• 5 Nov. 2020
  • 3 min

Cum să faci follow up după un interviu

follow up

Când primești acel apel telefonic care-ți aduce o veste bună: tocmai ai fost selectat pentru interviu, te aștepți ca tot procesul de recrutare să decurgă repede și să primești și răspunsul deîndată. Dar, în această perioadă este posibil ca acest răspuns să întârzie, mai ales acolo unde jobul necesită interviuri la sediul companiei. Cea mai potrivită atitudine este răbdarea și un follow up care să arate înțelegere față de situația actuală, dar și interes față de job. 

Follow up-ul după interviu nu este doar o opțiune, ci o etapă esențială, prin care îți arăți interesul față de poziția scoasă la bătaie. Și tocmai de aceea este esențial să-ți faci temele din timp.

Iată cum poți pregăti un follow up:

 

Stabilește când și cum vei comunica cu recrutorul

Un apel telefonic insistent ori folosirea mai multor medii de comunicare în același timp pot fi deranjante. Așa că e bine ca la sfârșitul interviului să-l întrebi pe recrutor în cât timp vă puteți auzi pentru un răspuns și ce canal de comunicare preferă. Această atitudine te va ajuta să câștigi puncte în plus în ochii lui. 

 

Trimite un e-mail de mulțumire

La scurt timp după interviu, scrie un e-mail recrutorului în care să-i mulțumești pentru timpul acordat.  Titlul ar trebui să fie puternic: „Mulțumesc pentru timpul acordat!”  „Mulțumesc pentru oportunitatea oferită!”  „Apreciez timpul și sfaturile”; „Un interviu care m-a inspirat”. 

Începe textul mulțumind intervievatorului pentru timpul acordat și exprimă-ți entuziasmul față job și companie. Subliniază unul-două momente importante din timpul interviului care ți-au plăcut sau ți-au dat de reflectat. De asemenea, este o idee bună să clarifici orice problemă care a apărut în timpul interviului. În final, îți poți arăta aprecierea pentru faptul că în timpul interviului ai obținut mai multe informații despre poziție/companie, precum și dorința de a contribui la realizarea obiectivelor companiei. 

 

Domnule/Doamnă [numele intervievatorului],

Vă mulțumesc foarte mult pentru timpul pe care mi l-ați acordat azi. Mi-a plăcut să aud despre [punctează un lucru interesant pe care l-ai învățat de la această persoană] și am fost deosebit de impresionat de [calitatea sau trăsătura companiei sau a echipei care te face și mai dornic să lucrezi acolo]. Conversația noastră mi-a întărit entuziasmul de a mă alătura [companiei] și de a contribui la realizarea [punctează câteva obiective pe care le ai în plan să le atingi dacă vei obține jobul]. Aștept cu interes răspunsul dvs.

Gânduri bune,

[Numele tău]


Păstrează textul scurt și cât mai empatic. La fel ca în cazul oricărei alte comunicări profesionale, evită exclamațiile excesive, emoji-urile, greșelile de scriere.

O notă de mulțumire arată intervievatorilor că ești recunoscător, dar și atent, calități pe care le caută la viitorul coleg. Astfel, chiar dacă managerul de angajare mai are mulți candidați pe listă, vei rămâne în mintea lui în timpul procesului de recrutare.

 

Răspunde la solicitările recrutorului

Un recrutor poate avea nevoie de informații suplimentare pentru a le oferi angajatorului în orice moment. Asigură-te că ești disponibil și că poți oferi aceste informații cât mai repede posibil. Nu trebuie decât să profiți de orice discuție inițiată de recrutor pentru a afla statusul recrutării. O abordare deschisă înseamnă interes pentru job.  

 

Scrie un e-mail de follow up

Dacă a trecut acel termen pe care recrutorul ți l-a comunicat și acesta nu a revenit cu un feedback, ești îndreptățit să-l ceri. Poți face asta printr-un e-mail. Mesajul ar trebui să fie scurt și empatic, fără a trage la răspundere recrutorul că nu a răspuns la timp sau că data comunicată a trecut. 

 

Bună, [numele recrutorului],

Sper că te regăsesc cu bine.

Îmi dau seama că este o perioadă încărcată și că ai de gestionat multe task-uri. Vreau doar să știu dacă echipa de recrutare a luat o decizie după interviul pe care l-am avut.

Cu bine,

[Numele tău]

Există o varietate de motive pentru care un proces de recrutare poate fi întârziat, așa că cea mai bună abordare este să-ți păstrezi calmul și vezi ce îți răspunde recrutorul.

 

Răspunde pozitiv la orice tip de feedback

În cazul unui răspuns pozitiv, recrutorul cel mai probabil te va suna. Când primești o veste bună este important să-ți păstrezi calmul. Un comportament mult prea euforic poate arăta disperare față de job și asta îți poate aduce un dezavantaj în negocierea salariului. La extrema cealaltă, o atitudine indiferentă poate da de gândit recrutorilor. În cazul în care primești un răspuns negativ, este important să ai o atitudine calmă și pozitivă. Poți sublinia ce ai avut de învățat din procesul de recrutare și astfel să lași ușa deschisă pentru alte oportunități sau pentru recomandări. 

 

Follow up-ul poate fi o etapă care consumă multă energie mai ales atunci când ai mers la mai multe interviuri. Însă dacă respecți câteva standarde de etichetă, te vei obișnui și cu acest proces. Reține un aspect important: oamenii de vânzări, de exemplu, reușesc să încheie un contract după mai multe runde de follow up, în timpul cărora vin cu noi argumente convingătoare și adaptează constant oferta în funcție de răspunsul clientului. Cam aceeași abordare ar trebui să o ai și în cazul follow up-ului după interviu, numai că ar trebui să aplici celebrul motto din arhitectură: Less is more. Pentru un job este suficient un follow up venit la momentul potrivit, care are puterea de a descrie cum ești ca om și de a arăta cât de mult te potrivești jobului. 

 

Ți-a plăcut articolul despre follow up? S-ar putea să-ți placă și:

Cum să obții feedback din comportamentul nonverbal al recrutorului

Ferește-te de cele mai comune 7 greșeli la interviu!

A fost util articolul? 10
feedback

Leave a Reply