• 20 Apr. 2005
  • 1 min

Cum sa intervievezi candidatii

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Obiectivul interviului este de a afla suficiente informatii despre experienta anterioara de munca a candidatului, mai ales despre obiceiurile de la locul de munca si despre […]

Obiectivul interviului este de a afla suficiente informatii despre experienta anterioara de munca a candidatului, mai ales despre obiceiurile de la locul de munca si despre abilitatile sale. Principala ta sarcina este sa-i faci pe candidati sa vorbeasca despre ei si despre obiceiurile lor la locul de munca. Cel mai bun mod de a obtine acest lucru este sa pui intrebari despre aspecte specifice: Ce presupunea ultima slujba pe care ai avut-o? Cum te-ai descurcat? De ce trebuia sa o faci?

Pe parcurs, evalueaza raspunsurile candidatului. Stie despre ce vorbeste? Este evaziv sau nepriceput in sarcinile de lucru? Poate explica contradictiile?

La sfarsitul interviului, roaga-l pe candidat sa te contacteze mai tarziu, daca crezi ca vei fi interesat de respectivul candidat. Sa nu-ti iei niciodata angajamente inainte de a fi intervievat toti candidatii. Trebuie sa te asiguri ca selectezi persoana potrivita pentru acel post.

Mai departe verifica informatiile obtinute. Unul din angajatorii anteriori este de obicei cea mai buna sursa. Cateodata angajatorii dau informatii prin telefon. Dar de obicei este bine sa ceri informatii in scris si sa obtii un raspuns in scris.

Pentru a te asigura ca vei primi un raspuns prompt, ar trebui sa-i intrebi pe angajatori lucruri specifice referitoare la candidat, la care se poate raspunde cu da sau nu sau printr-o scurta fraza. De exemplu: Cat a lucrat angajatul pentru firma?____A fost munca sa slaba _____, medie_____, sau excelenta_____? De ce a plecat angajatul?

Dupa ce ai verificat informatiile pentru toti candidatii esti pregatit sa faci selectia. Angajatul potrivit te poate ajuta sa castigi bani. Angajatul gresit te va costa mult timp irosit, materiale, si ar putea chiar sa-ti ideparteze o parte din clienti.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply