadă am început câştig bani frumoşi și nu am mai depins financiar de părinţi. Primul lucru pe care l-am auzit în training-ul de vânzări a fost: „Dacă reuşeşti vinzi prin telefon, the sky is the limit (trad. cerul este limita)”. Părea un pic exagerat, însă, mi-am dat seama, treptat,  sunt în locul potrivit pentru a creşte”, povestește Emilia.
A lucrat 2 ani în Call Center și, ulterior, a învățat ce înseamnă managementul oamenilor: „În primul an am acumulat experienţă în vânzarea prin telefon, iar, în următorul an, am trecut la nivelul următor şi am avut o echipă în subordine. Am constatat managementul oamenilor nu este deloc ceea ce învăţasem în facultate. Noua experienţă făcea am mai multă încredere în mine, dar şi în compania care investea în mine”, spune Emilia.

emilia harabagiu 29 ani

Emilia Harabagiu lucrează la Studio Moderna de şapte ani. A pornit de la Consultant vânzări prin telefon, iar din octombrie 2014 este Telemarketing Manager.

A urmat postul de Project Manager în cadrul unuia dintre departamentele de vânzări: „Cu experienţa în Call Center, am putut contribui la luarea unor decizii importante. Pentru mine, a fost foarte importantă şi perspectiva oamenilor care aveau contact direct cu numeroșii clienţi ai companiei. La sfârşitul zilei, satisfacţiile profesionale erau foarte mari. 3 ani mai târziu mi s-a oferit promovarea în postul de Telemarketing Manager, iar provocările continuă apară zilnic”, povesteşte Emilia.

 

costin ghiauru 28 ani

Costin Ghiauru lucrează la Studio Moderna de peste 7 ani şi jumătate. A trecut de la postul de Agent vânzări la postul de Mentor și, apoi, la poziția de Trainer.

 

Costin Ghiauru (28 de ani) lucrează la Studio Moderna din 4 februarie 2009. Povestește că vine la muncă cu plăcere pentru că aici munca și distracția sunt la pachet: „Prima zi de muncă. Prima zi e mult spus, pentru că, după 2 ore, mi-am dat seama că e muncă și distracție la pachet. Un loc de muncă la care nu te plictisești niciodată. Când m-am angajat eram student la 2 facultăți, la zi. A fost o adevărată provocare să reușesc și cu facultatea și cu jobul. La job veneam de plăcere. Plăcerea de a discuta cu numeroşi clienți și de a le oferi cele mai atractive produse. De la o persoană emotivă căreia îi era teamă să vorbească cu oamenii, am ajuns o persoana care vorbește de plăcere în faţa mai multor oameni. Totul datorită oportunității pe care mi-a oferit-o Studio Moderna”, spune Costin Ghiauru.
După peste 7 ani și jumătate petrecuți în companie, Costin spune sincer că a fost alegerea care i-a marcat constructiv toată cariera: „Aici poți promova ușor dacă te implici și ești serios. La mine a fost posibil după mai puțin de 6 luni în companie. Am trecut de la postul de Agent vânzări la postul de Mentor și, apoi, la poziția de Trainer. În prezent, coordonez activitatea de training la nivel de companie”, povestește Costin.

eJobs.ro: Cât durează, în medie, un proces de recrutare și în ce constă?

 

Nadia Drăgoi: Un proces de recrutare poate dura între una și două săptămâni pentru poziţiile de entry-level şi poate ajunge chiar şi la trei luni, pentru joburile specializate. În cadrul procesului de recrutare din compania noastră, candidaţii pot trece prin mai multe etape: interviurile de selecţie cu HR-ul şi apoi cu managerul departamentului respectiv, dar pot fi şi teste de specialitate şi personalitate, în funcţie de specificul poziţiei.

eJobs.ro: Ce surse de recrutare folosiţi?

 

Nadia Drăgoi: Folosim toate sursele de recrutare, însă le alegem pe cele mai potrivite în funcţie de nivelul şi specificul poziţiei pentru care recrutăm. Pentru poziţiile entry-level, folosim site-urile de recrutare, precum eJobs.roanunţuri în presă, recomandări interne, campanii de comunicare Facebook, târguri de joburi, evenimente de carieră etc. Depinde, însă, foarte mult şi de specificul oraşului în care recrutăm. Nu întotdeauna acelaşi canal de recrutare oferă rezultate peste tot. Pentru poziţii de specialişti şi middle management, explorăm atât oportunitățile de promovare internă, cât şi sursele externe: cum ar fi firmele de recrutare etc. Promovăm foarte mult din intern și numai în situația în care nu am găsit persoană potrivită în interiorul organizaţiei, începem explorarea în extern. Toţi angajaţii noştri au posibilitatea de a trece printr-o testare specifică dacă îşi doresc promoveze pe o poziţie vacantă în interiorul companiei.

 

eJobs.ro: Ce include, pe lângă salariu, pachetul de compensaţii şi beneficii al angajaţilor?

 

Nadia Drăgoi: Angajaţii companiei beneficiază pe lângă salariu, de bonusuri de performanţă şi beneficii de natură nonfinanciară. Primesc tichete de masă, au acces la servicii medicale private şi programe de training specifice pentru dezvoltarea carierei, activităţi de relaxare şi wellbeing, oportunităţi de avansare la nivel internaţional. Sunt acele elemente de bunăstare care urmăresc îi loializeze şi să îi motiveze pentru o colaborare pe termen lung în cadrul companiei.

 

picnic

Team buildingurile sunt parte din pachetul de beneficii la Studio Moderna.

eJobs.ro: Organizați și team buildinguri?

 

Nadia Drăgoi: Team buildinguri organizăm o dată sau chiar de două ori pe an. Alegem locații fie la munte, fie la mare, important este fie un cadru propice pentru desfăşurarea programelor de team building în care sudăm echipa.

eJobs.ro: Ce sfaturi ai pentru candidaţi astfel încât şi găsească mai uşor un job şi  intre în echipa Studio Moderna?

 

Nadia Drăgoi: Le recomand candidaţilor se implice cât mai mult în dezvoltarea lor personală şi profesională, fie în activităţi de voluntariat, fie în workshopuri şi traininguriStudenţilor şi absolvenţilor le recomand se înscrie la internshipuri sau accepte un job parttime. În concluzie, nu rateze nicio oportunitate care le poate oferi acumulare de cunoştinţe şi dezvoltare de competenţe.

Studio Moderna în cifre la nivel internaţional:

 

o Sunt activi, în prezent, în 20 de ţări din Europa Centrală și de Est
o Distribuie produse pe 6 canale de vânzare diferite: TV, Internet, Print, Telemarketing, magazine proprii şi mari reţele internaţionale de retail
o 300 de milioane de clienţi
o 334 de magazine proprii
o Preia peste 70 de milioane de apeluri telefonice anual
o Are peste 280.000 de vizitatori unici pe site-uri, zilnic
o Echipa este formată din peste 7.000 de oameni

A fost util articolul? 2

Leave a Reply