• 6 Aug. 2013
  • 2 min

Cum isi atrag retelele sociale utilizatorii?

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu http://www.adrianniculescu.com Valoarea de piata a unei retele sociale este data pe langa tehnologie, alte active si […]

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu
http://www.adrianniculescu.com

Valoarea de piata a unei retele sociale este data pe langa tehnologie, alte active si brand de comunitatea de utilizatori. As putea spune ca cel mai important element este reteaua de utilizatori. Pentru cei care au fost primii pe aceasta piata a fost relativ usor, uitati-va la Facebook, Twitter sau Linkedin.

  • Google + a mers pe o strategie interesanta. A dat posibilitatea la inceput unui numar limitat de utilizatori sa ofere un numar de asemenea limitat de invitatii astfel ca toata lumea aveai impresia ca intreba pe celelalte retele sociale: "Cine are o invitatie la Google + ?". Un mod excelent de a face o lansare sa devina virala si sa creezi awareness pentru ceva care desi este gratuit, nu poate fi accesat de oricine. De asemenea, pentru afaceri, Google + este excelent, deoarece fiind detinut de Google, postarile beneficiaza de pozitii preferentiale in indexarea de catre motoarele de cautare.
  • Youtube, care de asemenea este detinut de Google a dus promovarea prin video la urmatorul nivel si se pliaza pe dezvoltarea accentuata a televiziunii prin internet.
  • Vimeo, este utilizat mai ales pentru promovari video de catre profesionisti, deci nu vezi foarte multe filmulete cu pisicute si catei acolo.
  • Slideshare este pentru prezentari .pdf, .ppt, fisiere word si permite inclusiv adaugarea de clipuri video.
  • Linkedin s-a mentinut ca o retea exclusiva pentru profesionisti si o mare parte dintre membri investesc lunar pentru a avea profil de tip "Pro" si a beneficia de avantajele acestuia. Linkedin ofera multe elemnte de valoare si unelte care ajuta un profesionist sa se promoveze.

Insa alte retele au mers mai departe. Acum doi ani mi-am dechis un cont pe Sitetalk – ne putem conecta aici: http://sitetalk.com/joinus/onlinecampaign si nu am umblat la el decat de cateva ori. Intre timp, cei de la Sitetalk, au dezvoltat un model de afacere cu totul inovativ integrand o platforma de group buying, jocuri si chiar tranzactionare pe Forex aducand utilizatorilor principii si motivatii financiare din zona MLM si network marketing.

Noi suntem obisnuiti sa gandim ca ne pierdem vremea socializand pe Facebook. Poate fi o paradigma dar nu o recomand. Desigur, nu este nimic gresit aici dar mai bine sa ne gandim cum ne putem ajuta din punct de vedere profesional de social media. Cel mai important este ca ne ofera vizibilitate suplimentara. Putem fi gasiti, contactati mai usor, putem genera business, contacte noi, conexiuni cu oricine de oriunde din lume. Mai mult, putem acumula foarte repede si usor cunostinte noi fiindca abundenta informatiei este o realitate.

Practic, retele sociale isi atrag utilizatorii prin oferirea de elemente de valoare. Unii utilizatori vor vizibilitate mai mare, posibilitatea de a socializa, sa castige bani din activitati online si retelele sociale sunt raspunsuri la aceste nevoi. Cu cat nevoia este mai mare, cu atat posibilitatea de crestere a unei retele care satisface aceasta nevoie este mai mare.

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Adrian Niculescu.
Adrian Niculescu este antreprenor, trainer, business coach si specialist in strategie social media marketing. Doua dintre proiectele in care este implicat Adrian sunt Academia Feed Forward – http://www.feedforward.ro (cursuri si resurse pentru manageri, profesionisti si antreprenori) si agentia digitala Mushbloom – http://www.mushbloom.co.uk.
Blog personal http://www.adrianniculescu.com
Linkedin: http://ro.linkedin.com/in/adrianniculescu

A fost util articolul? 0

Leave a Reply