Tinteste cererea potentiala cu mediul publicitar potrivit. Ce preferi ? Sa ajungi la urechile unei audiente formate la un moment dat din 1000 de persoane sau […]
Tinteste cererea potentiala cu mediul publicitar potrivit.
Ce preferi ? Sa ajungi la urechile unei audiente formate la un moment dat din 1000 de persoane sau sa te adresezi fiecareia in parte in timp ? Publicitatea iti ofera posibilitatea sa comunici mesajul tau promotional unei cereri formate din sute, mii sau chiar sute de mii de persoane. Desi multi intreprinzatori de feresc de publicitate de teama unor greseli costisitoare. Citeste in continuare un curs intensiv privind alegerea mediului publicitar indicat pentru noua a afecere. Doar urmeaza cele trei reguli de mai jos, care au trecut testul timpului.
Regula 1: Selecteaza mijlocul de comunicare in masa care sa atinga audienta tinta, cu cea mai mica irosire de resurse.
Defineste cat mai detaliat caracteristicile segmentului tinta caruia i te adresezi, precum si aria geografica pe care vrei sa o acoperi. Daca te adresezi altor intreprinderi, de exemplu, determina tipul acestora, unde sunt situate si alte criterii importante. Daca te adresezi consumatorului individual, include informatii privind varsta aproximativa, sexul, ariile in care locuiesc si alte caracteristici importante. Apoi compara descrierea pe care ai realizat-o cu cititorii, ascultatorii sau spectatorii tai, in functie de mediul ales. Pentru o campanie locala, sa presupunem ca ai de ales intre a aplica un anunt publicitar intr-un ziar saptamanal, cu tiraj mai redus, sau intr-un cotidian mai important. Pentru a aplica Regula 1, va trebui sa contactezi fiecare publicatie si sa ceri o schema a utilizarii anunturilor publicitare. Aceasta contine informatii privind cititorii fiecarei publicatii, ca varsta medie a cititorilor, veniturile acestora si altele.
Acum sa presupunem ca intreprinderea ta ofera service pentru computere, si ti-ar placea sa oferi aceste servicii comunitatii in care te afli. Publicatiile iti vor dezvalui faptul ca ambele se adreseaza gospodariilor sau intreprinderilor, dar cotidianul se adreseaza unor sute de mii de cititori in afara ariei tale geografice. Este deci, mai indicat sa iti plasezi anuntul publicitar in ziarul local, ca sa nu cheltuiesti bani sa te faci cunoscut unor persoane pe care nu le poti servi corespunzator, nu ? Asta depinde de regula numarul 2.
Regula 2: Alege acea media la care apeleaza consumatorii aflati in cautarea unui produs sau serviciu.
Cateodata Regula 2 se suprapune Regulei 1. Atunci cand o publicatie ofera regulat informatii despre un subiect anume, se creeaza ceea ce s-ar putea numi, un coridor de cautare. Este cel loc in care cititorii cauta informatii autunci cand se hotarasc sa cumpere. Daca comercializezi servicii de reparatie pentru computere si cotidianul metropolitan detine o rubrica saptamanala cu aceeasi tema, acesta este coridorul de cautare spre care se vor indrepta consumatorii potentiali, si acesta este spatiul in care ar trebui sa promovezi produsul tau. Decizia va fi si mai usoara daca in ziarul local nu exista informatii in acesta privinta sau editoriale privind tipul tau de afacere. Iata un alt exemplu ajutator.
Sa presupunem ca incerci sa identifici cartea de telefon in care sa iti plasezi anuntul. Bineinteles ca te vei adresa aceleia care contine cele mai multe numere de telefon, pentru ca este cea mai utilizata de consumatori. Daca publici anuntul intr-o publicatie in care nu exista anunturi concurente sau un editorial complementar, actul este similar cu a-ti plasa magazinul la jumatate de kilometru de supermarket. Intr-adevar, vei avea mai putini concurenti in acest caz, dar si mai putini cumparatori.
Regula3: Selecteaza canalul media prin care iti poti permite sa te promovezi cu o frecveta suficient de mare pentru a penetra.
Cu o asa concurenta atintita asupra aceleiasi piete tinta, este necesar sa publici anunturile cu o frecventa suficient de mare pentru a putea fi eventual remarcat. Acesta regula explica de ce vei vedea o reclama de o multime de ori intr-un ziar, sau luna dupa luna in revista ta preferata. Anuntul tau, asemanator unei convorbiri telefonice, sau unei prezentari scurte la inceputul unei sesiuni de comunicari, este doar o simpla bataie in usa. Daca bati de mai multe ori la usa, cu o reclama care contine acelasi mesaj, poti sa influentezi sute sau chiar mii dintre mai buni clienti potentiali. Sute de noi retele de cluburi s-au infiintat pe intreg teritoriul tarii, cu costuri mari de participare. Dar, inainte de a te gandi sa investesti intr-un club, incearca sa il creezi pe al tau. Acesta este sfatul Annei Baber, co-autor, alaturi de Lynne Waymon a unei serii de patru carti intitulate: Smart Networking – How to Turn Contacts into Cash, Clients & Career Success (Kendall/Hunt Publishing Co.). “Cele mai bune organizatii de comunicatii sunt cele pe care le construiesti tu”, spune Baber. Cu patru ani in urma, Jenna Norwood, manager general al grupului Norwood Public Relations, din Washington, DC a fost membru co-fondator al unei retele de antreprenori cu afaceri plasate in propria locuinta si operatori, intitulata HomeBase, care numara in prezent 350 de membri. Daca vrei sa demarezi un grup propriu, Norwood te sfatuieste: “Hotaraste-te asupra membrilor grupului tau, ca de exemplu, personal executiv, antreprenori aflati la inceput, etc, si industriile din care provin.
Utilizeaza apoi publicatiile pe care le citesc acestia, avand in vedere si asociatii locale sau chiar grupuri informationale de pe Internet”. Pentru a coordona sarcinile substantiale ce revin fiecarui membru, Norwood apeleaza la la difuzarea e-mailurilor, la fax, sau la un sistem pentru mesaje vocale pentru a trimite mesaje lunare sau reamintiri. Acorda-ti timp suficient pentru a construi relatii. “Ca si in viata”, spune Barber, “cu cat ii ajuti mai mult pe ceilalti, cu atat mai multe oportunitati ti se vor oferi”