• 19 Oct. 2010
  • 3 min

CV-ul, cel mai important document din cariera ta.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Diana Andreescu Consultant Senior/ Managing Partner Global Management HR www.globalhr.ro Indiferent in ce moment al carierei ne aflam, trebuie sa constientizam care sunt instrumentele pe care […]

Diana Andreescu
Consultant Senior/ Managing Partner
Global Management HR
www.globalhr.ro

Indiferent in ce moment al carierei ne aflam, trebuie sa constientizam care sunt instrumentele pe care le avem la dispozitie pentru a ne promova catre alte oportunitati (fie ele in cadrul angajatorului curent sau catre un potential angajator).
CV-ul reprezinta un element foarte important in cariera. Cu ajutorul acestuia ne putem face remarcati si ne putem promova, avand sanse reale la oportunitatile profesionale care ne apar in cale.

De cele mai multe ori, CV-ul poate sa faca diferenta intre noi si concurenta de pe piata fortei de munca. De aceea trebuie sa ii acordam o atentie maxima si sa incercam sa ne construim un CV personalizat si profesional.

CV-ul trebuie sa contina anumite elemente insa trebuie sa eliminam elementele „comune” si care nu ne avantajeaza sau nu ne scot in evidenta.

Tine cont de faptul ca, CV-ul tau trebuie sa starneasca interes in cateva secunde. Daca acest lucru nu se intampla, sansele tale scad si pot deveni chiar nule. De aceea, incearca sa comprimi esentialul din experienta ta profesionala, elimina elementele inutile.

Iata cateva elemente care te pot sprijini in construirea unui CV elocvent si care sa te recomande:

{article-3532.jpg}

-Datele de contact – sugestia mea este aceea de a nu atasa clasica poza. Tinand cont de ceea ce mentionam anterior (si anume faptul ca nu ai decat cateva secunde alocate CV-ului tau), poza poate sa scada din acest timp care este unul foarte pretios pentru tine – aii nevoie ca angajatorul sa acorde o maxima atentie elementelor care te recomanda.
Creeaza-ti o adresa de email cat mai profesionala (aceasta poate fi o adresa de yahoo, gmail etc). Ideal este sa gasesti o varianta tip nume si prenume, cat mai simpla.
Nu uita sa mentionezi un numar de telefon pe care poti fi contactat. In masura in care deti mai multe telefoane, iti sugerez sa mentionezi un singur numar de telefon (preferabil cel personal), pe care sa il ai in permanenta la tine. In situatia in care nu poti fi contactat decat in anumite intervale de timp, este in regula daca mentionezi acest lucru in dreptul numarului de telefon.
Adresa, varsta precum si alte detalii nu reprezinta elemente cheie astfel incat le poti elimina.

-Experienta profesionala – trebuie sa contina toate locurile de munca – numele angajatorului, perioada in care ai activat in cadrul companiei respective precum si pozitia pe care ai ocupat-o. De asemenea, fiecare pozitie pe care ai ocupat-o de-a lungul timpului trebuie sa contina o parte de responsabilitati precum si o parte de realizari. Partea de responsabilitati este importanta deoarece ii va crea potentialului angajator o imagine de ansamblu asupra experientei tale profesionale. Sugestia mea este aceea de a contura aceasta parte de responsabilitati sub forma a doua fraze – prima fraza sa exprime imaginea de ansamblu asupra expertizei pe care o ai legata de acea pozitie iar cea de-a doua fraza sa exprime cateva elemente de detaliu sau elementele „tehnice” care te pot recomanda.
Pentru fiecare loc de munca si pozitie ocupata, este util sa completam si partea de realizari. Tendinta multora dintre noi este aceea de a ne gandi ca nu avem realizari pe care sa le trecem in cadrul acestei rubrici, si ca pur si simplu nu am facut decat ceea ce trebuia sa facem ca si atributii ale jobului respectiv. Este gresit sa plecam de la aceasta idee. In cadrul acestei rubrici nu este mandatoriu sa trecem doar realizarile care s-au concretizat intr-un fel (depasirea unui target, cresterea cifrei de afaceri, etc). In cadrul rubricii realizari putem mentiona spre exemplu implicarea noastra in solutionarea unei probleme, implicarea noastra intr-un proiect deosebit (spre exemplu implementarea unui sistem ERP), sau orice alta activitate in care am fost implicati si care ii poate conferii potentialului angajator o imagine cat mai favorabila in ceea ce ne priveste (spre exemplu, angajatorii isi doresc din ce in ce mai mult un angajat care sa dovedeasca abilitati pe partea de imagine de ansamblu).

– Studiile precum si alte diplome si certificari– aceasta parte este importanta insa trebuie sa ii acordam atentie din anumite puncte de vedere. Atentia trebuie indreptata in primul rand asupra ordinei in care mentionam studiile/ certificarile/ diplomele obtinute de-a lungul timpului. Sortarea acestora si mentionarea lor in ordine descendenta (din punct de vedere al importantei), poate constitui un plus.

Nu uita sa mentionezi intotdeauna doar elementele relevante – daca liceul nu este unul pe specialitatea pe care ti-ai construit cariera, nu este cazul sa il mai mentionezi deoarece nu iti va aduce un plus (mai ales daca esti absolvent de studii superioare). In schimb, mentionarea titlului lucrarii de licenta iti poate aduce un plus (daca exista o legatura intre aceasta si experienta ta profesionala).

Nu iti incarca CV-ul cu alte elemente care nu au relevanta! Bazeaza-te si transmite aspecte care sunt veridice si nu ipotetice!

Daca simti ca esti intr-un moment de blocaj si doresti sa iti construiesti un CV care sa te reprezinte, poti apela la serviciile unui consultant in resurse umane.

CV-ul reprezinta cel mai important document din cariera ta!

A fost util articolul? 3
curriculum vitae
  • AvatarGeorgiana zice

    Buna as dori si eu sa scriu o carte despre cum este viața la tara

Leave a Reply