• 21 Sep. 2005
  • 3 min

Peste 80% din CV-urile trimise angajatorilor nu se bucura de mai mult de 20 de secunde de atentie. Cum poti face ca CV-ul tau sa capteze atentia?

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Un articol scris in exclusivitate pentru eJobs de Eduard Radu Un om destept a spus odata ca daca vrei sa ai succes trebuie sa-i ajuti pe […]

Un articol scris in exclusivitate pentru eJobs de Eduard Radu

Un om destept a spus odata ca daca vrei sa ai succes trebuie sa-i ajuti pe cei din jurul tau sa aiba succes. In momentul in care ne cautam un nou job singurul lucru care ne preocupa este de a gasi o firma buna, un salariu cat mai mare si de a ne angaja pe o pozitie cat mai sus in ierarhia organizatiei. Intr-un cuvant suntem preocupati doar de propriul nostru succes.

Din aceasta perspectiva recrutatorul, cel care ne primeste CV-ul si ne intervieveaza, este un obstacol. Un inamic care sta intre noi si acea situatie sublima in care am obtinut deja toate lucrurile enumerate mai sus.

Ce vreau sa va propun in acest moment este sa incercam sa schimbam aceasta paradigma atat de larg raspandita. Dupa cum spuneam mai inainte, daca vrem sa avem succes trebuie sa-i ajutam pe ceilalti sa aiba succes. Va intreb acum: cum am putea sa-l ajutam noi ca si candidat pe recrutorul din fata noastra sa aiba succes?

Raspunsul este foarte simplu daca incercam sa ne punem in pielea lor. Recrutatorul nu este decat un om al carui job este sa gaseasca candidati potriviti. El isi doreste sa-i gaseasca pe acestia cat mai usor si cat mai repede. Isi doreste sa-i dovedeasca sefului lui ca este un angajat eficient, care aduce rezultatele dorite. Succesul lui se masoara in rapiditatea cu care resuseste sa gaseasca si sa angajeze candidati de valoare, care ulterior se dovedesc a fi angajati dedicati si adevarati contribuitori la dezvoltarea firmei.

Asa ca daca vrei sa-l ajuti pe recrutator sa aiba succes trebuie sa-l ajuti cat poti de mult sa vada ca poti fi un astfel de candidat de valoare. Iar primul pas catre acest obiectiv este modul in care iti scrii CV-ul.

Recrutatorul nu are timp – ajuta-l sa citeasca cat mai repede CV-ul tau. Nu te intinde pe mai mult de doua pagini. Formateaza-ti CV-ul astfel incat informatia sa fie usor de gasit.

Recrutatorul are un profil pe care il cauta – nu trebuie sa fii om de resurse umane ca sa-ti dai seama ca daca este o pozitie de vanzari recrutatorul se va uita dupa rezultate pe vanzari anterior obtinute, sau daca este o pozitie de PR se va uita dupa evenimentele in care te-ai implicat anterior. Incearca sa intuiesti profilul pe care acesta il cauta. Adesea el este publicat chiar in anuntul de recrutare. Ajuta-l sa identifice in experienta ta anterioara acest profil. Poti chiar bolda anumite cuvinte cheie daca consideri necesar.

Recrutatorul nu cauta o fisa de post – el cauta un om. Un om care a obtinut rezultate asa ca renunta la a-ti copia fisa de post in CV. Detaliaza acolo proiectele in care ai fost implicat, rezultatele obtinute, invatamintele trase si ideile propuse.

Recrutatorul isi dorste sa desopere un candidat cu personalitate. Nu inseamna ca trebuie sa vii cu creasta la interviu dar cu siguranta poti evita sa-ti scrii CV-ul in formatul Uniunii Europene sau al birourilor de copiat acte. E o cale sigura sa-ti ingropi CV-ul sub un teanc gros de alte CV-uri care pleaca impreuna in drum spre masina de taiat hartie. A da personalitate unui CV insemana sa pui imediat sub numele tau un obiectiv profesional care sa demonstreze o persoana pasionata de acel domeniu, pasionata sa se dezvolte ca si profesionist si sa contribuie semnificativ la crestea companiei in care va intra.

Recrutorul nu este interesat de detaliile personale. Contrar credintei populare, datele personale nu aduc mare valoare pe prima pagina. Cel putin nu pana cand recrutatorul nu este convins de experienta profesionala, de rezultatele pe care le-ai creat, pe scurt… de tine. Ca urmare, mentioneaza adresa chiar mica in subsolul paginii. Daca vor ajunge la concluzia ca au nevoie de tine, iti vor gasi si adresa si numarul de telefon fii fara grija.

Recrutatorul cauta experienta – 80% din CV-ul tau trebuie sa detalieze experienta pe care o ai in domeniul respectiv. Recrutatorul vrea sa citeasca CV-ul tau si sa simta ca-i inspira credibilitate si expertiza. Vrea sa citeasca ca ai calitatile si experienta necesara pentru a face fata noului post. Scoate toate lucrurile astea la iveala si umple CV-ul cu ele. Aici gresesc cei 80% din candidati al caror CV nici macar nu este citit mai mult de 20 de secunde. Acestia fie isi spun ca nu au experienta necesara sau suficienta fie isi expun experienta intr-un limbaj care oboseste si care nu este credibil. In prezent oricine are access la servicii care pot dezvalui experienta deja dobandita insa ascunsa lor sau limbajul specific care transforma CV-ul intr-unul potent si convingator.

Mesajul cheie este: Invata sa scrii un CV puternic, potent, care poate demonstra oricui ca esti un bun profesionist in ceea ce ai ales sa faci. Succes!

_____________________________________________

Eduard Radu este initiatorul primului centru privat de servicii de consiliere in cariera din Romania. Pornind de la angajare, promovare, dezvoltare personala si pana la construirea unei cariere de succes. Pentru a afla mai multe informatii vizitati www.succes-pe-paine.ro sau scrieti-ne la contact@succes-pe-paine.ro

A fost util articolul? 0

Lasă un răspuns