• 22 Apr. 2016
  • 4 min

Dragoş Petrescu, City Grill Group: CV-ul meu arăta motivaţie, onestitate şi relevanţă

CV-ul ideal pentru CEO-ul City Grill Group e nevoie să aibă o abordare directă, să arate dorinţa candidatului de a se angaja şi de a descoperi înainte de a căuta recompense.

Dragoş Petrescu, absolvent al Universităţii Politehnica din Bucureşti, şi-a început cariera în industria ospitalităţii ca store manager şi francizor pentru gigantul american McDonald’s. Povesteşte că în 1995 a fost unul dintre momentele în care CV-ul său a contat. L-a folosit pentru obţinerea unei francize Shell şi a uneia McDonald’s. A continuat ascensiunea cu deschiderea primului restaurant La Mama în 1999, în parteneriat cu un bun prieten. Experienţa acumulată şi feedback-ul primit i-au dat ideea deschiderii unor restaurante potrivite tuturor categoriilor de public, de la studenţi la oameni de afaceri. Şi a pornit singur pe drumul antreprenoriatului în 2004, când a deschis primul restaurant City Grill. Acum, grupul său are 16 localuri, respectiv trei City Grill, cinci Trattoria Buongiorno, trei City Cafe, două Hanu’ Berarilor, Caru’ cu Bere, Pescăruş şi Hanul lui Manuc. În total 1300 de angajaţi, iar provocarea CEO-ului şi a echipei sale este să descopere şi să menţină cei mai buni colegi, mai ales că plecările în Europa s-au înmulţit în 2016.

Dragos Petrescu

Dragoş Petrescu, CEO-ul City Grill Group

Pe biroul lui Dragoş Petrescu ajung cam cinci CV-uri pe an, pentru poziţii de management şi atent alese de trainer manager-ul Cristian Cristea. CEO-ul recunoaşte: „Încă nu am întâlnit un CV remarcabil, însă apreciez abordarea directă a candidaţilor, dorinţa lor de a se angaja, de a descoperi. Îmi place să văd că fac un efort de integrare în echipă, înainte de a căuta recompense.”.

Cum arăta CV-ul său

 

Este de aproape 12 ani antreprenor şi din 2015 preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), prin urmare nu a mai avut nevoie de un CV. I-a fost totuşi util: „La început de drum, în anul 1995, am aplicat pentru obţinerea unei francize Shell şi a uneia McDonald’s. Pentru a fi sigur de reuşită a fost nevoie să am un CV complex, care să îndeplinească simultan calităţiile de motivaţie, onestitate şi relevanţă.
Îşi aminteşte şi de o părere obiectivă asupra CV-ului său: „În 1997, o companie de recrutare pe nume Snelling mi-a atras atenţia la acel moment. Am avut parte de o analiză profesională a CV-ului, cumva educativă pentru acele vremuri. Mai mult decât atât, scopul lor nu era să angajeze pentru că eu aplicasem şi ei îşi doreau să ocupe postul. Mai important pentru ei era să-mi găsească locul potrivit.”
Odată cu intrarea în lumea antreprenoriatului şi cu prezenţa la numeroase conferinţe, Dragoş Petrescu a renunţat la CV-ul standard. „Am, însă, un bio care acoperă, mai degrabă, zona de informare pentru publicul meu. Conţine trei secţiuni: business, personal şi familie.”

Modelul preferat de CV şi calităţile viitorilor săi colegi

 


CEO-ul City Grill Group are o imagine clară despre cum ar vrea să arate CV-ul care îi ajunge pe birou: „Să fie structurat, nu mai mare de două pagini, neapărat cu link-uri pentru recomandări.”
Aşteptările sale sunt diferite în funcţie de poziţia pentru care recrutează. „La un tânăr angajat apreciez puterea de muncă, onestitatea, curiozitatea şi capacitatea de integrare în echipă. Din ce în ce mai rar de întâlnit, din păcate. Pentru poziţiile de middle management, pe lângă onestitate, pe care o cer tuturor colegilor, vreau să văd iniţiativă – capacitatea de a-şi asuma/lua decizii, leadership – capacitatea de a fi model pentru subordonaţii lui, orientarea spre rezultate măsurabile.”, menţionează Dragoş Petrescu.

Interviul şi greşelile care descalifică

 

 

Pentru a deveni angajat în Grupul City Grill, este bine să fii 90% pe plus: „Pentru poziţii de top management contează impresia generală, chimia, limbajul corpului, onestitatea şi autenticitatea răspunsurilor. Apreciez oamenii care ştiu detalii despre companie, se pregătesc pentru discuţie şi au curiozitatea de a întreba. Abilităţile tehnice sunt importante pentru un job care este tot mai digitalizat”, spune Dragoş Petrescu.
Când vine vorba de greşelile care ar descalifica la interviu, CEO-ul City Grill Group declară că minciuna, timpii scurţi de angajare şi lipsa dorinţei de adaptare sau de schimbare sunt aspecte la care este atent.

Liderii, motivaţia angajaţilor

 

 

Dragoş Petrescu mizează pe alegerea liderilor-model care să le inspire angajaţilor dorinţa de a fi mai buni în ceea ce fac. În cadrul echipei, sunt planificate training-uri interne, dar şi externe (prin înscrierea angajaţilor la MBA-uri şi la şcoli din străinătate, specializate pe domeniul horeca). Performanţele sunt recunoscute în mod constant şi transparent prin evenimente de promovare şi premii.

Însuşi CEO-ul are modele

 

 

Dragoş Petrescu a fost finalist în competiţia Antreprenorul anului 2014, o gală organizată de EY Romania, unul dintre liderii de pe piaţa serviciilor profesionale. Recunoaşte că în cariera sa de antreprenor i-au fost de ajutor şi modelele: „Sunt mulţi antreprenori pe care îi admir în România şi în străinătate. Mă voi referi doar la România: Mihai Marcu, Marius Ştefan, Dragoş Anastasiu, Florin Talpeş etc. Modelul de admirat este simplu: om care a construit singur, fără ajutor din partea cuiva, fără afaceri cu statul, curat şi transparent, dornic să creeze valoare, dar să şi întoarcă experienţa către cei tineri.”

Intraprenoriatul, primul pas spre dezvoltare

 

 

CEO-ul City Grill Group acordă libertate când vine vorba de iniţiativă şi dezvoltare în cadrul grupului: „Nu te poţi dezvolta rapid fără intraprenori. Sunt acei manageri cu iniţiativă care şi asumă proiecte şi le duc la capăt în companie la fel ca un antreprenor bazat pe viziune şi rezultat.”

Planurile de recrutare pentru 2016

 

 

În acest an, CEO-ul City Grill Group îşi doreşte să atragă 400 de angajaţi, însă spune că se confruntă cu un deficit major de personal în restaurante din cauza faptului că plecările în Europa s-au înmulţit în 2016. La nivelul poziţiilor de management are nevoie de persoane mai specializate care să susţină creşterea.
Dragoş Petrescu are flerul de a estima potenţialul unui business, dar şi al oamenilor pe care îi recrutează în echipa sa. Munca şi curajul în afaceri au mers mână în mână de-a lungul a peste 12 ani de business. Cele două ingrediente l-au plasat mereu pe antreprenorul român cu un pas înaintea competitorilor.

eJobs, cel mai mare site de recrutare online din România, a lansat campania „CV & Câştigi”. Campania vine în ajutorul candidaţilor cu cele mai bune 7 reguli pentru intocmirea unui CV relevant, atât pentru personalitatea şi pregătirea lor, cât si pentru aşteptările angajatorilor. Experienţa de peste 16 ani acumulată de eJobs în domeniul recrutării online se regăseşte în construcţia celor 7 reguli.

A fost util articolul? 0
CV

Leave a Reply