• 28 Aug. 2020
  • 3 min

E-mail-ul care atrage atenția asupra CV-ului tău. Ghid de optimizare

e-mail

Cum poți să faci diferența când recrutorul are 100 de e-mail-uri venite din partea candidaților? Subiectul e-mail-ului este prima impresie pe care o faci recrutorului, iar conținutul acestuia e un scurt CV. Dacă și informațiile sunt aranjate cu măiestrie și bine adaptate job-ului te pot diferenția. Comunică din start cine ești, pentru ce job candidezi și arată ce te califică pentru job. Iată cum poți face asta!

 

Titlul e-mail-ului

Păstrează un titlu scurt, de maximum 50 de caractere cu tot cu spații, astfel încât recrutorul să știe din start pentru ce poziție aplici, dar să fie și interesat să deschidă e-mail-ul. Ia în considerare și faptul că e-mailul poate fi deschis de pe telefonul mobil mai ales dacă-l trimiți în afara orelor de program, așa că un maximum de 25 de caractere sunt ideale pentru ca mesajul tău să fie citit în întregime.

Cum să obții un titlu atractiv pentru e-mail

Folosește cuvinte cheie – Evidențiază titlul job-ului pentru care aplici.
Fii scurt și relevant – Pentru a capta atenția recrutorilor, este bine ca subiectul e-mail-ului să spună exact pentru ce job candidezi. Evită subiectele vagi precum: „CV”,„CV Mihai Popescu”, „CV pentru recrutare” sau „Caut un Job”.
Menționează calificarea distinctivă – Subiectul e-mail-ului poate fi locul unde să te diferențiezi de ceilalți candidați. Dacă în descrierea job-ului este menționată o calificare pe care tu o ai, nu ezita să o menționezi încă din titlul e-mail-ului. În subiectul e-mail-ului sunt permise și acronimele precum: MBA (Master în Administrarea Afacerilor – trad.), Certificat PPC (plata per click – trad.). 

Recomandările – Dacă un prieten comun te-a recomandat recrutorului, nu ezita să menționezi acest aspect în titlu. Astfel, vei da credibilitate aplicării tale.
Atractive sunt și titlurile de forma: „Viitorul COO al companiei” sau „10 ani de experiență ca Director Financiar”.

Adresa de e-mail

Una dintre regulile eJobs care fac CV-ul tău să conteze în ochii angajatorilor spune: „Punctează la prima impresie!” Trimite CV-ul tău de pe o adresă de e-mail realizată în mod profesionist. Orice adresă de e-mail care pleacă de la nume şi prenume poate fi profesionistă. Oricât de amuzant ar fi, nu poți să lași impresia că ești profesionist dacă te recomanzi unui potenţial angajator cu adresa: [email protected]

Conținutul e-mail-ului

Folosește o adresare personală, dar profesională pentru recrutor. Este bine să-i cunoști numele astfel încât să personalizezi mesajul. Cel mai potrivit este să alegi două-trei fraze din scrisoarea de intenție care arată calificarea ta, dar și realizările care te califică pentru job. Evită formulările de forma: „Atașat găsiți CV-ul meu. Vă rog să-l luați în considerare”. Cel mai bine este să detaliezi: „Am atașat CV-ul meu pentru postul de inginer proiectant. Am 10 ani experiență în domeniu, timp în care am realizat documentații tehnice și peste 1.000 de proiecte pentru construcții civile și industriale. Din portofoliul meu fac parte clădirile X & Y. Am certificare pentru limba germană și am lucrat cinci ani în Germania la un proiect inernațional în construcții”. Folosește propoziții scurte și în fiecare dintre ele dezvoltă o idee. Acordă atenție spațiilor și evidențiază anumite idei pentru ca mesajul tău să fie ușor de citit.

 

Formatul documentului atașat

Alege să trimiți CV-ul și scrisoarea de intenție într-un format care poate fi deschis de majoritatea recrutorilor, de preferat PDF. CV-ul eJobs.ro poate fi downloadat în acest format. Evită formatele txt, rtf care pot crea probleme la deschiderea documentului, iar CV-ul tău nu va fi vizualizat într-un mod corect.”

Greșeli pe care să le eviți:

  • Renunță la CAPS Lock chiar dacă titlul job-ului este scris astfel. În încercarea de a atrage atenția, unii candidați folosesc majuscule în titlu sau chiar semnul exclamării. E ca și cum le-ai vorbi recrutorilor pe un ton imperativ, iar efectul poate să nu fie cel așteptat.
  • Titlurile de forma: CV-ul lui Mihai” sunt total neprofesioniste.
  • E-mail-urile fără titlu arată lipsa de preocupare pentru imaginea ta ca profesionist și în acest caz,  nu te poți aștepta ca recrutorul să fie preocupat de cariera ta.
  • Lipsa atașamentelor. Există și candidați care spun în corpul e-mail-ului că au atașat CV-ul, însă niciun document nu este atașat. Pentru a fi sigur că nu omiți acest aspect importat, atașează documentele înainte de a scrie e-mail-ul.
  • Greșelile de gramatică/vocabular: Unele e-mail-uri încep astfel: „Aș dorii să aplic pentru job-ul de asistent vânzări”. Un program de verificare a greșelilor, precum Spell Checker sau un prieten pot fi de ajutor în acest caz.
  • Completarea în grabă a adresei de e-mail. Au fost și cazuri în managerii au primit CV-urile chiar de la angajații lor, deși aceștia vizau o altă  companie. Cel mai bine este să folosești o adresă de e-mail personală dedicată aplicării la job-uri, unde adresa managerului nu există în contacte.

Ți-a plăcut articolul? Hai să afli lucruri noi pe aceeași temă!

Care sunt cele mai frecvente greșeli în CV

A fost util articolul? 29
CV

Leave a Reply