keyboard_arrow_down
Află de la Andreea Ion, directorul de resurse umane al Policolor, ce strategie de recrutare are producătorul de lacuri și vopsele și cum sunt recompensați angajații companiei.

„A planifica și a acționa strategic trebuie să reprezinte o prioritate a departamentului de resurse umane, indiferent de condițiile pieței – numărul de candidaţi disponibili sau nivelul şomajului”. Cel puțin așa crede Andreea Ion, cea care conduce departamentul de resurse umane al Policolor, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de lacuri și vopsele.

Iar unele dintre zonele strategice la care lucrează echipa de HR din Policolor o reprezintă identificarea candidaților potriviți și „formularea corectă a mesajelor care să atragă cei mai buni candidați”. Compania, care are circa 450 de angajați, a recrutat peste 70 de oameni în 2016 și crește și în 2017. La finalul lui 2017, Policolor va avea cu aproximativ 40 de salariați mai mult decât în 2016, an pe care l-a încheiat cu circa 430 de angajați.

Vă invităm să aflați cum arată candidatul ideal pentru Policolor, ce politică salarială are compania și în ce mod gestionează producătorul de lacuri și vopsele relația cu angajații și candidații din generația Y.

eJobs: Ce strategie de recrutare aveţi?

 

Andreea Ion: A planifica şi a acţiona strategic trebuie să reprezinte o prioritate a departamentului de resurse umane, indiferent de condiţiile pieţei – numărul de candidaţi disponibili sau nivelul şomajului. Una dintre direcţiile în care lucrăm strategic o reprezintă identificarea profilului candidaţilor potriviţi şi formularea corectă a mesajelor care să atragă cei mai buni candidaţi.

Necesarul de resurse umane este  reflectat de planul de business anual, astfel încât departamentul de resurse umane acţionează în funcţie de previziunile de dezvoltare a unor linii de business sau oportunităţile din piaţa în care activăm.

eJobs: Ce dificultăţi întâmpinaţi în procesele de recrutare?

 

Andreea Ion: Perioada în care companiile publicau un anunţ de recrutare şi aşteptau candidatul potrivit a trecut. A fost nevoie să redesenăm procesul de recrutare, prin simplificarea acestuia – deciziile trebuie să fie rapide, pentru că altfel riscăm să pierdem candidaţi buni. Ponderea cu care sunt folosite canalele de recrutare a suferit transformări, reţelele de socializare câştigând teren în faţa canalelor şi metodelor tradiţionale.

Bugetele alocate recrutării sunt mai mari ca în anii anteriori. Dacă înainte gestionam recrutarea la nivelul departamentului  de resurse umane, în 2016 şi 2017 am apelat tot mai mult la ajutorul agenţiilor de recrutare. Colegii din cadrul departamentului de resurse umane trebuie să cunoască foarte bine specificul zonelor geografice, recrutarea fiind diferită de la o zonă la alta.

eJobs: Câte CV-uri primiţi, de obicei, pentru o poziţie deschisă?

 

Andreea Ion: În medie, pentru o poziţie deschisă, primim aproximativ 60 de CV-uri. Din păcate, doar 20% dintre CV-urile depuse sunt potrivite pentru cerinţele postului.

eJobs: Cât durează, în medie, un proces de recrutare?

 

Andreea Ion: Durata unui proces de recrutare diferă de la o poziţie la alta, de la o divizie la alta, dar, ca o medie ne putem gândi la patru săptămâni din momentul în care validăm profilul şi lansăm anunţul. Aceste patru săptămâni pot însemna foarte mult dacă suntem în plin sezon, de aceea recrutarea internă este una dintre priorităţile noastre. Pentru un senior manager sau un specialist, în funcţie de cât de permisive sau restrictive sunt cerinţele sau de impactul pe care-l are în business, durata procesului este de 2-3 luni.

eJobs: În prezent, pentru ce poziții recrutați?

 

Andreea Ion: Avem poziţii deschise atât în vânzări, cercetare și departamentele de suport, cât şi în producţie şi logistică.

eJobs: Ce tipuri de oameni căutați?

 

Andreea Ion: În primul rând, căutăm oameni cu atitudinea corectă şi ale căror valori se suprapun cel puţin parţial pe cele ale companiei. Nu avem criterii de vârstă şi sex, avem colegi care sunt în pragul pensionării sau tineri absolvenţi. Avem însă joburi extrem de specifice, pentru care competenţele tehnice sunt definitorii, iar în astfel de situaţii ne uităm la experienţa anterioară şi la rezultatele obţinute.

Andreea Ion - HR Andreea Ion, director de resurse umane la Policor.

eJobs: Cum trebuie să arate CV-ul unui candidat pentru ca respectivul candidat să vă atragă atenția?

 

Andreea Ion: CV-ul este prima impresie pe care şi-o face recrutorul despre candidat, iar şansele de a fi chemat la interviu depind şi de cât de memorabil este documentul. Ţin foarte mult ca CV-ul să fie ordonat şi logic, pentru a fi uşor de parcurs, fără greşeli gramaticale sau de ortografie şi corect aşezat în pagină.

Dacă CV-ul este personalizat pentru Policolor şi postul pentru care candidatul aplică, scoţând în evidenţă informaţiile relevante, cu siguranţă mă voi opri la el, pentru că dovedeşte interes pentru companie şi job. Nu în ultimul rând, mă uit la calităţi, pentru a înţelege pe ce valori pune candidatul preţ. E foarte important ca valorile candidatului să se potrivească cu viziunea şi valorile companiei, altfel recrutarea se va dovedi cel mai probabil un eşec, chiar dacă candidatul este unul extrem de valoros din punct de vedere profesional.

eJobs: Cum gestionaţi relaţia cu angajaţii și candidaţii din generaţia Y?

 

Andreea Ion: Trebuie să admitem că avem în faţă o generaţie inteligentă, talentată, care îşi cunoaşte foarte bine drepturile, extrem de bine informată, ceea ce face lucrul cu această generaţie să fie o adevărată provocare pentru orice angajator. Au o altă viziune a muncii şi apreciază cu totul alte lucruri decât părinţii lor. Le place flexibilitatea, să fie creativi, apreciaţi, respectaţi şi să nu fie minţiţi. De aceea, pentru poziţiile care o permit, nu suntem atât de riguroşi în ceea ce priveşte programul de lucru, dar în primul rând încercăm să îi „câştigăm” permiţându-le să fie creativi şi inovativi, respectându-i, ţinându-i informaţi şi recunoscându-le meritele.

eJobs: Angajații companiei au posibilitatea să lucreze de acasă?

 

Andreea Ion: Este destul de dificil să avem un program flexibil de lucru, mai ales că cei mai mulţi dintre colegii noştri lucrează în vânzări şi trebuie să fie alături de clienţi. De asemenea, ar fi dificil să oferim un astfel de sistem colegilor din producţie, cercetare, calitate sau mentenanţă. Totuși, avem posibilitatea de a lucra remote şi o facem în cazuri punctuale, fără a ne gândi să implementăm la nivel de grup.

 

eJobs: Ce includ pachetele de compensații și beneficii pe care le primesc angajații Policolor?

 

Andreea Ion: Pe lângă salariul de bază, angajaţii Policolor beneficiază de tichete de masă, tichete cadou de Paşte şi Crăciun, pachet de sănătate şi pensie privată facultativă, iar colegii din vânzări pot accesa şi sistemul de bonusare. În afara beneficiilor financiare, angajaţii companiei au şansa de a participa la numeroase evenimente informale organizate cu diverse ocazii: 8 Martie, Ziua Bărbatului, Halloween sau Crăciun. Colegii au acces la un număr impresionant de cărţi, prin intermediul Bookster sau la activităţi şi competiţii sportive – suntem campioni la tenis de masă în multe competiţii şi avem chiar propria echipă de fotbal.

Nu în ultimul rând, venim în întâmpinarea colegilor noştri care îşi doresc să petreacă mai mult timp alături de cei dragi, prin evenimente adresate lor şi membrilor familiilor – 1 iunie sau petrecerea de Crăciun a copiilor. Iar ultima facilitate, care credem noi că face diferenţa, este camera de joacă a copiilor, un loc special amenajat în care colegii îşi pot aduce copiii în perioada vacanţelor şi unde aceştia se vor putea juca şi învăţa lucruri noi, sub supravegherea unui specialist.

eJobs: Acordați anual creșteri salariale, pentru toți angajații din companie?

 

Andreea Ion: Nu avem o politică de creşteri salariale pentru toţi angajaţii şi nici nu credem în eficiența unui astfel de sistem, în care toţi angajaţii, indiferent de performanţa individuală primesc majorarea salarială. Acolo unde performanţa o justifică, salariile cresc, în medie, cu 20%.

eJobs: Organizați programe de internship?

Andreea Ion: Policolor a demarat în 2012 programul de internship Policolor First Step, dedicat absolvenţilor de facultăţi, studenţilor din ultimul an de facultate, masteranzilor, dar şi absolvenţilor din licee, care au obţinut diplomă de bacalaureat. Programul este structurat în două etape. Prima este part-time, plătită, în care internul se familiarizează cu compania, cu departamentul în care a fost arondat, cu colegii şi practicile de lucru. Dacă în urma evaluării de la sfârşitul acestei perioade calificativul este unul bun sau foarte bun, se trece în etapa a doua, de șase luni, care este full time și plătit. Internii sunt preluaţi de câte un mentor, li se alocă proiecte, primesc şi dau feedback, iar dacă evaluarea este una foarte bună, la sfârşitul celor nouă luni, devin colegii noştri. Un aspect la care ţinem mult este „chimia” pe care o fac cu ceilalţi membrii ai echipei, care sunt încurajaţi să îi integreze pe noii veniţi, dar în acelaşi timp să și dea inputul în ceea ce-i priveşte.

eJobs: Ce programe de training primesc angajații Policolor?

 

Andreea Ion: În ultimul an focusul a fost pe trainingul experienţial, însemnând simulări de business, participare la întâlniri cu speakeri motivationali şi lideri informali, dar şi pe dezvoltarea palierului de middle management, prin înfiinţarea unei şcoli interne de management. Chiar dacă în 2017 vom migra o parte din training către spaţiul online –tutorial, clipuri video și gaming–, vom continua folosim şi zona trainingului clasic, care permite dezvoltarea unor aptitudini care implica interacţiune crescuta între oameni.

eJobs: Ce fluctuație de personal aveți?

 

Andreea Ion: Anul trecut am avut o fluctuație de 14%, în scădere față de 2015.

eJobs: Care este vârsta medie a angajaților? Dar ponderea lor pe sexe?

 

Andreea Ion: Vârsta medie este 41 de ani, iar 43% dintre angajații noștri sunt femei.

spune-ti parerea