• 12 Jan. 2010
  • 2 min

Interviul telefonic – un pas in cariera ta

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Diana Andreescu Vacaru Global Management HR www.globalhr.ro Am aflat cu totii, probabil, cum sa ne promovam CV-ul, cum sa ne prezentam la un interviu si cum […]

Diana Andreescu Vacaru
Global Management HR
www.globalhr.ro

Am aflat cu totii, probabil, cum sa ne promovam CV-ul, cum sa ne prezentam la un interviu si cum sa ne formam o imagine cat mai ampla asupra angajatorului.
Exista situatii in care, o parte importanta a unui proces de recrutare il reprezinta interviul telefonic. Acesta trebuie tratat cu aceeasi seriozitate si interes asemenea interviului fata in fata.

Din punctul de vedere al angajatorului sau al companiei de recrutare si selectie, interviul telefonic reprezinta o etapa importanta. Fie ca am aplicat pentru o pozitie, fie ca am fost abordati direct de catre compania de recrutare (headhunting), fie ca am transmis CV-ul doar pentru ca ne dorim o schimbare profesionala, este important sa fim pregatiti pentru o urmatoare etapa.
In marea majoritate a cazurilor, interviul telefonic reprezinta pentru angajator o modalitate de a se asigura ca exista o compatibilitate intre experienta noastra profesionala si pozitia deschisa.
Beneficiile unui interviu telefonic sunt de ambele parti – atat cea a candidatului cat si cea a angajatorului. Ambele parti pot lua o prima decizie in functie de solicitarile si raspunsurile primite, evitandu-se astfel pierderea timpului prin prisma incompatibilitatii.

{article-3143.jpg}

Ce presupune un interviu telefonic?
Din punct de vedere al timpului, interviurile telefonice pot dura intre 10 minute mergand pana la o discutie de 30 minute.
Din punct de vedere al intrebarilor si informatiilor solicitate, interviurile telefonice sunt diferite de la caz la caz. Marea majoritate a interviurilor telefonice urmaresc aspecte importante pentru angajator si reprezinta informatii vitale pe care angajatorul nu le are in acel moment. Aceste informatii pot fi legate de studii, de experienta profesionala in sine sau de aspecte ce tin de partea motivationala.

In situatia in care timpul sau alte motive nu ne permit sa ne angajam intr-un interviu telefonic este util sa informam intervievatorul asupra acestui aspect.
Ca si in cadrul unui interviu face to face, atunci cand suntem abordati telefonic trebuie sa fim relaxati. In acest fel ne putem concentra atat asupra raspunsurilor pe care le oferim cat si asupra eventualelor intrebari sau neclaritati pe care le avem.

In ambele cazuri (interviu telefonic sau interviu face to face), in cazul in care avem intrebari, acestea trebuiesc adresate la momentul potrivit. Acest moment este cel in care intervievatorul te intreaba daca ai nelamuriri sau alte aspecte pe care doresti sa le discuti.
Atitudinea pe care trebuie sa o avem trebuie sa fie una deschisa, politicoasa iar intrebarile trebuie sa fie concrete si la obiect.

In masura in care exista o potrivire si sunteti interesat de postul propus, nu adresati intrebari legate de partea financiara (salariu sau alte beneficii). In acest fel evitati ca intervievatorul sa considere ca aspectele financiare sunt primordiale in luarea unei decizii.

Sa nu uitam ca, fiecare etapa este la fel de importanta pentru a ne atinge telul propus.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply