Să construiești o carieră solidă în retail nu e neapărat ușor – ai nevoie de motivație, energie, determinare și o doză de curaj. Dar cum faci să te asiguri că drumul pe care îl alegi îți oferă toate ingredientele pentru succesul tău profesional? Un aspect esențial e să-ți alegi nu doar un job, ci și o companie care se aliniază cu valorile tale.
Selgros, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața cash & carry, și-a început povestea în România în 2001, cu primul magazin deschis la Brașov. În prezent, Selgros deține pe piața din România o rețea formată din 23 de magazine și 2 platforme logistice, iar secretul succesului nu stă doar în cifre, ci mai ales în echipa care face lucrurile să se întâmple. De la cei din spatele cortinei, până la oamenii care te întâmpină de fiecare dată când le treci pragul.
Acum, Selgros face un nou pas important – compania pregătește lansarea primului magazin din Sibiu. Un beneficiu clar pentru sibieni, dar și o oportunitate excelentă pentru cei care vor să opteze pentru o carieră în retail. Dacă te întrebi cum e să faci parte din echipa Selgros, am stat noi la povești cu angajații. Povestea lor? Un mix de determinare și susținere din partea companiei, care i-a făcut să rămână loiali ani la rând.
Într-o companie care pune preț nu doar pe rezultate, ci și pe oameni, creșterea profesională este un traseu natural, ghidat de susținerea echipei și deschiderea către noi oportunități. Nu ești niciodată singur pe acest drum, colegii îți devin aliați, iar mediul în care lucrezi îți oferă resursele necesare pentru a te dezvolta constant. Această cultură a evoluției interne îți permite să te adaptezi, să te implici și să devii o piesă esențială în puzzle-ul companiei. George și Tatian fac parte din echipa Selgros de peste două decenii, iar astăzi ocupă funcții de conducere și ne-au dezvăluit cum dedicarea și ambiția pot transforma o carieră într-un real succes. Iar dacă vrei să afli cum arată universul Selgros îndeaproape, ai toate informațiile la un click distanță —> aici!
George, Director magazin: Împlinesc 21 de ani de când fac parte din familia Selgros. Am început activitatea în rolul de lucrător comercial, încă din perioada în care eram student, urmând în paralel o facultate de profil. La Selgros am reușit să pun în practică cunoștințele dobândite pe această ramură, iar activitatea dinamică și dorința de a învăța lucruri noi în fiecare zi m-au ajutat să evoluez în carieră. Astfel, de-a lungul timpului am avansat în funcțiile de adjunct șef raion, apoi șef de raion. În ultimii trei ani m-am ocupat de coordonarea activității raioanelor de produse alimentare proaspete și am fost back-up pentru directorul de magazin, fiind resposabil de tot ceea ce înseamnă administarea magazinului Selgros Brașov. De curând s-a ivit o nouă oportunitate de promovare și am preluat funcția de director al magazinului din Brașov.
Tatian, Director Regional Vânzări: Am ajuns la Selgros după ce am văzut un afiș de angajare pe stâlpul căminului studențesc în care locuiam. Am fost acceptat în Selgros datorită pasiunii mele pentru dulciuri, care l-a determinat pe directorul de magazin să mă angajeze lucrător comercial la raionul de dulciuri. Dorința mea de a învăța s-a întâlnit cu nevoia companiei de a crește oameni din interior și așa au trecut 21 de ani, pe parcursul cărora am ocupat 6 poziții: de la lucrător comercial la director regional de vânzări.
George, Director magazin: E mai mult un pont decât un sfat: dacă îți dorești o carieră lungă și frumoasă în retail, vino la Selgros, profită de oportunitate, nu ezita!
Tatian, Director Regional Vânzări: Primul pas într-o carieră este să-ți trimiți CV-ul, să vii la interviu – și dacă reușești să faci parte din echipă, să profiti din plin de șansele de formare profesională pe care le oferă Selgros. Sfatul meu este să perseverezi și să te implici cu pasiune în tot ceea ce faci, să îmbrățișezi fiecare provocare văzând în ea o oportunitate de dezvoltare.
George, Director magazin: În primul rând prin programe de training. Avem un proces de succesiune, care include planuri personalizate de învățare. În cadrul acestora beneficiem de training, coaching și proiecte de dezvoltare care se desfășoară sub supravegherea unui mentor. Pentru a evolua, trebuie să faci parte dintr-o echipă care îți susține inițiativele și care-ți pune în valoare contribuția, iar de asta avem parte aici, la Selgros.
Tatian, Director Regional Vânzări: Ceea ce îmi place la Selgros este că tot ce trebuie să faci este să îți dorești evoluezi, iar oportunitățile de creștere sunt acolo pentru tine. Acest aspect este valabil pentru toți colegii, indiferent de poziția pe care o ocupă. Avem un întreg proces prin care ni se oferă cadrul ideal de dezvoltare, asigurând astfel promovarea de la o poziție la alta.
Claudio – Lucrător comercial: Eram în căutarea unui loc de muncă sigur. Am văzut un anunț și am decis să încerc. Nu aveam multă experiență, dar asta nu m-a oprit. Îmi doream să lucrez într-o companie multinațională. Acesta a fost unul dintre motive, dar bineînțeles și beneficiile: sporuri de weekend și sărbători, bonuri de masă, reduceri la cumpărăturile din magazinele noastre, vouchere de vacanță, asigurarea medicală privată, toate adunate contează.
Marius – Specialist vânzări: Un prieten mi-a recomandat să aplic și mă bucur că i-am urmat sfatul. Am găsit un mediu de lucru profesionist și o echipă frumoasă. Știam încă de la început că angajaților noi li se oferă suport și posibilitatea de învățare prin training-uri interne, ceea ce a fost foarte important pentru mine.
Claudio – Lucrător comercial: Să nu le fie teamă să aplice, chiar dacă nu au prea multă experiență. Să fie convinși că dacă își doresc să muncească și să se dezvolte, aici vor reuși, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.
Marius – Specialist vânzări: Aș avea mai degrabă o încurajare, nu un sfat: chiar dacă nu ai experiență, vino cu încredere, fără emoții! Vei învăța alături de noi ce ai de făcut. E o companie mare, care-ți va oferi tot suportul necesar. O să înveți lucruri noi, o să te dezvolți ca om și ca angajat. Merită să faci acest pas.
Claudio – Lucrător comercial: Faptul că ni se oferă șansa de a evolua în cadrul companiei dacă ne dorim acest lucru. Atunci când sunt poziții disponibile în alte departamente, colegii din Selgros sunt primii care au oportunitatea să aplice. Astfel, avem șansa să promovăm intern.
Marius, Specialist vânzări: Apreciez în mod deosebit colaborarea și comunicarea eficientă în cadrul echipei din care fac parte. Colegii mei sunt dornici să lucreze împreună, să împărtășească idei și să vină cu soluții pentru rezolvarea problemelor. Fiecare dintre noi este esențial pentru succesul activității noastre și cu toții suntem conștienți de acest lucru. Consider că jobul în echipa Selgros a fost o oportunitate pentru mine deoarece mă provoacă în fiecare zi să devin mai bun, să învăț lucruri noi, să mă autodepășesc. Nu este mereu simplu, dar pentru mine asta înseamnă evoluție.
Claudio – Lucrător comercial: Faptul că lucrăm în schimburi mă ajută foarte mult, deoarece astfel am timp și de alte activități.
Marius – Specialist vânzări: Programul meu de lucru este bine organizat pentru că acord o atenție deosebită setării priorităților și obiectivelor, ceea ce mă ajută să îmi gestionez eficient timpul. În echipa noastră există suport și o bună coordonare, iar din acest punct de vedere pot spune că există flexibilitate și înțelegere. Faptul că îmi organizez într-un mod optim ziua de lucru îmi permite să păstrez un echilibru între viața personală și cea profesională și să dedic timp și activităților din afara jobului.
Claudio – Lucrător comercial: Prima perioadă la Selgros a constat în învățarea activităților de bază de la jobul meu. De asemenea, am cunoscut colegii alături de care urma să colaborez și care m-au ajutat să înțeleg mai bine ce am de făcut. M-am adaptat destul de ușor. În mod special trainerul de magazin și șeful de raion m-au susținut pas cu pas, mi-au explicat cu răbdare sistemele și procedurile. Foarte important a fost faptul că de la început am avut alături de mine și un buddy, acel coleg care mi-a acordat sprijin în primele săptămâni.
Marius – Specialist vânzări: Pentru mine a fost foarte ușor să mă acomodez aici datorită atmosferei prietenoase și deschise. Colegii m-au primit cu căldură și sprijin și încă din prima săptămână am realizat că există numeroase oportunități de dezvoltare profesională. Am trecut printr-un proces de onboarding, am avut întâlniri cu reprezentanții departamentelor cu care interacționez cel mai mult în jobul meu, ceea ce m-a ajutat să înțeleg mai bine fluxul de lucru și să colaborez eficient. Privind înapoi, îmi dau seama cât de mult a contribuit această etapă la evoluția mea în echipă. Acum, mă străduiesc să ofer același sprijin și noilor colegi care ni se alătură deoarece învățăm continuu și ne dezvoltăm împreună, zi de zi, abilitățile de vânzare.