• 2 Jun. 2015
  • 3 min

Cum ti-ar placea sa fii platit cu 5000 eur pentru 90 min de vorbit in public?

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Si cateva informatii socante despre cat de mult fake este in public speaking (Articolul Nr. 2 din 5 #publicspeakingmastery)  Adrian Niculescu  http://www.adrianniculescu.com http://www.facebook.com/adrianniculescucom http://www.linkedin.com/in/adrianniculescu http://www.meetup.com/entrepreneursinromania Comunitate manageri, […]

Si cateva informatii socante despre cat de mult fake este in public speaking (Articolul Nr. 2 din 5 #publicspeakingmastery) 

Adrian Niculescu 

http://www.adrianniculescu.com

http://www.facebook.com/adrianniculescucom

http://www.linkedin.com/in/adrianniculescu

http://www.meetup.com/entrepreneursinromania Comunitate manageri, antreprenori si profesionisti

http://www.feedforward.ro – Resurse pentru succes

 

Majoritatea omenilor nu realizeaza cat de lucrativ poate fi sa vorbesti in public. Ca in orice industrie si activitate 80% din bani sunt castigati de 20% din speakeri. Sau chiar mai rau! Stii ca 98% din banii, afacerile si asset-urile de pe Pamant se afla sub contsrolul a 2% din populatie?

 

Asa ca realitatea este ca doar o mica parte din speakeri castiga din asta si se pot sustine din public speaking iar un procent foarte mic de fapt castiga sume impresionante de aici. Multi oameni nici macar nu isi pot imagina cum ar arata viata lor daca ar putea fi platiti cu 5,000 eur pentru fiecare 90 de minute de public speaking. Gandeste-te ca ai un astfel de angajament pe luna, dau doua sau patru. Doar imagineaza-ti asta in mintea ta si fa-o parte din viata ta.

 

In articolul precedent: https://www.ejobs.ro/cariera/sectiune-Businessskills/articol-ABILITATIDEAFACERI/page-Cum-sa-ti-cresti-afacerea-ca-public-speaker am vorbit despre cum sa-ti cresti afacerea din jurul vorbitului in public.

 

In acesta vom discuta si despre ceva controversat – cat de mult fals exista in aceasta industrie.

 

In mintea noastra consideram ca oamenii care vorbesc la conferinte si evenimente au autoritate si de multe ori le urmam sfaturile. Iar multi dintre speakerii pe care ii cunosc sunt autentici. Ei lucreaza mult, invata si mai mult despre subiectele in care au expertiza, pregatesc speech-uri memorabile si livreaza valoare. 

 

Dar in acelasi timp, foarte multi vorbitori in public celebri vand cursuri de public speaking (ceea ce este bine) sau alte tipuri de cursuri iar in pret este inclusa o aparitie pe scena cu autorul cursului (sa vedem unde poate conduce asta). 

 

De asemenea, la prima vedere, acest lucru poate fi in regula dar de cele mai multe ori lipseste procesul de selectie si oricine cumpara poate sa-si adauge statutul de expert intr-o nisa in care nu are experienta si poate de care nu are habar. Dar … este o nisa cu public si cerere. Mai mult, se poate achizitiona un curs care te invata cum sa-ti scrii o carte si sa gasesti pe altcineva care sa stie subiectul, sa o scrie si tu doar sa o semnezi. Tiparirea? O nimica toata!

 

Sa presupunem ca cineva care este obez vrea sa te invete cum este cu silueta si mancatul sanatos. Si iti mai vinde si coaching 1 la 1. Am folosit acest exemplu ca sa vezi cat de mare poate fi distanta intre subiectul despre care cineva vorbeste si background-ul lui. Sau cum ar fi ca cineva sarac lipit sa te invete cum sa devii multimilionar.

 

Sistemul este simplu:

1. Ei cumpara un curs de public speaking ce include si o aparitie publica alaturi de un guru;

2. In cadrul cursului esti invatat si sa alegi o nisa cu poetntial – clienti dispusi sa te asculte si sa cumpere;

3. Ei publica si o carte despre nisa respectiva si sunt perceputi instant de public drept autoritati;

4. Ei produc cursuri despre tema de care nu prea au habar – poti foarte usor sa cuimperi cursuri care sa te invete cum sa faci cursuri, programe de coaching s.a.

 

Este extraordinar ca astazi este mai usor ca niciodata sa devii un expert sau … sa fii perceput ca un expert, dar exista si riscul sa urmezi sfaturi si strategii de la sarlatani in loc sa le inveti de la specialisti. De cele mai multe ori, specialistii nu stiu cum sa se marketeze si sa se vanda, dar sarlatanii stiu la ce triggere reactioneaza publicul si ce ii face sa cumpere. Ideal ar fi ca cei mai buni specialisti sa aiba si cel mai bun marketing doar ca asta nu se intampla tot timpul si este mai mult exceptia decat regula. 

 

In public speaking, daca apari pe scena langa o celebritate poti introduce asta in materialele de marketing si instant iti poti dubla sau tripa fee-ul pe care il incasezi. Iar acesta este un lucru bun pana la urma. Dar ideea era sa iti comunic sa fii atent de la cine inveti pentru ca exista multa falsitate in aceasta industrie.

 

Bineinteles, nu te sfatuiesc sa urmezi aceasta strategie pentru ca va functiona doar pe termen scurt. Ceea ce recomand este sa pornesti cu ceea ce stii si te pasioneaza, sa faci tot ceea ce tine de tine sa te promovezi si sa aduci valoare audientelor si iti vei construi o reputatie de care poti fii mandru. 

 

In articolul de spatmanana viitoare iti voi scrie pas cu pas cum poti fii platit practic, in medie, echivalentul a 5,000 eur pentru fiecare 90 min de public speaking.

 

Pana atunci te invit sa vizitezi pagina de prezentare a primului curs online de public speaking din Romania: http://feedforward.ro/curs-online-public-speaking/

A fost util articolul? 1

Leave a Reply