• 13 Nov. 2023
  • 2 min

Vrei să excelezi în multitasking? Iată sfaturi pentru o bună atentie distributiva!

Vrei să excelezi în multitasking Iată sfaturi pentru atentie distributiva!

Multitasking-ul se referă la executarea simultană a mai multor sarcini. În secolul vitezei, o atentie distributiva reprezintă un avantaj care te poate transforma un angajat valoros pentru orice companie.

Când vine vorba despre munca într-o corporație, într-o redacție de presă sau într-un departament de call center, este nevoie ca angajații să poată face mai multe lucruri în același timp. Cu cât ești mai bun pe partea de atentie distributiva și-ți poți îndrepta focusul în mai multe direcții, cu atât ești mai valoros!

De exemplu, într-o redacție de știri poți fi pus în situația de a scrie un e-mail în timp ce asculți ce au de spus colegii sau șefii, ori să redactezi un articol în timp ce asculți un interviu la căști. Toate aceste sarcini trebuie îndeplinite într-un timp record, având în vedere că vorbim despre o redacție de știri în secolul vitezei.

 

Cum procedezi când trebuie să-ți exersezi atenția distributivă

De-a lungul timpului, s-au identificat mai multe soluții pentru angajații care trebuie să facă mai multe lucruri simultan.

 

1. Fă o listă principală cu lucruri de făcut

Primul pas în gestionarea sarcinilor multiple este să-ți faci o listă cu tot ceea ce ai de făcut într-o zi. Crearea unei liste principale de task-uri te ajută să ai o perspectivă de ansamblu și să nu uiți ceva important. Stabilește-ți agenda încă de dimineață! Desigur, în timpul zilei pot apărea chestiuni neprevăzute, însă în linii mari e bine să știi ce lucruri trebuie să acoperi, pentru a nu intra în criză de timp mai târziu. Când ai scris negru pe alb ce trebuie să faci, e mult mai ușor poți îndeplini un task, în timp ce te gândești la cum poți să îl gestionezi pe următorul.

 

2. Grupează sarcinile care au legătură între ele

Când îndeplinești o sarcină, creierul tău se concentrează asupra a ceea ce ai de făcut. Când treci la o sarcină nouă, creierul tău trebuie să se adapteze. Schimbarea se produce rapid, dar își pune amprenta asupra memoriei, concentrării și productivității. Dacă trebuie să faci mai multe sarcini, atunci grupează-le pe cele care au legătură între ele pentru a minimiza efortul creierului de a se adapta!

 

3. Prioritizează-ți sarcinile

Odată ce ai o listă principală de lucruri de făcut, începe să îți prioritizezi sarcinile și să le împarți în categorii mai ușor de gestionat. Evaluează-ți task-urile și începe cu cele mai importante! Îmbină un task important și dificil, cu unul mai simplu, sau unul creativ cu unul mecanic.

 

4. Încearcă să reduci lucrurile care te distrag

Una dintre cele mai mari provocări ale gestionării sarcinilor multiple este aceea de a rămâne concentrat. Există atât de multe distrageri în jurul nostru: mesaje, notificările din social media, apelurile telefonice, chiar și gândurile. Pentru a putea fi concentrați la task-uri e necesar să reducem mijloacele care ne distrag. De exemplu, blocarea notificărilor ar fi indicată.

 

5. Folosește pauzele pentru a acumula informații utile

Înainte să ajungi la serviciu, sau pe drumul către birou, poți asculta ceva relaxant care are legătură o sarcină pe care o ai de îndeplinit. În felul acesta ajungi la job cu temele gata făcute și îți va fi mult mai ușor să redactezi rapid un articol, având în vedere că tu cunoști deja ideile principale.

Nu pune presiune pe tine! Poți deveni un as în materie de atentie distributiva pe măsură ce te obișnuiești cu sarcinile pe care le ai de îndeplinit la locul de muncă.

 

Ți-a plăcut articolul cu sfaturi pentru a-ți dezvolta o atentie distributiva? Citește și:

Ce oferte de angajare ai pentru perioada Black Friday

Zile libere 2023. E timpul să-ți faci planuri pentru minivacanță

Cum îți găsești obiectivul în carieră

A fost util articolul? 4
atentie distributivamultitasking

Leave a Reply