S-ar putea să te fi confruntat și tu cu situația în care îți place foarte mult jobul tău, echipa în care lucrezi și managerul, dar sunt câteva sarcini de care nu ai energie să te apuci pentru că nu-ți plac.
Se poate întâmpla, iar fiecare loc de muncă poate avea minusurile sale. Cum să găsești echilibrul și să fii mulțumit și motivat la jobul tău, chiar dacă anumite task-uri nu le faci cu plăcere? Află în continuarea acestui articol!
Un exemplu poate fi în cazul unui job care presupune interacțiunea cu clienții, unde poate apărea situația în care unui angajat îi place să lucreze direct cu oamenii și să le ofere suport în rezolvarea problemelor, dar pur și simplu nu agreează activitatea de organizare a documentelor. Această persoană poate să ajungă la un moment dat în situația de a se gândi serios să caute un alt loc de muncă.
Există, așadar, contexte în care un angajat, care se simte foarte confortabil în organizația din care face parte și în compania colegilor de birou, va părăsi locul său de muncă pentru că anumite activități îi displac.
Îți sună cunoscută această situație? Există sarcini care îți fac cu adevărat plăcere și care te motivează, în timp ce altele pur și simplu te epuizează?
Probabil că nu, întrucât fiecare job presupune atât existența unor aspecte motivante, cât și a unora demotivante pentru angajat. Secretul constă în identificarea unei modalități optime de confruntare cu acele sarcini pe care ai tendința de a le evita. Iată câteva strategii:
Conștientizează că poți face sarcina respectivă. A avea o motivație scăzută față de o sarcină nu înseamnă că nu poți să o faci, ci doar că ai prefera să o eviți.
Creează-ți așteptări realiste în ceea ce privește propriile performanțe. A avea o motivație scăzută înseamnă că sarcina nu îți face plăcere și că îți va lua mai mult timp pentru a o îndeplini, fiind necesar să depui un efort mai mare decât în cazul unei persoane care este mai motivată.
Stabilește dacă „a îndeplini o sarcină în mod adecvat” este suficient sau dacă este obligatoriu să ai rezultate excelente în domeniul vizat. Chiar dacă motivația ta este scăzută, vei putea îndeplini totuși sarcina respectivă în mod adecvat dacă vei participa la training-uri sau dacă vei exersa mai mult, însă trebuie să știi că excelența va fi probabil imposibil de atins în acest caz.
Creează un sistem propriu sau folosește un instrument care să-ți crească eficiența. Există numeroase cazuri de profesioniști în diverse domenii care au dificultăți în ceea ce privește atenția acordată detaliilor, sinteza tuturor ideilor valoroase sau la alte capitole. Iar pentru sarcinile care nu le plac, folosesc diverse tool-uri care le eficientizează munca.
Solicită redistribuirea sarcinii. Pentru a înțelege mai bine ce implică acest lucru, putem lua exemplul următor: să presupunem că un project manager este foarte bun la partea de dezvoltare a noilor produse sau servicii, dar nu se simte confortabil atunci când vine vorba de sarcinile și procedurile rutiniere. Cel mai simplu este să delege acest task unei persoane care este mult mai motivată atunci când se ocupă de sarcini repetitive.
Extrem de puțini oameni sunt motivați în egală măsură de toate sarcinile pe care jobul le presupune. Iar motivul este unul comun: nici tu și nici oricare altă persoană nu este motivată să facă absolut totul. Cu toții avem zone față de care motivația noastră este mai scăzută. E important doar să te folosești de anumite tactici ca acestea să nu devină copleșitoare.
Cum să răspunzi potrivit la întrebarea „De ce pleci de la cel mai recent loc de muncă?”
Demisie fara preaviz: cum trebuie să arate și când să o scrii