• 22 Sep. 2021
  • 11 min

Joburi de acasă. Oferte de angajare și tips-uri pentru organizare

Noul context pandemic te îndeamnă poate să-ți iei măsuri de protecție pe toate planurile și să te orientezi spre joburi remote, pe care le poti face din confortul casei tale. Pe eJobs.ro, aplicând filtrul Remote, vei descoperi mii de joburi în domenii precum IT, marketing, content, servicii financiare, achiziții.


Oferta de joburi remote este în creștere pe eJobs.ro – unde găsești locuri de muncă remote, care pot fi realizate și când nu ești la sediul companiei. Ai nevoie doar de un calculator cu o conexiune la internet și un telefon. Iată ce joburi de acasa poți alege și cum te poți organiza mai bine pentru a-ți face treaba!

 

joburi remote

 


Joburi de acasa accesibile pentru candidați

 

Virtual Personal Assistant

Dacă ai abilități bune de organizare și cunoști foarte bine limba engleză, poți fi asistent virtual în cadrul unei companii de insolvență și contabilitate, având ocazia de a deprinde abilități și cunoștințe în domeniul financiar. Vei lucra alături de o echipă sociabilă, ajutând la administrarea generală a biroului și dezvoltarea afacerii.
Cerințe: diplomă de studii, organizat și încrezător, disponibilitatea de a învăța, certificat Cambridge.
Beneficii: salariu 3.000 lei

 

Telephone Sales & Support Advisor 

Știi cum să oferi clienților o experiență plăcută la telefon și ai abilitatea de a adapta tonul și direcția în funcție de cerințele acestora? Experiența anterioară într-un business cu specific tehnic sau online este avantajoasă pentru jobul Telephone Sales & Support Advisor. De asemenea, contează mult și capacitatea de a înțelege clar și de a răspunde în mod adecvat situațiilor apărute în activitate.
În CV și la interviu, este important să arăți dorința de a învăța și de a te adapta rapid la medii noi, procese și sisteme.
Cerințe: diplomă de studii, limba engleză la nivel avansat, experiență în vânzări, cunoașterea bună a internetului, a e-mailului, disponibilitatea de a lucra în ture.
Beneficii: salariu competitiv și comision din vânzări pe lună, 25 de zile de concediu anual, oportunități de formare, asigurare medicală privată, oportunități de a lucra cu echipe globale și de a te dezvolta profesional.

Marketing Database Specialist

Cu o experiență de 1-2 ani în platforme de automatizare marketing și arhitectură de baze de date, precum și cu experiență menținerea unei baze de date corporative de marketing/vânzări, te califici pentru jobul de Marketing Database Specialist. Vei fi responsabil de introducerea datelor,  de calitatea acestora, de segmentare, de îmbunătățirea datelor și crearea listelor /rapoartelor pentru marketing și vânzări.
Cerințe: diplomă de studii superioare, experiență în gestionarea bazelor de date, abilități excelente de limbă engleză, atât scrise, cât și verbale, organizare, atenție puternică la detalii, gestionarea eficientă a timpului, abilitatea de a dezvolta și menține planuri detaliate de proiect și de a asigura finalizarea sarcinilor asociate.
Beneficii: pachet salarial atractiv, program de lucru flexibil, bonuri de masă, asigurare medicală, program wellness, oportunități de dezvoltare profesională, acces la cursuri online.

Category Manager (part-time)

Dacă ai minumum doi ani experiență în achiziții strategice și cunoști bine principiile comerciale/de vanzări și marketing, precum și indicatorii specifici achizițiilor, îți poți lua job de Category Manager. Misiunea ta va fi să cauți și să selectezi furnizorii, să negociezi condiții comerciale, să menții și să dezvolți relația cu furnizorii din categoria alocată. De asemenea, vei urmări în permanență performanța categoriei și vei lua măsuri în consecință. În rol intră și responsabilitatea de a efectua cu regularitate studii de piață, pe produsele din categoria alocată.
Cerințe: studii superioare, preferabil economice; experiență în achiziții strategice – minimum 2 ani; experiență în selecția și întreținerea relației cu furnizorii; orientare către client; bune abilități de negociere, limba engleză – avansat; Excel – nivel avansat; nivel rezonabil de disponibiliate pentru călătorii (minim 5-10% din timpul de lucru) la furnizorii și clienții companiei, permis de conducere categ. B (de preferat).
Beneficii: pachet salarial motivant; sistem de bonusare; dezvoltare profesională într-un mediu dinamic și orientat către performanță, posibilități de creștere profesională, programe de training.

Junior Programmer

Ești pasionat de JavaScript și de HTML/CSS și îți folosești cunoștințele în dezvoltarea unor proiecte personale? Îți poți începe cariera într-o companie internațională, unde principalele tale responsabilități vor fi: programarea chestionarelor folosind programul Dimensions, validarea logică a chestionarelor conform specificațiilor proiectului, generarea rapoartelor, generarea paginilor HTML conform cerințelor sau specificațiilor clienților, integrarea materialelor audio-video în chestionare.
Cerințe: studii superioare în informatică/cibernetică/statistică/matematică, cunoștințe de bază JavaScript și de HTML/CSS, Engleză – nivel intermediar.
Beneficii: platformă cu beneficii flexibile, 7Card, acces la platformă de cursuri online, plan de carieră, program flexibil.

Customer Care with English

Vorbești fluent limba engleză și îți place să lucrezi cu oamenii? Găsești ușor job în call center, cu opțiunea de a lucra remote. Numai pe eJobs.ro sunt sute de joburi remote in call center. Rolul tău va fi să oferi suport clienților pentru linia comercială și linia tеhnică, să rezolvi cu promptitudinе divеrselе situаții pе cаre clienții le rаportеаză via e-mail, chat, telefon, să păstrezi еvidența interаcțiunilor cu cliеnții și să înregistrezi informațiile transmise de aceștia.
Cerințe: cunoștințe de limba engleză la un nivel avansat; bune abilități de comunicare și înclinații tehnice; experiență în relaționarea cu clienții constituie un avantaj (nu este obligatorie), disponibilitate pentru un program full time 8h/zi (24/7), organizat în ture.
Beneficii: pachet salarial competitiv și bonusuri de performanță, cursuri periodice pentru dezvoltarea ta profesională, concursuri interne și alte activități de echipa, acces la biblioteca Bookster, abonament pe platforma online de fitness YUMP.

Ți-ar plăcea să fii ghidat pentru a-ți găsi jobul? Sună la 021.9124 (tarif normal) și eJobs.ro îți oferă consiliere gratuită în carieră!

 

job de acasa

Joburi remote – Cum să le găsești mai ușor

Perspectiva de a avea unul dintre acele joburi remote sună tare bine. Ai mai multă flexibilitate în program, nu mai stai în trafic. Ai grijă de sănătatea ta. Și ai putea avea timp și pentru proiecte secundare. În același timp, trebuie să pui în balanță și dezavantajele. Iată ce strategie să adopți pentru a fi sigur că jobul de acasa este potrivit pentru tine.

1. Întreabă-te dacă ești potrivit pentru joburi de acasa

Înainte de a aplica la unul dintre acele joburi de acasa, acordă-ți puțin timp pentru cercetare și auto-reflecție. De ce ai alege un job remote? Dacă unul dintre aceste răspunsuri de mai jos ți se potrivesc, merită să iei în considerare această formă de lucru:

  • Sunt extrovertit, iar experiența de până acum mi-a arătat că comunic bine cu colegii și când nu sunt la muncă;
  • Îmi place să vorbesc cu oamenii, prin orice mijloace de comunicare. Vorbind la telefon sau prin videocall îmi satisfac nevoia comunicare și nu duc atât de mult lipsa comunicării față în față;
  • Îmi place să petrec timp cu familia și nu mă deranjează eventualele întreruperi;
  • Îmi place munca mea, nu am nicio problemă să mă concentrez și pot să fac trecerea ușor de la jobul de agent vânzări (de exemplu) la cel de mamă

2. Ia în calcul și avantajele și dezavantajele joburilor de acasa:

Fără transport în comun: Nu te mai înghesui în metrou la primele ore ale dimineții și rămâi în siguranță în perioada pandemiei
Programul propriu.
Majoritatea companiilor care oferă program de lucru de acasă sunt și flexibile cu angajații în privința orelor de lucru. Așa că îți poți negocia acest timp și apoi îl poți anunța echipei.
Lucrezi de oriunde:
Poți să lucrezi din casă sau din curtea casei tale. Îți poți lua telefonul sau laptopul cu tine în mașină în cazul în care trebuie să te deplasezi.
Mai mult timp pentru familie:
Dacă ai copii, vei avea mai mult timp pentru ei, orele petrecute de obicei în trafic putând fi valorificate. 
Costuri reduse:
Vei economisi banii de transport, dar și cei de mâncare, pentru că nu vei mai avea tentația de a merge la restaurantul din apropierea companiei. Vei organiza mesele zilnice din cumpărăturile pe care le faci săpătămânal. 
Relaxare:
Vei putea lucra în ritmul tău, fără stres și fără ca ritmul de lucru să-ți fie întrerupt de discuțiile între colegi sau de ședințe planificate din scurt.

Pare grozav, nu? Există însă și unele dezavantaje ale joburilor de acasa:

Singurătatea: Lucrul de acasă te poate face să te simți trist și starea aceasta să te împiedice să eficient. Tristețea poate duce și la alte probleme precum anxietatea, depresia sau lipsa somnului. 
Burnout:
Când ai acasă și copii, poți ajunge la o zi de muncă fără sfârșit. Burnout-ul poate bate la ușă dacă nu îți stabilești un program și nu respecți câteva rutine. 
Lipsa de productivitate:
În funcție de personalitatea ta, productivitatea poate scădea într-un mediu în care simți că ești pe cont propriu.
Fără momente cool în echipă: Poate creativitatea și inovația îți vin când ești aproape fizic de oameni, în acele brainstorminguri în echipă, la job. Unele dintre aceste momente se pierd odată cu munca de la distanță.

3. Analizează motivația ta

Să-ți iei un job de acasa înseamnă să te confrunți și cu dezavantajele de care îți povesteam mai sus. De aceea, este important să-ți alegi acel loc de muncă pe care să-l iubești, pe care să-l faci din pasiune. Urmărește activitatea oamenilor care lucrează de la distanță în social media. Vei vedea că mulți dintre ei își iubesc cu adevărat munca și se mândresc cu ceea ce fac. Dacă nu îți place ceea ce faci, patul tău devine brusc foarte confortabil, mai ales când nimeni nu-ți spune să te ridici și să mergi la job.

4. Alege platforma de joburi potrivită pentru joburi de acasa

Tocmai ți-ai dat seama că ești făcut pentru un loc de munca de acasa, ai idee și cum ar trebui să fie acesta, dar unde găsești oferte de angajare? eJobs.ro are categorie de Remote, unde găsești zilnic chiar și 1.000 de locuri de muncă pe care le poți face de acasă. În cazul în care nu găsești acum ceea ce îți dorești, poți bifa Remote (de acasă) în partea dreapta a CV-ului, la Criteriile jobului. Apoi mergi la Setări cont (sub poză) -> Setări alerte email -> Frecvența alertei -> Zilnic, pentru a fi înștiințat pe e-mail când apar joburi noi de acasa. Poți găsi de asemenea locuri de munca pe jobradar24.ro

5. Realizează CV-ul potrivit pentru a aplica la joburi de acasa

CV-ul tău trebuie adaptat cerințelor locului de muncă pentru care aplici. Iată câteva lucruri pe care să le punctezi când aplici pentru joburi de acasa:

Vorbește despre abilități:

  • Autonomie – Oferă și exemple, poate ai lucrat fără prea multă supraveghere și ai obținut rezultate. Poți oferi ca exemplu lucrul la un proiect personal;
  • Organizare – Poți da exemplu cum îți împarți ziua de lucru, cum gestionezi mai multe task-uri, ce task-uri îți prioritizezi;
  • Comunicare – Abilitatea de comunicare căpătă și mai mult sens în condițiile în care lucrezi de la distanță. Companiile care au joburi de acasa se uită să angajeze comunicatori buni. CV-ul tău ar trebui să vorbească despre abilitățile de comunicare scrisă și orală.
  • Limbile străine merită punctate, mai ales că multe joburi de acasa sunt puse la dispoziție de companii din străinătate sau care au în echipă străini.
  • Capacitatea de folosire a tool-urilor de lucru, a aplicațiilor, de ex: Google Drive, Dropbox, WordPress, tool-uri de managemennt, contabilitate, HR
  • Capacitatea de folosire a platformelor de comunicare de la distanță. Enumeră instrumentele software pe care știi să le folosești, de ex.: Slack, Salesforce, Trello, GoToMeeting, Hangouts Google, Skype, Zoom

Portofoliu: Dacă ai strâns proiectele la care ai lucrat pe un site, oferă link-ul chiar la începutul CV-ului, în categoria: Despre mine

Rezultate: Menționează orice rezultate pe care le-ai avut la joburile anterioare și care te fac mândru. Creșterea vânzărilor, dublarea traficului sunt rezultate apreciate de recrutori.

Proiecte secundare: Lucrul la un proiect personal arată că ai inițiativă. Și recrutorii apreciază acest aspect. Este important însă să specifici că te dedici proiectului personal în weekend/în afara orelor de program sau că acesta a fost de domeniul trecutului, pentru a nu lăsa loc de interpretări că vrei un job de acasă cu scopul de a avea timp pentru proiectul personal.

Orașe de lucru: Remote (de acasă)

6. Interviul online pentru un job de acasa

Chiar dacă este un interviu de la distanță, este important să te pregătești exact ca pentru un interviu față în față. eJobs.ro a lansat o nouă funcționalitate – interviul de angajare video, iar recrutorii pot intra acum pe CV-ul candidatului cu care doresc să poarte o conversație, dau click pe butonul „Programeaza interviu”, aleg data și ora interviului, îți lasă un mesaj personalizat, apoi bifează opțiunea „Creeaza interviu video” și îți trimit invitația de interviu. Iată cum să te pregătești pentru un interviu la distanță, astfel încât să te ajute să obții un job pe care îl poți face de acasă:

  • Documentează-te despre companie și despre job
  • Realizează o listă a puctelor tale forte pentru jobul respectiv, ținând cont de cerințele din descrierea jobului
  • Gândește-te la motivația ta pentru jobul de la distanță și la întrebările pe care ți le poate pune recrutorul în contextul actual
  •  Pregătește vestimentația ca pentru un interviu face-to-face. Ai grijă ca aceasta să fie serioasă (evită extremele, de ex: foarte office sau foarte casual) și unitară. Pijamalele nu ar face o impresie prea bună în caz că ești nevoit să te ridici pentru a-ți lua încărcătorul laptopului.
  • Acordă atenție camerei în care vei desfășura interviul. Asigură-te că lucrurile sunt așezate în ordine și animalele de companie sau copii nu au acces în acea cameră în timpul interviului.
  • Fă câteva teste înainte de interviu, verifică dacă camera web este funcțională, dacă imaginea și sonorul sunt în regulă.
  • Zâmbește și răspunde întrebărilor recrutorilor, arătând implicare pentru job.

lucru de acasa

Joburi de acasa cu provocări de organizare

Să spunem că ai trecut de cea mai mare provocare – interviul pentru un job de acasa. Acum ești angajat, dar apare o altă provocare. Simți că nu ești suficient de organizat când lucrezi de acasă. Ai impresia că nu vrei reuși să-ți faci un program, o rutină. Iulia Văcăroiu, colega noastră care lucrează remote la eJobs.ro de peste trei ani de zile, îți spune că lucrurile nu stau tocmai așa și are și un plan de organizare pe care l-a testat și a funcționat tare bine:

La început și eu am crezut că nu mă pot organiza, dar am urmat o strategie care m-a ajutat să mă organizez și care sigur te va ajuta și pe tine.

În perioada facultății am experimentat pentru prima oară lucru de acasa, scriind texte pentru diverse site-uri sau transcriind interviuri din zona de cercetare calitativă. Nu era o muncă grea în niciun fel, ba din contră, devenea plictisitoare destul de repede, iar după trei luni era aproape imposibil să fiu productivă din cauza rutinei. Ajungeam invariabil să mă apuc foarte greu de lucru și să muncesc până târziu, iar toate astea combinate cu proiectele de facultate și sesiunile mă făceau să mă simt epuizată. Simțeam că tot ce fac era să lucrez, când, din contră, pierdeam de fapt multe ore în fiecare zi procrastinând.

Am lucrat ulterior pentru câteva companii și am învățat, prin prisma programului full-time, cum să-mi organizez timpul pentru a fi cât mai productivă. Acum munca de acasa e la ordinea zilei, căci lucrez remote de un an de zile și pot să zic că am descoperit cum să fiu cât mai eficientă cu orele mele, astfel încât să-mi termin task-urile la timp și să mă bucur de orele libere.

Joburi de acasa: află cum să fii eficient!

 

1. Fă-ți un program de lucru

Atunci când lucrezi remote, ai posibilitatea de a dormi în plus. Nu mai trebuie să te trezești mai devreme ca să te pregătești pentru muncă și nici nu mai trebuie să parcurgi distanța până la job. Poți efectiv să te trezești din pat și să te pui la lucru în pijama, iar tot procesul nu durează mai mult de 5 minute. Nu te baza pe metoda asta însă, pentru că o oră dormită în plus în prima lună poate deveni lejer două ore în plus dormite luna viitoare, ceea ce înseamnă că vei ajunge, foarte ușor, să-ți începi ziua de lucru din ce în ce mai târziu și vei trăi cu impresia că tot ce faci este să dormi și să lucrezi.

Știu că nu o vrei, dar alarma aia de dimineață e primul pas către un program de lucru eficient. Ora o stabilești tu singur sau împreună cu angajatorul, dar important e să te ții de calendarul de lucru, să știi când începi munca și când o termini.

 

2. Nu-ți fie teamă de calendare

Acum că ți-ai propus un program, trebuie să-ți și urmărești și să-ți cronometrezi munca, fie că o faci pe foaie sau cu ajutorul unui program online. Pauzele sunt esențiale în orice zi de lucru, dar dacă ți-ai făcut un moft la prânz și te-ai uitat la două episoade dintr-un serial sau ai tras un pui de somn după masă, nu e OK să-ți termini ziua de lucru la ora pe care ți-ai propus-o inițial. Lucrează orele pe care le-ai discutat cu angajatorul, ține cont de ele și de pauzele pe care ți le iei și nu-ți fie teamă să-ți creezi un calendar și un raport de lucru în fiecare lună, pe care să le ai la îndemână în caz că angajatorul îți cere o justificare a orelor lucrate.

 

3. Negociază-ți orele de lucru

Când lucrezi de acasă, e foarte ușor pentru angajator să presupună că ești tot timpul disponibil, în special dacă lucrezi cu mai mulți clienți. Pentru a fi cât mai eficient cu munca de acasa e important să negociezi niște intervale orare și niște limite.

Desigur, suntem cu toții oameni, iar urgențele pot apărea oricând, însă e important ca organizațiile pentru care lucrezi să realizeze că uneori nu poți răspunde imediat la orice situație neașteptată. Dacă simți că un client sau angajatorul principal trăiește cu o impresie greșită în acest sens, e important să discuți cu el și să ajungeți la un consens. Altfel, de fiecare dată când auzi un buzz de la Skype, Whatsapp sau Slack, vei tresări cu gândul că iar vrea cineva ceva de la tine.

Nu sunt singurele strategii pe care le poți implementa pentru a fi cât mai productiv în munca de acasa, dar sunt primii pași către un program mai organizat, care-ți va permite să te bucuri și de timpul liber. Dacă și tu lucrezi remote, lasă-ne un comentariu cu metoda ta de lucru!    

Dacă îți surâde acest tip de job, atunci nu ezita să aplici, căci angajatorii pun la dispoziția candidaților din ce în ce mai multe astfel de joburi. Descoperă o listă completă de locuri de muncă remote chiar aici!

 

Aplică la joburi remote

Articol de Steluța Năstase-Lupu și Iulia Văcăroiu

 

Ți-a plăcut articolul despre joburi de acasa? Citește și:

Munca la domiciliu. Tot ce trebuie să știi!

 

A fost util articolul? 41
  • AvatarPresecan Sergiu zice

    Buna ziua las un comentariu la posibilitatea de a lucra de acasa insa programul meu este flexibil,lucrez de 11 ani la o firma din Bucuresti.Eu sunt din Sibiu si imi exprim opinia de a lucra de acasa in timpul meu liber.Astept oferte!

  • AvatarDiana Coșofreț zice

    Bună.Deoarece urmează sa ies din concediu de creștere copil, caut un job full sau part time doar cu posibilitatea de a lucra de acasa.

    • Iulia VacaroiuIulia Vacaroiu zice

      Salut, Diana! Îți recomandăm să suni la 021.9124, linia telefonică eJobs de consiliere profesională, oricând de luni până vineri, între orele 09:00-17:00, iar un operator eJobs te va ajuta să-ți redactezi CV-ul și să aplici la joburile care ți se potrivesc. Succes!

      • AvatarDicu Cristina-Gabriela zice

        Bună ziua! Sunt din buc, am mai lucrat pe call-center, momentan nu lucrez, am lucrat în multe domenii de activitate, as fi disponibila sa lucrez de acasă pe orice proiect!

        • Bună, Cristina,

          Te rog să suni la (021)9124 – număr cu tarif normal și consilierii eJobs.ro te vor îndruma spre un job care îți place și care ți se potrivește.

  • AvatarIlie Mariana zice

    Bună seara mar interesa să lucrez de acasă despre ce este vorba in oferta de muncă la domiciliu acasă?

  • Avatarpetcu dorina zice

    Sunt pensionara, dar am lucrat in Romtelecom, oficiul de calcul, in calitate de operator PC. Cunosc limba franceza si engleza.
    Ma intereseaza sa lucrez de acasa, daca ar fi o oportunitate. Multumesc.

  • AvatarPavel zice

    Sunt pensionar,ingener constructor de profesie.Am lucrat toata viata in constructie,gospodarie comunala,gazificare, divizier in constructii si ultimii opt ani ca diriginte de santier la constructia drumurilor. Acum cu pandemia de coronovirus nu este de lucru la linie. Caut de lucru. Ma intereseaza sa lucrez de acasa, daca ar fi o oportunitate. Multumesc.

    • AvatarDiana Mărășoiu zice

      Buna ziua, pe eJobs gasiti aici urmatoarele joburi ce pot fi facute si de acasa — https://www.ejobs.ro/locuri-de-munca/remote/ Iar daca aveti nevoie de sprijin in crearea unui CV, dar si de consiliere in cariera apelati cu incredere 021.9124, numarul nostru scurt prin intermediul caruia veti primi ajutor pentru a aplica la locurile de munca potrivite pentru dumneavoastra!

  • AvatarKR zice

    Sunt in cautare de un job online cu posibilitatea de a lucra de acasa. Nu ma vad in pozitia de a hartui lumea cu vanzari.

Leave a Reply