Trăim într-o lume a competiției, fie că e cu noi înșine, fie că e cu cei din jur. Întotdeauna vrem să ne facem remarcați, prin toate mijloacele posibile. E un drum spinos și plin de provocări până să ajungem să ne construim un brand personal solid. Dar, cu toate acestea, trebuie să punem bazele imaginii noastre proprii și să ne distingem de ceilalți.
Pentru un job mai bun și implicit plătit mai bine, pentru o viață mai ușoară și de ce nu, pentru propriul ego. Cum să ajungem să ne distingem de mulțime? Află în continuarea articolului!
Pentru început, hai să vedem ce înseamnă un brand personal și care sunt primii pași pentru a-l construi. În primul rând, un brand personal chiar este personal, înseamnă că te reprezintă și faci lucrurile forțat. Dacă simți că pui presiune pe tine și lucrurile nu merg natural e clar că nu faci ceea ce trebuie.
În al doilea rând, înseamnă că poți lua informații din cărți, de la oamenii pe care îi admiri, dar să le adaptezi la persoana ta. Înseamnă că îți dai voie să fii așa cum ești cu adevărat. Sinceritatea față de tine și față de cei cu care interacționezi nu ar trebui să lipsească.
Sunt puțini cei care știu încă de mici ce vor să se facă atunci când vor fi mari și nu-și schimbă opțiunea când devin adulți. La acești oameni, brandul personal este aproape nativ, motivația este evidentă pentru că scopul este clar încă de la bun început. Atingerea scopului se face prin perfecționare și prin construire.
Acești oameni sunt un brand în sine, acțiunile și modul lor de gândire îi recomandă, iar în exterior trezesc admirație pentru determinare, forță interioară și claritate.
La polul opus e cealaltă categorie de oameni, cei care nu sunt la fel de norocoși, cărora le lipsește din diverse motive această claritate, cei care nu știu ce vor să facă în viață. Aceștia aleg, în cel mai bun caz, să meargă cu valul, urmărind unde îi duce acesta sau, în cel mai rău caz, aleg să bată pasul pe loc din confuzie. Ei bine, și acești oameni au potențialul de a se transforma într-un brand. E chiar mai simplu decât îți imaginezi.
Indiferent în ce categorie te încadrezi, pentru a ajunge la destinația numită succes trebuie să pleci dintr-un punct. Acel punct ar trebui să fie ancorarea în realitate: unde te poziționezi acum? Evaluarea proprie este, poate, cel mai important pas. Cum vrei să ajungi undeva dacă nu știi de unde pleci?
Fă-ți timp o jumătate de oră în care te poți deconecta de tot ce este în jurul tău. Să stai la o discuție cu propria persoană și să-ți faci evaluare. Uite cu ce să începi!
Evaluarea nu este ușoară, nu te aștepta să o faci în 5 minute. E posibil să îți amintești lucruri și mai târziu. Trece-le pe listă. Aceasta te face să te oprești și să conștientizezi prezentul la care te raportezi. Dacă nu reușești să treci cinci lucruri la fiecare aspect, nu te speria, chiar și câte două aspecte sunt suficiente.
Odată stabilite aceste criterii poți trece la pasul următor. Scrie un anunț al brandului tău personal. Cum ai vrea să sune și cum este el de fapt? Fii sincer, căci lucrurile enumerate te vor ajuta să ajungi la imaginea pe care ți-o droești. Apoi, pune-te la treabă și completează acolo unde vezi lacune. Important este depui un efort și să fii organizat. Nu grăbi lucrurile, ia-le ușor și cu siguranță vei reuși să construiești un brand personal solid și care te va ajuta enorm în viitoarea ta carieră.
Locuri de muncă în străinătate: unde sunt cele mai multe oferte