Dacă jobul pe care-l vrei ar fi o persoană, CV-ul tău ar trebui să fie haina care-l acoperă, așa că ai face bine să-l croiești cu cât mai multă atenție. Adaptează-ți CV-ul după jobul pe care-l cauți pentru că, nu uita, el este cartea ta de vizită. Este deschizătorul de uși în fața angajatorilor, la interviu.
Chiar dacă simți că îți consumă mult timp și energie, fă-ți un CV care să se potrivească precum o mănușă pentru jobul pe care-l vânezi. Este un efort care va da roade. Știi cum se spune, pentru a prinde peștele potrivit trebuie să ai momeala potrivită.
Pentru început trebuie să faci un pic de cercetare pentru a vedea ce se cere în fișa postului respectiv. Așa că rupe-ți câteva minute din prețiosul tău timp și citește cu atenție TOT anunțul. Apoi apelează la Dumnezeul internetului, Google, și caută mai multe detalii despre companie și activitate, dar parcurge și posturile similare de la alte companii pentru a avea un plus de informații când ajungi la interviu. De abia după ce te-ai dumirit despre ce se caută și cât de compatibil ești cu acea companie și postul disponibil, poți începe croiala CV-ului care să te conducă la interviu.
Periază-ți CV-ul și pregătește-te pentru interviul care-ți va aduce postul. Așa că scoate din el toate informațiile care sunt irelevante. Vei știi ce să scoți dacă ai fost atent în „faza premergătoare”. Să spunem, spre exemplu, că postul disponibil care te interesează este de „Expert SEO”, asta înseamnă că și CV-ul tău trebuie să cuprindă aceste cuvinte dacă ai mai avut tangențe în trecut cu optimizarea SEO.
La categoria asta intră adaptarea denumirilor joburilor pe care le-ai avut. Dacă pentru noul post există anumite terminologii, adaptează-ți joburile trecute cu denumiri care să denote compatibilitatea dintre tine și jobul dorit.
În cazul în care nu am fost clar până acum, CV-ul tău trebuie să cuprindă informațiile cele mai relevante în vârf, adică acolo sus, să sară în ochi. Regula primei impresii funcționează atât în realitate, cât și în procesul de recrutare, iar de cele mai multe ori CV-ul tău este cel care îi lasă o primă impresie recrutorului. Așa că segmentează CV-ul în așa fel încât să îți cuprindă informațiile relevante la vârf, iar pe cele mai puțin importante, dar de nelăsat pe afară către finalul CV-ului.
Dacă aplici pentru un post creativ sau la o companie cu o cultură organizațională puternică, formulează-ți CV-ul astfel încât să iasă în evidență imaginația ta sau valorile pe care le împărtășești cu respectiva companie.
Dacă îți pui și o poză în CV, look-ul trebuie să fie unul îngrijit, profesionist, dar nu foarte scorțos pentru că (sperăm!) nu aplici pentru un post la pompe funebre. Pune o poză cu tine care să emane profesionalism și seriozitate, dar și un pic de relaxare psihică.
Foarte important! Verifică-ți CV-ul înainte să-l trimiți pentru a fi sigur că nu ai greșeli gramaticale. Pentru că dacă scrii că ești „atent la detalii” și detaliile tale arată neatenție, atunci deja ai pierdut șansa.
Ține minte, scopul unui CV bun nu este să îți aducă postul, ci să te aducă la interviu. De acolo, talentul tău face restul, așa că intră acum pe www.ejobs.ro și pregătește-ți CV-ul pentru următorul job din cariera ta!
Citește și:
Cum să te ferești de discriminarea de vârstă atunci când aplici la un job
Ți-ai schimba jobul, dar parcă nu ai pleca? Cere o contraofertă!
Cum poți afla salariul oferit de companie înainte de a merge la interviu
Vreau sa am un loc de munca bun
succes
Vreau să-mi găsesc un loc de munca
Bună, Nicolae,
În ce domeniu și în ce oraș dorești un loc de muncă?
Poți suna la 021 9124 și consilierii eJobs te vor îndruma în alegerea anunțurilor de joburi la care să aplici.