• 24 Aug. 2005
  • 3 min

Focalizeaza-ti eforturile pentru vanzare

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

“Privindul pe Mark McGwire inscriind si doborand recordul, ai fi putut aproape sa simti concentrarea intensa asupra mingiei apropriindu-se de el. In afara de constitutia foarte […]

“Privindul pe Mark McGwire inscriind si doborand recordul, ai fi putut aproape sa simti concentrarea intensa asupra mingiei apropriindu-se de el. In afara de constitutia foarte solida a lui McGwire si dedicarea catre joc, concentrarea l-a ajutat sa doboare recordul intr-un singur sezon de alergari.”

Focalizarea este o problema majora pentru multi proprietari de afaceri, care de multe ori se trezecs trasi in multiple directii. Pentru a fi un mare castigator in afacere ar trebui sa ai ceva in comun cu McGwire: capacitatea de a-ti concentra eforturile asupra unor obiective bine definite, si sa-ti mentii cursul in ciuda nenumaratelor distrageri. In continuare sunt prezentate trei moduri de a-ti orienta atentia asupra vanzarilor.

A. Piata Tinta

– Antreprenorii de succes nu asteapta sa fie gasiti de clientii potriviti.

Acestia elaboreaza programe care sa le elaboreze afacerea de care au nevoie pentru a aduce compania pe linia stabilita initial. Cine iti sunt clientii ideali ? Daca tintesti prea multe grupuri de consumatori, vei fragmenta foarte mult bugetul programului de marketing si i-ai compromite eficienta. Si mai rau, daca accepti pe oricine, sacrifici abilitatea ta de a construi tipul de afacere care se asorteaza cu viziunea ta, lasand concurentii sa se aleaga cu roadele cele mai bune ? Pentru a cladi o baza de clienti solida inca de la inceput, concentreaza-te asupra programelor care vizeaza cei mai buni consumatori. Daca vinzi unei alte intreprinderi, hotaraste-te ce tipuri de intreprinderi doresc sa achizitioneze tipul tau de produs sau de serviciu. Orienteaza-te asupra clientilor pe categorii, si pe diferite criterii mai importante pentru tine. Mentine un numar mic de categorii (in principiu sase) pentru a nu lasa campania de publicitate sa fie prea fragmentata. Daca promovezi un produs de consum curent, precum draperii obisnuite, sau un serviciu (redecorare locuinta), este extrem de important sa te concentrezi asupra unei audiente tinta inguste. Aceasta te va scuti de mari cheltuieli promotionale, te va convinge ca legaturile pe care le-ai stabilit intrunesc criteriile consumatorilor pe care ti-i doresti. Creeza un profil al audientei tinta – care sa cuprinda importante informatii demografice, precum varsta, sexul, si veniturile gospodariei. Utilizeaza acest profil ca un ghid de marketing.

B. Concentreaza-te asupra afacerii tale esentiale

– Detii mai multe afaceri, sau in cadrul uneia asiguri o varietate de servicii inrudite ?

Cand conduci mai mult de o afacere esti tras in directii diferite pe tot parcursul zilei. Pentru a avea succes, concentreaza toate eforturie de marketing asupra afacerii esentiale, si comunica un unic mesaj pentru cele mai bune produse pe care le oferi. Ce vrei sa isi reaminteasca clientii despre tine ? Totul porneste de la numele corect al afacerii. Alege unul care sa descrie produsele si serviciile pe care le oferi. Daca vrei sa iti introduci propriul nume in afaceri, ai grija ce vinzi. Daca nu ai un nume clar, va fi necesar sa te pozitionezi utilizand un enunt in plus. Acesta reprezinta o fraza de cateva cuvinte care ar trebui sa apara alaturi de numle companiei, de logo, si pe toate materialele publicitare. Pentru a-ti pozitiona noua afacere corect in mintea consumatorilor, tot ceea ce se citeste, se vede, se aude despre compania ta trebuie sa faca trimitere la un singur mesaj. Acest mesaj trebuie sa se focalizeze asupra beneficiilor clientilor care vor cumpara de la tine. Fa o lista cu principalele beneficii de care au parte consumatorii tai si insumeaza-le intr-o singura formula, pe care sa o poti spune sau scrie cu usurinta.

C. Obiective pe termen scurt si pe termen lung.

– Cand iti mentii o orientare clara asupra obiectivelor pe termen scurt si lung, te vei trezi in fiecare dimineata pregatit sa vinzi.

Propune-ti un scop pentru fiecare interactiune cu clientii. Inainte de a ridica receptorul pentru a forma un numar de telefon, hotareste-te ce doresti sa se intample. Are acest apel scopul de a programa o intalnire, sau doresti sa inchei o tranzactie. Aceleasi principii se mentin cand iti intalnesti consumatorii.

Nu vei construi o punte de sprijin fara un set de planuri. Deci, nu ar trebui sa fie o surpriza ca un fenomen atat de complex precum o afacere necesita un plan de marketing scris foarte bine.

Unul dintre cele mai cruciale sectoare ale oricarui plan de marketing este lista ta cu obiectivele de maeketing – ce va realiza organizatia in anul urmator si cum ? Fa referiri regulat la planul de afaceri pentru a-ti masura progresele. Gandeste-te la concentrarea lui McGwire data viitoare cand vei fi tentat sa te indepartezi de la afacerea, mesajul sau obiectivele initiale.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply