• 26 Mar. 2019
  • 2 min

Cum să comunici cu angajatorul în concediu de creștere copil

comunicarea cu angajatorul

Dacă ai în plan să te întorci la job după un an sau doi ani de la nașterea copilului, este indicat ca în perioada concediului de maternitate sa menții legătura cu angajatorul. Iată cum poți comunica mai eficient cu acesta.

De cele mai multe ori, comunicarea cu angajatorul în timpul concediului de creștere a copilului se rezumă la un schimb de documente necesare pentru dosarul de indemnizație. Multe mame povestesc, prin Asociația SAMAS, că au întâmpinat probleme când au vrut să-și afle drepturile la job. De multe ori chiar obținerea documentelor necesare dosarului de indemnizație a fost foarte greoaie. Iar revenirea la același job a fost iarăși un hop. Corina spune că firma la care lucra s-a vândut în timp ce ea era în concediu de crestere a copilului. Nu a anunțat-o nimeni, iar când am vrut să se întoarcă nu a avut unde. Comunicarea poate rezolva multe astfel de situații, varianta față în față fiind mai avantajoasă. Tot prin comunicare poți să rămâi în relații bune cu angajatorul și chiar prin mici gesturi care să arate implicare ta.

Cum să rămâi conectată la job in concediu de crestere copil:

  • Planifică, de comun acord cu echipa, scurte vizite de socializare la sediul companiei.
  • Implică-te în viața profesională! Dă share colegilor la e-mailurile cu propuneri de colaborare sau la cele cu noi oportunități pentru business. 
  • Acceptă invitațiile la petrecerile companiei.
  • Comunică cât de des poți cu ai tăi colegi pentru a afla schimbările sau noutățile care au loc în domeniu și în companie. Astfel, revenirea la locul de muncă va fi mai ușoară. Vei fi mai informată și în relații bune cu echipa.

Onestitate înainte de toate

E indicat să-ți definești ce îți dorești pe plan profesional. Dacă vrei revii la job dupa un an sau doi, menține comunicarea, dar și colaborarea cu angajatorul. Onestitatea este pe primul loc, spune-i cât timp îți propui să stai acasă și cum poți rămâne conectată la job. Astfel echipa va putea lua decizii corecte: va angaja un coleg(ă) pentru o perioadă determinată sau va împărți task-urile între membri.

Stabiliți împreună un program de comunicare și pentru documentele necesare, ținând cont și de faptul că noul născut vine cu „agenda” proprie care cere prioritate.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și despre:

Cum să fii în relații bune cu angajatorul în concediu de maternitate

A dat corporația pentru un job inspirat din concediul de maternitate

A ales să fie propriul șef după concediul de maternitate

A fost util articolul? 3
angajatorcomunicare

Leave a Reply