• 24 Nov. 2006
  • 2 min

Crearea unei sfere de relatii si contacte

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Crearea unor relatii simbiotice cu alti intreprinzatori te va ajuta sa iti ridici afacerea. I: Intrebarea mea se refera la asa numitele “sfere de contact”. Cum […]

Crearea unor relatii simbiotice cu alti intreprinzatori te va ajuta sa iti ridici afacerea.

I: Intrebarea mea se refera la asa numitele “sfere de contact”. Cum aleg afacerile care se afla in sfera mea de contact ?

R: Inainte de toate, permite-mi sa iti descriu si sa definesc conceptul. O sfera de contact este constituita dintr-un grup de antreprenori aflati intr-o relatie simbiotica. Acestia opereaza in domenii incompatibile, noncompetitive (de exemplu: un avocat, un contabil, un analist financiar si un bancher). Daca alaturi aceste patru persoane, ele vor face afaceri impreuna. Fiecare lucreaza cu clienti cu nevoi similare, dar necesita servicii diferite. De aici se desprinde intelesul unei relatii simbiotice. Exemplul meu preferat de simbioza este dat de un florar, un caterer, un fotograf si un agent de turism. O numesc ”Nunta mafiei” ! Daca cineva face referire la o nunta, toti isi vor aduce aportul la organizarea ei. Aceste profesii, mai mult decat altele au invatat cu adevarat sa colaboreze cu sferele de contact.

Iata alte cateva exemple de sfere de contact.

Servicii de afaceri: publicisti, graficieni, agenti de publicitate si consultanti de marketing.
Servicii financiare si de asigurari: agenti imobiliari si comerciali, companii de consiliere, companii de titluri de valoare, si brokeri
Constructii: zugravi, tamplari, instalatori, pictori, electricieni si designeri de interioare.
Ingrijirea sanatatii: terapeuti, acupuncturisti si nutritionisti.

Sa luam exemplul unei companii vanzatoare de computere si servicii de intretinere a acestora. Sfera de contact poate include reprezentantii de vanzari ai companiilor de hardware si ai producatorilor de fotocopiatoare. De asemenea se pot include intreprinderile specializate in instalarea cablurilor, pentru a supraveghea utilizarea acetora. Nu uita nici instructorii informaticieni care lucreaza cu oameni si cu computerile lor in fiecare zi. Nu omite nici contabilii sau consilierii de afaceri, care pot aduce clienti interesati sa isi schimbe tehnologia in companie.

Pentru a obtine profitabilitate maxima in cadrul unei sfere de contact:

Identifica un numar cat mai mare de profesionisti care se pot incadra in sfera ta de contact. Observa cu ce alte profesii interactioneaza industria ta, pentru a avea idee despre trimiterile repetate si reciproce. Creeaza o lista a acestor profesii.

Identifica indivizii specifici care se incadreaza in sfera de contact. Participa la diverse reuniuni, consulta-ti cartile de vizita si baza de date.

Invita aceste persoane sa participe la reuniuni, ca sa formalizezi relatia cu ele si sa obtii posibilitatea de a pastra o relatie continua cu ele. Mentinerea unei relatii este cheia. O metoda buna este participarea la reuninile unor grupuri care se intalnesc frecvent.

Evalueaza profesionistii din sfera de contact, carora li te adresezi acum. Daca nu sunt receptivi, este posibil sa fi gresit persoana sau profesia. Umple spatiul cu cineva dispus sa colaboreze. Desi dezvoltarea unei sfere de contact solide iti va imbunatati afacerea, trebuie sa iti amintesti ca tu singur nu esti de ajuns. Deoarece sferele de contact constau in grupuri mici, nu vei intra in contact cu numerosi clienti. Totusi, straduieste-te sa iti construiesti sfere de contact. Mult noroc. Sferele de contact sunt o metoda de inceput excelenta pentru dezvoltarea relatiilor profesionale.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply