• 1 Apr. 2014
  • 3 min

Profilul unui specialist in comunicare.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Dana Tudor lucreaza  de peste 18 ani  in comunicare si a acumulat o experienta ce combina jurnalismul de business cu  PR-ul si comunicarea de marketing. De […]

Dana Tudor lucreaza  de peste 18 ani  in comunicare si a acumulat o experienta ce combina jurnalismul de business cu  PR-ul si comunicarea de marketing. De cand a schimbat jurnalismul cu PR- ul, cuvantul  cheie cu care Dana isi descrie  cariera este "comunicare strategica, relevanta". Dana Tudor este in prezent Chief Inspired Officer la Buticul de Inspiratie. 

 

Adesea ne lipseste inspiratia ca oameni de marketing. Ti-ai etichetat pozitia cu o titulatura care atrage  din start zambete si bunavointa.  Cum ne ajuta in munca de marketing  un Chief Inspired Officer? In ce tipuri  de activitati de marketing si comunicare esti implicata?

Pe mine m-a ajutat din mai multe puncte de vedere. Unul este acela de a nu ma incadra in anumite sabloane legate de PR sau comunicare. Imi propun sa las personalitatea fiecarui client sa inspire directia unui proiect. Si acum am o ezitare cand ma intreaba cineva ce servicii ofer, dar imi dau seama ca trebuie sa raspund cu un soi de enumerare, ca sa avem o baza de discutieJ

 

Directiile pe care mi le-am definit, pornind de la experienta mea si de la ce fac cu pasiune, sunt: content mastery, personal branding, employer branding si PR & media relations.

 

Vorbesti de comunicare strategica, relevanta. Accentul pe care-l pui vine din data sau observatii cum ca focusul si relevanta lipseste in initiativele de comunicare din Romania?

Experienta mea de jurnalist de business si de life-style imi da poate o intelegere mai facila, mai rapida a profilului unui antreprenor sau al unei afaceri, indiferent de industrie. Gandeste-te ca de ani de zile trebuie sa obtin, printr-un interviu, esenta, informatia “sexy” despre un manager sau despre un produs. Da, mi s-a intamplat de mai multe ori sa aud companii spunand ca nu sunt intelese de agentia lor. Dar pe mine nu ma sperie sa am un client din industria de utilaje, chiar imi place foarte mult, asa cum rezonez foarte bine cu o afacere cu produse de frumusete.

 

Care sunt cele mai frecvente greseli de PR pe care le-ai observat cata ca practician cat si ca jurnalist?

M-as lega de intrebarea de mai sus si de informatiile nerelevante – am citit si taiat foarte multe texte cu informatii neinteresante pentru publicul tinta al publicatiei in care urmau sa apara, fie pentru ca erau prea tehnice, fie ca pur si simplu erau plictisitoare.

 

Top trei campanii de marketing romanesti care ti-au placut?

Imi place foarte mult faptul ca marketingul incepe sa interactioneze mai mult cu publicul, ca iese de pe panourile impersonale si vine catre noi, consumatorii. Cel mai recent, am remarcat campania “Poezia poate face o lume mai buna”, organizată de Julius Meinl Romania.

 

Te ocupi si de proiecte de employerbranding. Ce inseamna asta? De ce este necesar si ce activitati ar putea initia companiile?

Am scris foarte mult despre politicile de HR ale companiilor si astfel am putut sa observ cate lucruri frumoase pot oferi angajatorii din Romania, fara ca nimeni altcineva sa stie despre asta in afara de angajatii lor. Este o resursa nefolosita si o informatie de mare interes pentru piata fortei de munca. In Romania bajbaim cand ne documentam despre atmosfera si conditiile de lucru dintr-o anunita companie, plecam urechea la zvonuri si trecem pe langa posibile locuri de munca unde ne putem implini profesional, doar pentru ca informatia este blocata intre peretii companiei.

 

Top trei proiecte de comunicare de care esti mandra?

O sa spun o banalitate, dar este adevarat: pentru mine orice proiect este important. Cand am dezvoltat Eva.ro, a ajuns cel mai citit site pentru femei pentru ca exista atentie si respect  pentru fiecare mail trimis catre cititoare, pentru fiecare text, cat de mic.

De la evenimentele Business Days, unde sunt consultant media si comunicare, am retinut ca excelenta este un obicei de fiecare zi, nu un efort punctual atins de genialitate. Asa ca imi propun sa pun grija si respect in fiecare ocazie de a comunica.

 

Cea mai importanta lectie de marketing pe care ai invatat-o pana acum?

Imaginea conteaza mult mai mult decat credem!

 

Material realizat  de Institutul de Marketing. Institutul de Marketing ofera cursuri de marketing si suport pentru obtinerea de certificari profesionale in marketing, marketing digital si comunicare. Mai multe detalii despre cursuri si certificari gasiti la www.institutuldemarketing.ro.

 

 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply