LinkedIn si platformele de job-uri optimizeaza continuu atat experienta candidatilor, cat si a recrutorilor. Mai nou, vei vedea optiunea de uploadare a unui video in care […]
LinkedIn si platformele de job-uri optimizeaza continuu atat experienta candidatilor, cat si a recrutorilor. Mai nou, vei vedea optiunea de uploadare a unui video in care te prezinti, iar procesul de recrutare devine mult mai simplu, economisind practic o etapa.
Iata principalele avantaje pe care ti le aduce CV-ul video:
1. Te evidentiezi in fata celorlalti candidati si arati deschidere spre prezentare si comunicare. CV-ul video este momentan in faza de optiune care merita valorificata, fiind apreciata de recrutori atunci cand fac lista scurta a candidatilor si sunt presati de timp si de proiecte.
2. Iti pui in evidenta personalitatea, atitudinea, valorile, misiunea. Daca in cadrul CV-ului scris orice candidat poate sa mentioneze abilitati de comunicare, in cadrul CV-ului video poate si demonstra preofesionist sau nu aceste abilitati.
3. Ai de ales intre forme de prezentare creative. Daca in cazul CV-ului scris este apreciat formatul european, existand, desigur, si optiuni creative potrivite pentru angajatii din PR, marketing, publicitate, in cazul CV-ului video ai o libertate mai mare de alegere. Poti face un scenariu care sa te puna in evidenta ca profesionist. Practic, creezi un teaser trailer personal.
4. Nu plictisesti recrutorul. Este recomandat ca CV-ul video sa aiba intre 1 si 3 minute, mai putin decat parcurgerea CV-ului scris unde poti avea chiar mai mult de 3 pagini, in functie de experienta.
5. Inregistrezi si corectezi pana cand prezentarea video iti pune in valoare personalitatea si skill-urile.
Structura CV-ului video
· Inregistreaza CV-ul in format mp4, creeaza un cont pe YouTube (al doilea motor de cautare dupa Google) si uploadeaza-l.
· Mizeaza pe o prezentare care sa iasa din tipare, sa fie creativa, insa in limitele profesionalismului. Este ca atunci cand participi la un pitch si in prezentarea ta mixezi intre informatii unice, design atractiv si umor.
· In prezentarea ta include si: numele, profesia, compania la care lucrezi momentan.
· Specifica de ce esti persoana potrivita pentru job, mentionand punctele tale forte si rezultatele profesionale.
· Tine cont de limbajul corpului si de ambient. Priveste spre camera video si afiseaza buna ta dispozitie. Evita incaperile cu zgomote sau decoruri nepotrivite unei prezentari profesionale.
· Opteaza pentru vestimentatie office daca lucrezi in domeniul bancar, financiar sau detii o pozitie de top management. Vestimentatia casual este recomandata pentru domeniul IT si pentru domeniile creative.
· Testeaza. Dupa ce ai facut un CV video de care esti multumit, posteaza-l intr-un grup unde sunt numai prietenii tai. Vei vedea impactul pe care il are prezentarea ta inainte de a o insera in CV-ul trimis recrutorului.
Este CV-ul video potrivit pentru toate domeniile?
Merita sa alegi CV-ul video atunci cand job-ul tau necesita skill-uri de prezentare, indeosebi in vanzari, relatii publice, marketing, PR, publicitate. Insa, acest tip de CV este apreciat indiferent de domeniul in care lucrezi, avand in vedere ca inca exista CV-uri fara poza. Recrutorii apreciaza eforturile candidatilor care fac astfel de prezentari pentru ca isi dau seama ca au de a face cu adevarati profesionisti hotarati sa atinga performante.
De evitat!
1. Vorbirea neclara sau citirea CV-ului scris in timp ce inregistrezi prezentarea ta!
2. Repetarea CV-ului scris. Vorbeste liber si concis despre tine, despre ce poti face pentru companie asa cum ai fi in fata recrutorului. Acesta ti-a parcurs CV-ul scris inainte de a da click pe CV-ul video.
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
Șapte pași pentru a deveni expert în networking
Cum poți convinge angajatorul să-ți facă o ofertă de muncă
E-mail-ul care atrage atenția asupra CV-ului tău. Ghid de optimizare