Te-ai abținut vreodată din a spune o poveste în cadrul unei ședințe pentru că te-ai gândit că sună ca și cum te-ai lăuda? Când un proiect este finalizat cu succes, este firesc să vorbești despre asta cu echipa din care faci parte și să celebrezi realizările.
Și dacă împărtășirea prea multor succese simultan poate suna a laudă, dacă nu împărtășești mai nimic din ceea ce faci sunt șanse mari ca realizările tale să fie trecute cu vederea. Găsirea unui echilibru între a împărtăși prea mult și a nu împărtăși deloc este cheia, așa că iată cum poți vorbi despre reușite fără a te transforma în colegul pe care nimeni nu-l mai place.
Pentru a începe călătoria ta de autopromovare, ar trebui să identifici în primul rând de ce sublinierea realizărilor te face să te simți inconfortabil. Iată câteva dintre motive, dar poate fi și un mix între ele:
Deși toate acestea sunt temeri și preocupări valide, există mult mai multe minusuri dacă alegi să nu vorbești despre realizările tale. Iată câteva motive pentru care ar trebui să te ocupi și de acest aspect:
Nu este doar despre ceea ce spui, ci și despre cum spui. Există o modalitate de a prezenta toată munca pe care ai depus-o fără a-ți câștiga eticheta de Lăudăros-Șef. Să luăm, de exemplu, mesajul: „Sunt cel mai bun din domeniu pentru că obțin rezultatele dorite pentru clienții mei”. S-ar putea să fie adevărat mesajul și cifrele îți pot susține afirmația, dar tonul este unul arogant. Acum compară cu asta: „Mă simt norocos să lucrez alături de cei mai uimitori clienți și , cu ajutorul echipei mele, am obținut niște rezultate excelente pentru ei”. Se simte mai puțin ca o laudă și mai mult ca o prezentare a realizărilor.
Promovarea unor realizări către publicul potrivit va face toată diferența în modul în care acestea sunt recepționate. Spre exemplu, postarea despre o promovare pe o rețea profesională nu face notă discordantă și, probabil, va fi recepționată pozitiv, deoarece acesta este tipul de conținut pe care publicul este obișnuit să îl primească acolo. În plus, dacă să le spui oamenilor cum ai realizat ceva pe lângă succesul respectiv poți schimba felul în care mesajul este primit. De exemplu, dacă ai atras un număr record de vizitatori pe un site cu un mesaj inspirat și cu niște newslettere creativ compuse, va suna mai puțin ca o laudă și mai mult ca o informație utilă pentru cei care te urmăresc.
Când te gândești cum și când vrei să-ți prezinți realizările, o mică strategie îți poate fi de ajutor. În primul rând, trebuie să înțelegi de ce vrei să împărtășești o reușită. Întreabă-te:
Ține cont de ceea ce s-ar potrivi cel mai bine cauzei tale când vorbești despre ceea ce ai realizat! Apoi, decide când e momentul oportun să vorbești despre asta. Echipa ta poate avea un moment potrivit în anumite meetinguri în care vorbiți despre succese sau un anumit canal de chat în care puteți discuta despre proiectele pe care le-ați finalizat. Dacă nu aveți niciunul dintre acestea, poți să utilizezi metoda preferată de comunicare a managerului sau a echipei pentru a informa.
Și ține minte, învățarea artei de a vorbi despre realizările tale este un proces – cu cât exersezi mai mult, cu atât vei căpăta mai multă încredere pentru a o face din nou. S-ar putea să găsești chiar și câteva oportunități de a include niște glume în poveste! Poveștile lasă o impresie de durată asupra ascultătorilor, așa că dacă există o oportunitate de a împărtăși realizările tale sub forma unei povești, fă-o! Oamenii iubesc o poveste bine spusă și, dacă te străduiești să fii autentic în a-ți prezenta realizările în această manieră, oamenii își vor aminti impactul pe care l-au avut contribuțiile tale.
Un alt mod bun de a-ți prezenta realizările este să lași pe altcineva să o facă pentru tine. Ceea ce spune altcineva despre tine va fi mai autentic și obiectiv decât orice vei spune despre tine, iar cei din jurul tău vor acorda mai multă atenție acestui mesaj. Încurajarea colegilor/clienților să scrie recenzii despre tine online este o modalitate bună de a-ți construi un brand personal puternic.
Însă ține minte că vor exista anumite povești pe care le poți spune doar tu și care vor trebui să vină de la tine. De exemplu, doar tu poți spune povestea unei căutări de joburi care a durat mai multe luni, dar care s-a încheiat cu aterizarea pe o poziție mai bună decât anterioara. Dar dacă ai adus rezultatele scontate pentru clienții tăi, ei ar putea fi cele mai bune persoane pentru a-ți sublinia această realizare.
Dacă simți că în locul în care afli momentan realizările nu-ți sunt cu adevărat apreciate, nici măcar atunci când încerci să le scoți în față, poate ar fi cazul să faci o schimbare. În prezent, pe eJobs.ro ai aproape 30.000 de joburi la care poți aplica!
Topul județelor și domeniilor cu cele mai mari salarii la început de an
Evenimente de neratat pentru cei la început de drum în carieră