Dacă dorești să-ți construiești o carieră în eCommerce sau lucrezi deja în această arie de activitate, atunci trebuie să știi cum a evoluat domeniul, dar și ce oportunități de angajare a creat. Mai multe despre cum s-a schimbat comerțul de astăzi și ce locuri de muncă a pus la dispoziția candidaților, vorbim în continuarea articolului.
Până în anul 2025 peste 500.000 de oameni își vor pierde locurile de muncă din cauza comerțului electronic, arată estimările unui studiu din SUA. Aproape jumătate dintre magazinele deschise fizic nu mai reușesc să facă astăzi profit. Și în România eCommerce-ul a avut un impact puternic asupra comerțului tradițional, având în vedere că putem comanda aproape orice online.
Cu toate acestea, comerțul electronic a adus după sine și beneficii. Unul dintre acestea este crearea de noi locuri de muncă. Spre exemplu, compania Amazon își oferă serviciile către 300 de milioane de utilizatori activi și a acaparat 49% din piața din SUA, 23% din Marea Britanie și 22% în Franța și continuă să se dezvolte. Evident că a scos la bătaie și multe joburi pentru depozitele sale sau pentru livrarea produselor.
Comerțul electronic trece prin cea mai mare creștere din istorie. În 2019 în Germania, eCommerce-ul era estimat la 72.6 miliarde de euro, iar în 2020 a fost estimat la 103.4 miliarde de euro. Diferența impresionantă se datorează faptului că, în perioada pandemiei, am fost obligați să petrecem mai mult timp acasă și să apelăm la comenzile online.
Pentru a comercializa produse în online, în primul rând, este nevoie de un depozit. În acesta se împachetează coletele și este locul de unde pleacă produsele către cumpărători. Astfel, aceste depozite au nevoie de angajați atât în incinta sa cât și pentru livrarea produsele în siguranță.
Apoi, dacă ne mutăm focusul pe partea de online, și acolo este nevoie de angajați. Dacă magazinul online dorește să aibă o prezență pe piață va avea nevoie de oameni care să se ocupe de call-center-ul dedicat clienților, dar și oameni de marketing sau PR. Numărul de joburi create de eCommerce e în continuă creștere, în ultimii 15 ani el a produs peste 178.000 de locuri de muncă doar în SUA. Doar în ultimul an, a crescut cu aproape 70% numărul de comenzi efectuate în mediul online. Așa că, dacă te tentează ideea de a-ți lansa propria afacere în domeniul eCommerce, atunci trebuie să știi că ai nevoie de un website bun, care să reziste traficului de date ridicat. Pentru a realiza acest lucru, este esențiala o gazduire web de încredere.
Comerțul electronic a explodat în ultimii ani, dar nu doar pentru companiile mari, ci și pentru micile magazine online. Mai ales, pentru că este ușor să deschizi un astfel de magazin. Nu ai nevoie de cunoștințe avansate, căci sunt alte companii care oferă servicii de găzduire, înregistrarea domeniului, instalarea pachetului eCommerce, și multe altele, dintr-o singură mișcare.
Ultimul deceniu a venit cu modificări ample pe piaţa locurilor de muncă. Totuşi cele mai mari schimbări au avut loc anul trecut, odată cu venirea pandemiei, anul în care activităţile cotidiene s-au desfăşurat în mare parte de acasă. Impactul pandemiei asupra locurilor de muncă a fost unul covârşitor. În această perioadă s-au dezvoltat multe meserii noi sau au ieșit la lumină cele care erau mai puțin cunoscute. Este clar că activităţile online au reuşit să acapareze atenţia a tot mai mulți utilizatori ce vedeau internetul doar ca pe o sursă de divertisment.
Cum îți pregătești CV-ul pentru o reconversie
Aplici la primul job? Iată la ce se uită recrutorii în CV și la interviu