• 24 May. 2016
  • 3 min

Cum devii angajat Bookster: rezolvi o problemă de logică și un test GMAT

cristi bookster
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Oricine vrea să se angajeze la Bookster, biblioteca pentru corporatiști, care livrează săptămânal 4.000 de cărți în birourile companiilor din România, trebuie să rezolve, mai întâi, o problemă de logică și, apoi, un test construit după modelul examenului GMAT, specific programelor de tip MBA.

Bookster, biblioteca pentru corporatiști, fondată în 2013 de antreprenorii români Bogdan Georgescu și Alexandra Stroe, are un proces de recrutare extrem de inventiv. Fiecare candidat interesat să obțină șansa de a participa la un interviu de angajare în cadrul Bookster trebuie să rezolve, mai intâi, o problemă de logică. Apoi, candidații sunt nevoiți să treacă un test construit după modelul examenului GMAT (Graduate Management Admission Test), care se dă la admiterea în programele de tipul Master of Business Administration (MBA) sau Executive MBA.

„Fiecare test tip GMAT are 25 de întrebări și durează o oră, iar candidații trebuie să răspundă corect la minimum 21 dintre ele, pentru a trece în etapa următoare a procesului de angajare. Înainte ca oamenii să susțină testul respectiv, noi le spune cum va decurge și le dăm chiar și mai multe surse de unde să se pregătească. Chiar și așa însă, numărul celor ce reușesc să treacă testul este foarte mic. Una dintre explicațiile pentru care foarte puțini trec testul respectiv ar putea fi că oamenii nu se pregătesc înainte așa cum ar trebui. De asemenea, poate unii au o perioadă mai grea și le este dificil să se concentreze pe moment”, declară Cristi Năftănăilă, 29 de ani, CEO Bookster.

cristi bookster

Cristi Năftănăilă conduce o echipă tânără.

 

El este unul dintre primii angajații ai bibliotecii și s-a alăturat Bookster în toamna anului 2012, cu câteva luni înainte de lansarea efectivă a businessului. Și Cristi Năftănăilă a ajuns să lucreze pentru Bookser după ce a rezolvat o problemă de matematică și a trecut de test GMAT.

Candidații care intră în etapa de „interviuri” a procesului de recrutare au mai multe runde de discuții, atât cu managerii echipelor în care vor lucra, cât și cu fondatorii afacerii.

„Avem posturi pentru care aplică sute de persoane. Exceptând pozițiile precum cele de programatori, de exemplu, nu ne interesează ca oamenii care aplică să aibă experiență fix pentru pozițiile de care sunt interesați. În schimb, ne dorim să vedem CV-uri din care să reiasă că aplicanții sunt niște persoane preocupate de dezvoltarea lor personală și care s-au implicat, de-alungul timpului, în diverse proiecte. De asemenea, pentru noi sunt foarte importante și pasiunile sau hobby-urile candidaților”, afirmă Cristi Năftănăilă.

Bookster are 24 de angajați, cu vârsta medie de 25-26 de ani, iar circa 65% dintre salariații bibliotecii private sunt de gen masculin.

Printre beneficiile pe care le primesc angajații Bookster se numără: abonament medical privat, masă de fussball, fructe uscate, fructe proaspete, 25 de zile de concediu pe an și concediu de studiu. „În prima zi de la angajare le facem cadou câteva cărți tuturor celor nou veniți. De asemenea, în fiecare zi, între 12:00 și 12:30, toți angajații își iau o pauză de lectură”, menționează Năftănăilă.

Bilblioteca și-a propus să mai angajeze oameni noi în 2016, dar nu va depăși 35 de salariați, în total, până la finalul anului.

Planurile Bookster în 2016: afaceri de un milion de euro și 33.000 de abonați

 

Bookster are 25.000 de abonați plătitori, iar cele 160 de companii în care sunt angajați achită lunar, pentru ei, între 3 și 5,5 euro. La sfârșitul anului trecut, biliblioteca avea în jur de 20.600 de abonați, iar proprietarii Bookster și-au propus ca, în 2016, să atragă 1.000 de abonați noi în fiecare lună. „Creșterea numărului de abonați pe care am estimat-o pentru 2016 vine din două direcții. Prima dintre ele este creșterea naturală a numărului de abonați pe care o înregistrăm în fiecare companie în care suntem prezenți deja, iar cea de-a doua este reprezentantă de clienții noi pe care vom reuși să-i atragem”, arată CEO-ul Bookster.

Biblioteca a generat afaceri de 500.000 de euro anul în 2015, iar ultima lună a anului trecut a însemnat o premieră pentru businessul fondat în 2013: veniturile au egalat cheltuielile.

Executivul Bookster estimează o cifră de afaceri de un milion de euro în 2016, pe fondul creșterii numărului de abonați.

Fondatorii Bookster pregătesc o nouă facilitate dedicată, în principal, firmelor cu mai puțin de 100 de angajați pe care, din lipsă de timp, nu reușesc să le deserveasă. „Va fi un modul de self service sales, integrat pe site-ul Bookster, care va prelua multe dintre etapele procesului clasic de vânzare. Cei interesați de serviciile noastre își vor putea completa singuri numele companiei, adresa unde au sediul și numărul de salariați, iar noi vom ajunge mult mai ușor la ei”, explică Năftănăilă.

Sfârșitul lui 2016 ar putea aduce, de asemenea, prima filială a Bookster din străinătate. „Am început încă de anul trecut să ne gândim la posibilitatea de a duce Bookster pe alte piețe, cum ar fi Statele Unite ale Americii, Anglia sau Polonia. Dacă am demara un astfel de proiect, probabil că am merge acolo unde există corporații care sunt preocupate să le ofere beneficii angajaților”, adaugă Năftănăilă.

Pe rafturile bibliotecii Bookster se regăsesc circa 45.000 de cărți, articole, studii de caz și materiale video. Până în prezent, biblioteca a acordat peste 520.000 de împrumuturi, iar durata media în care un abonat returnează o carte este de 5-6 săptămâni.

 

A fost util articolul? 6

Leave a Reply