Pe o piata a muncii destul de competitiva unde recrutorii cauta cei mai potriviti candidati pentru profilul job-ului si al companiei, CV-ul tau trebuie sa iasa […]
Pe o piata a muncii destul de competitiva unde recrutorii cauta cei mai potriviti candidati pentru profilul job-ului si al companiei, CV-ul tau trebuie sa iasa in evidenta. Ia in considerare cuvintele cheie pe care le folosesti atat pentru CV-ul de pe platformele de job-uri, cat si pentru cel de pe Linkedin sau de pe blogul personal și redactează un obiectiv profesional cât mai detaliat.
Redacteaza CV-ul pentru a corespunde cerintelor web-ului si motoarele de cautare. Recruterii cauta tot mai mult dupa cuvinte cheie. De asemenea, folosesc si tool-uri prin care identifica candidatii sau dau cautare dupa adresa de e-mail pentru a gasi mai multe informatii despre specialisti din anumite domenii.
Gandeste CV-ul exact ca pe un site care este optimizat pentru motoarele de cautare de catre un webmaster si ai ca obiectiv ca profilul tau profesional sa fie pe primul loc in cautarile recruterilor.
Acestia cauta frevent numele job-ului care poate fi un cuvant sau o sintagma, precum si acronime
(ex: IT).
Iata ce trebuie sa ai in vedere:
1. Titlul job-ului. In functie de industria in care activezi si denumirea job-ului pe care il ai, gandeste ca un recrutor! Care ar fi cele mai frecvente cuvinte cheie pe care le-ar folosi pentru a ajunge la un CV relevant? Desigur, exista mai multe variatii pe care le pot cauta, iar CV-ul tau nu poate sa fie exhaustiv. De aceea, este bine sa faci un research sa vezi ce cuvinte cheie au cele mai multe cautari si sa folosesti Google Keyword Tool. In functie de rezultatele afisate, stabileste cel mai potrivit titlu al job-ului! Foloseste acelasi titlu atat pentru CV-ul de pe platformele de job-uri, cat si pentru cel de pe LinkedIn.
2. Skills-uri si programe/platforme online cunoscute
Desigur CV-ul tau trebuie revazut si completat de fiecare data cand aplici la un job nou. Totul cu scopul de a-l plia pe cerintele job-ului respectiv. Aceste cerinte sunt, de fapt, si cuvintele cheie pe care recrutorii le cauta, asa ca merg inserate in profilul tau profesional. De exemplu, pentru un job de Administrative Assistant mentioneaza neaparat bunele abilitati de folosire a intregului pachet Microsoft Office, cu accent pe buna folosire a Excel-ului. Atunci cand angajatorii folosesc diferite tool-uri de scanare a CV-urilor (precum TagCrowd.com), acestea analizeaza atat CV-ul tau, cat si cerintele job-ului pentru a vedea daca te potrivesti. De asemenea, aceste tool-uri iau in considerare numele job-ului afisat pe retele profesionale si sociale unde ai cont. Cauta si cateva anunturi de job-uri pe domeniul vizat de tine si vezi care sunt cele mai frecvente cuvinte folosite!
3. Locatie
Precizeaza in CV localitatea pentru care cauti job si de preferat, mentioneaza la obiectiv daca esti dispus la relocare intr-un anumit oras. Astfel poti fi gasit la cautari specifice precum Manager Vanzari Constanta. Atunci cand este vorba despre un job pentru provincie, recrutorii folosesc numele localitatii pentru ca isi doresc sa gaseasca un candidat local pentru care sa nu fie nevoie de relocare.
4. Limbile straine
Recrutorii fac, de obicei, head hunting pentru a descoperi candidatii pasivi care vorbesc limbi straine mai putin uzuale decat engleza. Si, de regula, sunt vizate: franceza, germana, portugheza, rusa, etc. Asadar, daca cunosti aceste limbi si ai certificari sau cursuri care sa-ti ateste nivelul de pregatire, nu ezita sa le mentionezi in CV pentru ca poti fi invitat la interviu fara sa fie nevoie sa aplici!
5. Cuvintele-cheie ale companiei
CV-ul trebuie sa contina atat cuvintele cheie din job-description, dar si cuvintele cheie ale companiei. Acestea trebuie alese cu grija, astfel incat sa flateze reprezentantii companiei si sa arate ca stii detalii despre domeniul de activitate, cultura, cerintele profesionale. Companiile sunt in cautarea candidatilor proactivi, interesati de mediul lor de lucru si cu motivatie sa lucreze in respectivul mediu. Asadar, CV-ul tau ar trebui sa faca referire al valorile companiei si sa demonstreze cum ai putea sa sustii aceste valori, cultura si obiectivele acesteia. Pune accent si pe soft skills si foloseste cuvinte cheie potrivite!
6. Numele tau
Daca ai un nume comun, foloseste si initiala tatalui sau initiala celului de-al loilea prenume si adopta aceasta strategie atat in CV, cat si pe retelele de socializare! Astfel sistemele de tracking pot identifica cu usurinta profilul tau si nu exista posibilitatea de a fi confundat cu o alta persoana. Daca te-ai casatorit si ai schimbat numele in acte, in online mentioneaza si fostul nume pentru a nu crea confuzii.
7. Evita acronimele!
Nu vor ajuta la gasirea si indexarea SEO a CV-ului tau! In plus, recrutorul nu cunoaste toate abrevierile. De aceea, este ok sa folosesti atat numele specific al unui job alaturi de un termen universal precum si acronimul in cazul in care denumirea job-ului este prea lunga. Apeleaza la acronime doar in cazuri unor standarde recunoscute precum: IT, PM (Project Manager), CEO, CFO.
Atunci cand folsosesti denumirile de job-uri specifice companiei adauga si un cuvant cheie cunoscut in titlul job-ului pentru a ajuta la gasirea CV-ului. De asemenea, daca mentionezi ca ai fost Vice Presedinte adauga si domeniul de activitate: Vice Presedinte – Internet Marketing Company.
8. Fii onest!
Nu realiza CV-ul doar de dragul de a se potrivi cu cerintele job-ului! Selecteaza cuvintele din job description care se potrivesc cu experienta ta profesionala si cu felul tau de a fi.
Cum poti afla daca CV-ul se potriveste cu job description
Foloseste www.jobscan.co unde poti analiza cat de bine se pliaza CV-ul tau pe cerintele job-ului. Astfel poti imbunatati CV-ul si aplici avand din start mai multe sanse reusita decat cu un profil general valabil.
Citeste si alte tips-uri despre cum sa realizezi CV-ul pentru a te ajuta in procesul de recrutare
De Steluța Năstase, Online Marketing Specialist ABC Human Capital