• 1 Jul. 2020
  • 2 min

Cum să gestionezi primul rol de manager?

manager
Autor
Ana Nicoleta Felegean (Zafiu)
Ana Nicoleta Felegean (Zafiu) Contributor // Consilier în Carieră si Psiholog Organizaț... Arată mai mult

Dacă ai obținut primul tău rol de manager, cel mai probabil în primă fază vei fi entuziasmat. Însă este posibil ca bucuria reușitei să fie însoțită și de gânduri precum: „Oare voi face față provocărilor?”; „Oare mă voi ridica la înălțimea așteptărilor?”; „Dacă nu mă voi înțelege cu echipa?”; „Dacă nu voi reuși să-mi motivez echipa pentru a obține rezultate foarte bune?”. Și lista poate continua.

Este firesc ca nivelul de responsabilitate crescut să declanșeze uneori anumite temeri, însă este important să-ți amintești faptul că dacă ai avut potențialul necesar pentru a obține rolul de manager, cel mai probabil ai și resursele necesare pentru a-l gestiona.

 

Uite ce să faci pentru a gestiona eficient primul rol de manager

Fii echilibrat

Este posibil ca fiind la început în cariera managerială să vrei să demonstrezi că faci lucrurile foarte bine și că te ridici la înălțimea așteptărilor. Însă, dacă pui foarte multă presiune pe tine există riscul să nu mai poți fi suficient de creativ și asta îți va afecta inclusiv rezultatele. Așadar, poți ajunge chiar în situația pe care vrei să o eviți, aceea de a fi insuficient de eficient. Totodată concentrându-te doar pe rezultate, te vei bucura mai puțin de micile reușite și în timp, poți acumula nemulțumiri.

 

Investește în tine

Pentru a-ți construi statutul profesional într-un mod autentic este esențial să fii credibil în ceea ce faci, iar oamenii din subordinea ta să aibă certitudinea că se pot baza pe tine. Pentru ca aceste lucruri să se întâmple este necesar să-ți dezvolți continuu atât zona de competențe de specialitate, cât și pe cea de abilități interpersonale. Astfel încât ar fi util să-ți construiești un plan de dezvoltare și să vezi care sunt acele aspecte pe care este important să le îmbunătățești.

 

Investește în echipa ta

O echipă competentă este o echipă în care fiecare persoană se dezvoltă constant și evoluează. Dacă oamenii din subordinea ta devin din ce în ce mai buni în ceea ce fac, rezultatele activității departamentului se vor îmbunătăți constant.

 

Comunică eficient și fii flexibil

Un manager nu trebuie să le știe pe toate. Uneori, oricât de bine pregătiți suntem în domeniul nostru, putem primi o recomandare foarte eficientă pe care nu am fi luat-o în calcul. Tocmai de aceea este important să permiți echipei tale să-și expună punctul de vedere.

 

Pune limite

Atunci când un anumit comportament al unui angajat nu corespunde valorilor companiei este constructiv să oferi feedback și să comunici care sunt așteptările tale.

Totodată limitele sunt importante și când vine vorba despre responsabilitățile pe care ți le asumi. Pentru ca tu să ai parte de echilibru, îți recomand să eviți să-ți aglomerezi constant agenda și să înveți să spui și „nu”.

 

Alocă timp vieții personale

Entuziasmul realizărilor profesionale te poate duce până în punctul în care să-ți dedici mare parte din timp carierei. Însă pentru a avea parte de mulțumire și de liniște este important să existe echilibru între planul profesional și cel personal.

Un rol managerial vine la pachet atât cu responsabilitate și provocări, cât și cu satisfacții. Cel mai important este să abordăm poziția pe care o avem cu maturitate, într-un mod echilibrat.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Top 10 domenii în care te poți angaja dacă nu ai experiență

Cum te ajută inteligența emoțională să ai mai mult succes la job

Relocarea, soluția prin care poți ieși din șomaj

A fost util articolul? 6
managerprimul job

Leave a Reply