Să obții un job e o provocare indiferent de experiența ta în câmpul muncii, iar un interviu de angajare poate fi un moment decisiv pentru acest demers. Pentru a-ți spori șansele de reușită este esențial să-ți menții calmul și concentrarea, așa că ți-am pregătit o listă cu 10 sfaturi potrivite pentru a crea recrutorului o impresie pozitivă.
Un interviu de angajare este, de obicei, prima oportunitate de a face cunoștință cu potențialul angajator. O primă impresie pozitivă poate stabili tonul pentru întreaga interacțiune și poate influența modul în care angajatorul te percepe.
Interviul este și o ocazie excelentă de a-ți demonstra abilitățile de comunicare și relaționare. O prezentare clară, un limbaj non-verbal adecvat și capacitatea de a răspunde la întrebări într-un mod coerent și convingător pot convinge recrutorul că ști persoana potrivită pentru jobul la care ai aplicat. În plus, angajatorii caută, în general, candidați care să le inspire încredere și care să fie convinși de abilitățile lor. O impresie pozitivă te poate ajuta să dezvolți o relație de încredere cu recrutorul. Dar cum o construiești când ai totuși emoții?
1. Pregătește-te în avans! Informarea despre companie, rolul pentru care aplici și interviul în sine îți va oferi încredere și te va ajuta să nu-ți pierzi concentrarea în timpul interviului.
2) Exersează tehnici de respirație! Respirația profundă și controlată poate reduce anxietatea și menține nivelurile de stres sub control. Nu strică înaintea unui interviu un astfel de exercițiu simplu, dar de mare efect și cu reușite garantate.
3) Axează-te asupra prezentului! În orice demers, fie el profesional sau nu, e importantă să te concentrezi pe timpul prezent, nu pe gânduri legate de viitor sau scenarii ipotetice. Ascultarea activă și răspunsurile pertinente pot face diferența între un candidat care nu se diferențiază cu nimic și unul de mare potențial.
4) Folosește anxietatea ca sursă de inspirație! Energia generată de emoții poate fi canalizată pe oferirea unor răspunsuri bune și adresarea unor întrebări pertinente către angajator. Important este să nu apară senzația de copleșire sau emoționare peste măsură!
5) Bazează-te și pe tehnicile de vizualizare! Înainte de interviu, orice candidat poate închide ochii și se poate vizualiza reușind. Astfel poți deprinde o stare de calm și siguranță, care te va ajuta să dai tot ce e mai bun la interviu.
6) Focalizează-te pe aspectele pozitive! În loc să te gândești că întrebările sunt dificile sau că totul e un eșec, poi adopta un mindset pozitiv. Concentrează-te pe punctele tale forte și pe realizările profesionale.
7) Formulează un plan B! În cazul în care interviul nu se desfășoară conform așteptărilor, nu strică apelarea la planul B. Un moment de sinceritate, mărturisirea emoțiilor și cererea unui moment de respiro pot fi o variantă în cazul în care lucrurile degenerează.
8) Tratează interlocutorul cu respect! Perceperea interlocutorului drept un adversar sau un judecător nu e eficientă în astfel de situații. Dacă acesta e transformat într-un partener de conversație, calmul și relaxarea vor veni de la sine.
9) Solicită un moment de pauză! E ok să ceri un moment de respiro când nivelul de stres crește. Câteva inspirații profunde și consumul unui pahar cu apă pot reprezenta răgazul de care ai nevoie pentru recalibrarea stării de spirit și a concentrării.
10) Pariază pe autenticitate! E foarte important să fii autentic, să-ți exprimi gândurile și ideile în mod sincer și să te prezinți n cea mai bună formă în fața angajatorului. Interviul este un moment de evaluare reciprocă. O impresie pozitivă poate deschide ușa pentru o relație de lucru sănătoasă și productivă.
Reține că un interviu de angajare este o oportunitate de a crea o impresie bună și de a-i demonstra angajatorului potențialul tău. Prin pregătire, concentrare și atitudine pozitivă, vei reuși să-i lași o impresie bună și să obții jobul dorit. Ai curaj să mergi mai departe în cariera ta! Acceptă invitațiile la interviu pentru că doar așa vei deprinde experiență pentru a-ți gestiona emoțiile și a te concentra pe aspectele care contează în plan profesional.
Vrei să excelezi în multitasking? Iată sfaturi pentru o bună atentie distributiva!