Simona Nicolaescu a experimentat mai multe domenii până s-a hotărât să devină antreprenoare, de la joburi în publicitate la cele din domeniul investițiilor imobiliare. Astrele s-au aliniat însă într-o altă direcție, iar ea și-a dat seama că nu e pe traseul profesional potrivit.
Și-a lansat astfel propria afacere în 2004, Dynamic HR, companie ce activează în resurse umane. Este și antreprenoare, are și familie. Am fost curioși să aflăm cum s-a născut și conturat ideea de a deveni antreprenoare, cum reușește să găsească echilibrul între propria afacere și familie și cum îi determină pe alții să pună accentul pe starea emoțională atât la job, cât și acasă.
Simona: Lucrez de la 18 ani. Am lucrat în publicitate, în consultanță în investiții imobiliare, iar la 24 ani am început propria afacere în resurse umane. Ideea de a fi antreprenor a plecat de la un accident care m-a pus serios pe gânduri legat de viața mea. Acela a fost un moment în care am simțit că mi-a trecut toată viața prin fața ochilor și mi-am dat seama că totul poate dispărea într-o clipă. Mi-am pus întrebarea esențială: Fac ceea ce îmi place acum? Mă reprezintă? Răspunsul a fost evident nu. Sunt din 2004 antreprenor, am început afacerea Dynamic HR, susțin training-uri de dezvoltare personală, ofer servicii de coaching, sunt specializată în psihoterapie ericksoniană, în terapie craniosacrală și sunt autoarea audiobook-ului „Tehnici de reducere a stresului”. Din 2010 susțin well being-ul în organizații, iar din 2011 promovez viața echilibrată prin organizarea Galei Work-Life Balance.
Lucrez cu organizații care doresc să le insufle oamenilor pasiune pentru ceea ce fac și care caută soluții pentru o viață echilibrată. Contribui la realizarea strategiei și design-ul programelor de wellbeing, livrez o serie de workshop-uri cu teme de dezvoltare personală.
Simona: Ceea ce mă surprinde este faptul că Tudor, fiul meu, a decis să apară în viața mea într-o perioadă în care lucram 12 ore zilnic. A fost cea mai stresantă perioadă din viața mea, cu multe proiecte importante și imediat după ce l-am născut am experimentat burnout-ul. Munceam cu o mână la calculator și cu o mână îl țineam pe el. Această perioadă a fost extrem de dificilă, însă a fost o sursă imensă de inspirație pentru afacere.
Pe fondul burnout-ului, a încolțit ideea că organizațiile din Romania ar trebui să aibă mai multă grijă de angajații lor din perspectiva work-life balance. Așa a apărut Gala Work Life Balance, un eveniment la care organizațiile prezintă ce fac pentru oamenii lor ca să-i sprijine să aibă o viață echilibrată. Tot în acest sens am dezvoltat în România conceptul de wellbeing și livrăm programe care au efecte în starea de sănătate emoțională, mentală și fizică a angajaților.
Simona: Să delege mai tot ce pot. De exemplu, dacă au cum să delege curățenia, călcatul, gătitul (dacă nu este o pasiune pentru ele). Să aibă un job care le face plăcere pentru că astfel câștigă energie (un job care nu îți place, te va stoarce de energie), iar seara când ajung acasă pot petrece timp de calitate cu familia, fără să se simtă obosite. Să nu obișnuiască să stea peste program, nu merită, nu aduce nimănui vreun beneficiu. Munca nu o să se termine niciodată. Să doarmă bine, somnul lor să devină o prioritate.
Conform studiului pe care l-am făcut anul trecut, 98% dintre angajații din România se simt obosiți și epuizați. Nu putem vorbi despre echilibru dacă nu avem nevoile de bază acoperite.
Să petreacă fiecare zi ca și când ar fi ultima din viața lor. Eu doar cu acest tip de setare mentală am ajuns să fac lucruri pline de semnificație pentru viața mea și a altora.
Simona: Atât eu cât și tatăl copilului avem business-uri. Amândoi ne implicăm astfel încât să contribuim la creșterea copilului și să ne putem ocupa în același timp de afacere. O dată pe săptămână apelăm și la mama mea pentru a ne ajuta.
Simona: S-a schimbat enorm. Lucrez în medie 6-7 ore zilnic și îmi concentrez implicarea în activitățile pe care le iubesc și care îmi aduc o satisfacție imensă. Propria afacere în sine a luat o direcție care ține de wellbeing-ul oamenilor, pe care îi încurajez să aibă o viață echilibrată prin toate workshop-urile și programele pe care le derulam pentru ei.
Personal, prefer să antrenez, în sesiuni individuale de psihoterapie și coaching, oamenii care doresc să-și recapete pofta de viața într-un program unic dezvoltat de mine cu efecte în echilibrul minții, corpului și emoțiilor. Acest program se numește LifeFit. Pot avea și zece sesiuni într-o zi, iar la finalul lor mă simt fresh, împlinită și bine dispusă. Când ajung acasă îi pot zâmbi din suflet copilului.
Simona: Mă trezesc undeva între 6.30 si 7.30, pregătesc mic dejunul pentru toată familia, apoi aloc 30 minute meditației, mă pregătesc pentru serviciu. De regulă, în prima parte a zilei am o sesiune de LifeFit, apoi mă ocup de proiectele de la firmă, susțin un workshop de două ore sau am întâlniri cu clienții. La ora 15.00 îl iau pe Tudor de la școală, petrecem timp împreună pâna la ora 18.00 când am alte sesiuni de LifeFit. La ora 22.00 sunt deja la somn.
Nu mai fac sport în timpul săptămânii, prefer să aloc o zi din weekend ca să mă antrenez aproximativ zece ore pe munte.
Simona: Voi continua o bună parte din obiectivele de anul trecut: să ghidez 40 de oameni săptămânal pentru a-și transforma viața prin programul LifeFit și prin terapie cranio-sacrală; să fiu alături de companiile care investesc în starea de bine a angajaților, dezvoltând noi instrumente care îi ajută pe oameni să-și mențină echilbrul dintre viața personală și cea profesională; să organizez Gala Work-life Balance.
Simona: Suntem într-un dans sincronizat în trei, în care îmbinăm armonios nevoile tuturor. Am învățat să ne respectăm timpul personal (fiecare are nevoie de timp pentru pasiunile proprii), dar și să petrecem timp toți trei. Fără susținerea familiei nu aș putea să fac mai nimic pentru mine.
Simona a trecut prin multe provocări până și-a pus propria afacere pe picioare. Iar în ciuda faptului că de multe ori a trebuit să se împartă între familie și muncă a reușit să le îmbine armonios pe cele două!
Cum să comunici cu angajatorul în timpul concediului de maternitate?
Cum să fii în relații bune cu angajatorul în concediu de maternitate