Se spune că învățăm cât trăim și asta așa este, pentru că dezvoltarea noastră profesională și personală nu se oprește atunci când terminăm studiile, ci trebuie să continuăm să ne îmbunătățim cunoștințele și să ne deschidem orizonturile de-a lungul întregii vieți.
Desigur, există multe modalități prin care poți investi în dezvoltare profesionala și personală, precum webinarii, cursuri, training-uri, însă, dincolo de acestea, cititul este esențial, căci vine cu beneficii de care poate nici nu bănuiai. Mai exact, cititul crește capacitate de concentrare și atenție, îmbunătățește memoria, dezvoltă creativitatea și chiar ne poate reduce nivelul de stres mai mult decât orice altă metodă.
De aceea, ți-am pregătit câteva cărți pe care să le citești pentru a evolua în carieră, pentru un job mai bun sau pentru a afla cum poți ajunge la o stare de împlinire la jobul actual.
The Way We’re Working Isn’t Working
Autori: Tony Schwartz, Jean Gomes, Catherine McCarthy
Dacă dorești să afli cum se dezvoltă creativitatea și pasiunea pentru ceea ce faci, această carte s-ar putea să-ți vină în ajutor, căci scopul ei este de a transforma modul în care lucrezi în acest moment. Autorii precizează că peste 70% dintre angajații din întreaga lume se simt deconectați de locul de muncă pe care îl au, așa că propun o perspectivă nouă de revigorare a jobului pe care aceștia îl au.
Attitude is everything
Autor: Jeff Keller
Cartea lui Jef Keller oferă cititorilor un plan bine pus la punct pentru preluarea controlului asupra vieții lor, dar și care să-i ajute să-și dezlănțuiască potențialul. Cartea este formată din 12 lecții pe care le poți însuți și care te pot ajuta să evoluezi în carieră. Mai exact, autorul arată cum a folosit aceste principii pentru a face o tranziție în carieră de la avocat la speaker motivațional și îți arată cum și tu poți face schimbări pozitive în fiecare părticică a vieții tale.
The 7 Habits of Highly Effective People
Autor: Stephen R.Covey
Cartea conține cele 7 obiceiuri ale oamenilor eficienți atât la locul de muncă, cât și în viața personală. Acestea au fost deja integrate în mentalitatea de zi cu zi a milioane de oameni. Motivul? Pentru că funcționează. Cartea prezintă o abordare centrată pe principii practice pentru rezolvarea problemelor personale și profesionale. Covey dezvăluie cum poți să te adaptezi schimbărilor și să profiți de oportunitățile care-ți vin în cale.
The Distance Learning
Autori: Fisher Douglas, Frey Nancy, Hattie John
Pandemia ne-a învățat că orice s-ar întâmpla avem o capacitate imensă de a ne adapta. Am văzut asta prin munca de acasă, prin adaptarea la noua metodă de comunicare de la distanță, dar și alte lucruri care ne-au schimbat realitatea. Această carte însă explică cititorilor cum să învețe de la distanță. Deși, cartea oferă multe exemple dedicate elevilor, copiilor și profesorilor, s-ar putea să poți folosi recomandările autorului și în contextul jobului tău.
Invaluable
Autor: Maya Grossman
Dacă ai obiective îndrăznețe în carieră și nu ai idee cum să faci primul pas către ele, atunci trebuie să citești această carte. Autoarea îți pune la dispoziție un set de instrumente necesare pentru a obține succesul în carieră. În această carte, Maya Grossman descoperă cele 10 abilități pe care fiecare profesionist trebuie să le dețină sau să le dobândească, pentru a evolua în carieră. Maya împărtășește strategiile pe care și ea le-a folosit la rândul ei și care au ajutat-o să evolueze pe scara ierarhică.
Architects of Deeper Learning
Autor: Lissa Pijanowski
Această carte este dedicată profesorilor sau educatorilor care trebuie să pună baze solide în formarea tinerilor de astăzi. Însă, aceasta îți poate veni și ție în ajutor, având în vedere că, autoarea vine cu diverse metode prin care să-ți poți evalua munca, dar și să comunici cu cei din jurul tău. Deeper Learning oferă un cadru clar pentru proiectarea experiențelor de învățare.
The Checklist Manifesto
Autor: Atul Gawande
Trăim într-o lume complexă, în care, chiar și cei mai experți profesioniști se luptă să-și gestioneze sarcinile pe care le au. Iar un remediu propus de către autor este chiar Checklist-ul. Această metodă de a gestiona toate task-urile și provocările a fost introdusă pentru prima dată în urmă cu zeci de ani de către Forțele Aeriene ale SUA. Este adoptată în spitalele din întreaga lume, ajutând medicii și asistentele să răspundă la orice provocare care le vine în cale. Cartea este o lectură esențială pentru oricine lucrează și dorește să-și corecteze și să-și îmbunătățească procesul de lucru.
Designing Your Life
Autori: Bill Burnett, Dave Evans
În domeniul proiectării, fiecare alegere este bine gândită și analizată. În viața de zi cu zi, chiar și lucrurile pe care le facem frecvent, de asemenea, sunt bine gândite, însă noi uneori nici nu ne dăm seama de asta. Așa că, Bill Burnett și Dave Evans, vin cu o metodă inedită prin care să poți învăța să aplici cele mai bune sisteme de a lua decizii în propria ta viață. Dar mai mult decât atât, dacă alegi să citești această carte, vei învăța să îmbrățișezi alegerile în loc să fugi de ele.
Succesul în carieră nu vine de la sine, ci prin mult efort, dorință de a ieși din zona de confort și de a-ți lărgi orizonturile. De aceea, aceste cărți te pot ajuta să clădești bazele în carieră, dar și să investești în dezvoltare profesionala. Mai mult, cărțile recomandate de noi le poți găsi și în varianta în limba română. Iar dacă ești pregătit pentru schimbare și consideri că acum este momentul potrivit pentru a ieși din zona de confort, atunci intră pe www.eJobs.ro și aplică la jobul potrivit pentru tine și în compania în care crezi că vrei să te dezvolți.
Întrebări interviu: care sunt cele mai comune și ce vrea să afle recrutorul