• 22 May. 2016
  • 3 min

Cum să devii indispensabil la job

Cel mai bun sentiment este când șeful și colegii te văd atât de priceput și de talentat, încât nu își imaginează o schimbare fără tine. Ei contează pe abilitățile tale, iar tu ai satisfacție. Iată cum să ajungi în această etapă din cariera ta.

Securitatea este în topul criteriilor în funcție de care alegi un job. Contează salariul, securitatea locului de muncă și condițiile contractuale. Mai nou, unele companii preferă să minimizeze costurile cu personalul, prin externalizarea serviciilor către agenții de outsourcing. Dar, în fiecare instituție există acei oameni indispensabili fără de care lucrurile nu ar merge la fel de bine. Pas cu pas, prin dedicare și atitudinea corectă poți deveni unul dintre angajații fără de care angajatorul tău nu ar mai fi la fel de fericit. În plus, când știi cât de important ești prin ceea ce faci ai, ai satisfacție față de job și sentimentul că ești parte din acel proiect care te motivează.

Lucrează ceea ce este important, nu doar ce este ușor

 

Cea mai bună strategie pentru a arăta că mizezi pe calitatea lucrurilor este să te gândești la ce contează cu adevărat pentru companie și pentru următoarele etape din dezvoltarea sa. Acordă prioritate acelor task-uri (sarcini de lucru – trad.) care sunt importante, notează Forbes.com.

O abilitate unică te pune în valoare

 

Găsește acele activități vitale pentru companie și dezvoltă abilități pentru a fi expert în rezolvarea lor. Vei avea de câștigat. O limbă străină mai puțin cunoscută, chiar înțelegerea unui limbaj de programare sau editare foto și abilitatea de a-l folosi te diferențiază, mai ales când toată echipa se pregătește pentru câștigarea unui client important. Siguranța jobului, dar și noile oportunități din cadrul companiei sunt pași care vor veni natural.

Acordă importanță abilităților și mai puțin funcției

 

Azi, ești propriul tău manager și poți planifica cariera ta astfel încât să ajungi la jobul dorit. De aceea, este bine să acorzi mai multă importanță abilităților dobândite și mai puțin funcției în sine. Și să îți faci bine jobul înainte de a obține acel titlu sau acea funcție cu sonoritate. Dacă, de exemplu, îți dorești să fii COO (chief operating officer) este nevoie să ai abilități de planificare, negociere, motivare, să ai studii de management sau experiență, să vorbești și să acționezi ca un adevărat COO și recunoașterea funcției tale va veni de la sine în companie.

Oferă mai mult decât ți se cere

 

Al șaselea simț face diferența de multe ori la job. Oferă valoare și informații noi ori de câte ori este nevoie fără ca șeful să ți le ceară. Va aprecia efortul și intenția de a-i prealua o parte dintre responsabilități, mai ales când nu are timpul sau expertiza necesare să se dedice. Prin noile idei, poți face diferența față de angajații care doar execută. Un nou rol asumat în companie, un fel de voluntar pentru idei și proiecte, îți poate consolida poziția și te face indispensabil. Pentru a-ți fi mai ușor, stabilește ca în fiecare zi să adaugi activității tale un task care nu ți-a fost cerut.

Gândește ca un antreprenor, nu ca un angajat

 

Antreprenorii știu cum să-și mulțumească clienții. Gândește-te la un mare centru comercial care se închide la fix chiar dacă în fața sa există clienți nerăbdători pentru a face cumpărături. Compară experiența cu cea dintr-un restaurant de familie unde ajungi și tocmai a închis. Proprietarul se pregătește să strângă, dar când te vede, îți zâmbește și îți spune că are încă voie bună și mâncare pentru tine. Cu o astfel de atitudine te vei face remarcat și la job.

Fii productiv, dar evită cursele

 

Mulți dintre angajați definesc productivitatea prin a face cât mai mai multe lucruri și cât mai repede. Cel mai bine este să-ți iei timp suficient pentru a face lucrurile cât mai corect și cât mai bine. Vei avea de câștigat în momentul în care îi vei prezenta șefului o campanie care se diferențiază calitativ de cele ale competitorilor.

Încearcă să oferi soluții

 

Știi acele lucruri de care se plâng toți colegii în companie? Pot fi acele întârzieri în trimiterea unor rapoarte, feedback-ul amânat, lipsa unei planificări a task-urilor zilnice. Managerii iubesc soluțiile, nu problemele. Vino cu propuneri astfel încât să îmbuntățești ritmul și calitatea lucrului.

Acționează cu respect

 

Să fii indispensabil nu înseamnă doar să ai bune abilități, dar și să îi tratezi pe ai tăi colegi și clienți cu respect. Mizează pe construirea unor relații bazate pe dedicare și confidențialitate care îți vor fi utile în orice moment al carierei.

A fost util articolul? 1
angajatorijob

Leave a Reply