• 23 May. 2016
  • 2 min

Provocările viitorilor lideri din companiile de familie

liberi business
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Viitoarea generație de lideri ai afacerilor de familie este bine pregătită, încrezătoare şi, dincolo de toate, dă dovadă de o mare ambiţie, arată un studiu global realizat de compania de audit și consultanță PwC.

Aproximativ 90% dintre viitori lideri ai afacerilor de familie vor să facă ceva deosebit pentru companiile lor, nu doar să le facă mai mari şi mai puternice, dar şi să le lanseze pe plan internaţional, să le diversifice şi să le modernizeze, arată raportul „Great expectations: The next generation of family leaders survey”, realizat la nivel global de compania de audit și consultanță PwC.

Încrederea viitoarei generaţii de lideri de afaceri de familie a crescut, iar gradul lor de pregătire pentru poziţiile de conducere s-a îmbunătăţit. De exemplu, 70% dintre lideri au lucrat în afara companiei de familie pentru a acumula experienţă şi pentru a depăşi deficitul de credibilitate înainte de a se alătura afacerii de familie. Respondenții au declarat că îşi doresc să îşi lase amprenta asupra companiilor lor, nu să fie implicaţi doar „cu numele” în afaceri şi nu se sfiesc să apeleze la ajutor din afara organizaţiei care să-i ajute să-şi atingă obiectivele setate. Totodată, 69% dintre respondenţi au declarat că sunt dispuşi să aducă manageri din afara familiei pentru a ajuta la modernizarea şi profesionalizarea companiei.

„O altă tendinţă pe care am observat-o în interacţiunile noastre cu afacerile de familie este că mulţi dintre cei mai talentaţi viitori lideri ai afacerilor de familie au devenit mult mai selectivi în privinţa rolurilor pe care şi le asumă în cadrul companiei”, a declarat Mihai Aniţa, liderul echipei de servicii integrate pentru companiile antreprenoriale şi afacerile de familie și partener la PwC România.

Raportul mai arată că viitoare generaţie de lideri de afaceri este conştientă că există şi o mare inerţie organizaţională. Astfel, 40% dintre liderii chestionați au mărturisit că le este dificil să îşi facă ideile acceptate de actuala generaţie de lideri de afaceri de familie, iar 52% sunt îngrijoraţi de că vor trebui să petreacă timp pentru gestionarea politicilor de familie.

Chiar dacă, în timp, afacerile de familie se pot reinventa, şi unele chiar o fac, nu toate reuşesc să se adapteze rapid şi pot apărea tensiuni între respectarea proceselor şi produselor din trecut şi valorificarea oportunităţilor pe care viitoarea generaţie de lideri le anticipează. Circa 60% dintre respondenţi ar dori să-şi diversifice portofoliul de produse, dar 68% cred că e puţin probabil ca firma lor de familie să facă o asemenea schimbare, chiar şi în următorul deceniu.

„Mediul digital este clar o zonă în care există un obstacol generaţional. Mulţi dintre reprezentanţii următoarei generaţii de lideri de afaceri de familie trebuie să se străduiască să-şi convingă părinţii că firma lor trebuie să facă mai mult în zona de digitalizare. Numai 41% dintre respondenţi cred că afacerea lor are o strategie potrivită pentru lumea digitală, iar 29% cred că afacerile de familie sunt mai încete decât alte tipuri de organizaţii în a ţine pasul cu noua tehnologie”, a mai spus Mihai Aniţa.

Studiul PwC a fost realizat în perioada 14 ianuarie – 28 februarie 2016, pe un eșantion de 268 de viitori lideri de afaceri care lucrează în cadrul companiilor de familie

A fost util articolul? 0

Leave a Reply