• 20 Apr. 2005
  • 3 min

Sfaturi pentru cei care vor sa plece la lucru in Italia in industria hoteliera si de restaurante.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Trebuie ca toti cei care doresc sa plece la lucru, sa aiba un bagaj de cunostinte cat mai sporit pentru a se intelege cu clienti, cu […]

Trebuie ca toti cei care doresc sa plece la lucru, sa aiba un bagaj de cunostinte cat mai sporit pentru a se intelege cu clienti, cu colegii si de asemenea sa tine cont ca industria hoteliera si de restaurante se desfasoara de mai mult timp avand in baza principiile concurentiale ale economiei de piata si ca atare elementul principal este satisfacerea nevoilor clientilor acesta fiind de altfel si elementul esential de apreciere, de evaluare a nivelului de pregatire si a calitatilor lucratorului care intra in contact direct sau indirect cu clientela.

Pentru a fi selectati solicitantii romani trebuie sa dovedeasca ca sunt capabili sa se debaraseze de ideea ca se afla in acele locuri doar pentru ca trebuie, si sa faca dovada in cadrul preselectiilor si selectiilor ca au cunostinte in domeniul hotelier si de restaurante organizat pe principiul economiei de piata si ca reprezinta in ansamblul celorlalte conditii asigurate de unitatea in care lucreaza si ei insisi elemente care atrag interesul clientilor pentru acea unitate.

Pe parcursul desfasurarii activitatii vor intalni situatii si obiceiuri spacifice italienesti, vor fi nevoiti sa manipuleze utilaje si aparatura cu inalte performante cu care sunt dotate acele unitati precum si preparate si modalitati de servire traditionale specifice acestei tari.

Este de la sine inteles ca toate cele de mai sus reprezinta in plus peste cerintele de caracter, educatie, cultura, sanatate fizica si mentala, infatisare de care trebuie sa dispuna fiecare din solicitanti pentru a determina din partea angajatorilor dorinta de a-i alege.

Pentru usurinta realizarii unei autoevaluari dar si pentru prezentarea unui minim de date ce vor fi avute in vedere in cadrul preselectiilor si selectiilor atat in cadrul probelor de interviu cat si a verificarilor practice in cele ce urmeaza vom prezenta pe categorii de profesii.

In domeniul hotelier si de restaurante vor fi selectionate persoane cu infatisare placuta, curata, fara deficiente organice evidente, capabile sa poarte un dialog, o conversatie coerenta fara insa a inoportuna pe interlocutori.

Candidatii trebuie sa aiba un aspect ingrijit si agreabil si sa dea dovada de o igiena corporala si vestimentara desavarsita.

Este indicat ca solicitantul sa fie in masura sa se recomande, sa fie receptiv la doleantele membrilor comisiei demonstrand cu acest prilej si capacitatea de atentie distributiva.

Acesta va adopta o atitudine demna si politicoasa, evitand provocarile si angajarea in discutii contradictorii. Cand trebuie sa raspunda la intrebari sau sa dea explicatii, candidatul trebuie sa fie politicos, agreabil si binedispus si sa nu recurga la incercari de a convinge prin redarea situatiei sociale si familiale deosebit de grea.

Acesta, in timpul interviului trebuie sa faca dovada unei stari de spirit comparabile exigentele profesiei indeosebi in domeniul relationale si comerciale si in utilizarea tehnicii de calculsi a programelor informatice aferente domeniului hotelier si de restaurante.

Pe langa cunostinte de limba italiana solicitantii trebuie sa aiba si cunostinte minime dintr-o alta limba de circulatie internationala (lb. Engleza, germana, franceza, rusa, etc.) care sa-I permita comunicarea cu clientii hotelului si restaurantului.

Deci pentru a desfasura activitate in domeniul gastronomic si hotelier solicitantii trebuie sa-si insuseasca limba italiana , sa aiba o baza formativa care sa le permita insusirea de cunostinte, deprinderi noi pentru a tine pasul cu inovatiile tehnologice, mutatiile organizatorice si noutatile din structurile hoteliere si din restaurantele din Italia.

Este bine cunoscutca un ospatar, un barman trebuie sa cunoasca vinurile, bauturile si servirea lor corecta, sa aiba cunostinte legate de serviciul de bar, pregatirea meselor, cunoasterea si servirea branzei italiene, a salamurilor italiene, corecta primire a oaspetilor clientilor, cunoasterea felurilor servite si compozitia lor de principiu precum si invatarea folosirii aparatelor si instalatiilor din sala/bar/camera.

Un accent deosebit se va pune pe cunoasterea tehnicilor de bucatarie si patiserie, a ultimelor noutati in instalatiile de bucatarie si patiserie, invatarea retetelor si aplicarea lor corecta, folosirea produselor alimentare si a dulciurilor italiene, cunoasterea si coacerea produselor alimentare italiene, selectarea, transarea si pregatirea carnii, notiuni legate de preparare, coacere, de compozitia si prepararea produselor din paste.

Activitatea de selectie a candidatilor se axeaza deci pe o verificare de catre reprezentantii partii italiene, in prezenta unor specialisti in domeniu, a cunostintelor teoretice si practice nominalizate succint mai inainte.

Exista posibilitatea unei testari practice stiut fiind ca locul unde va avea loc selectia finala detine dotarea necesara in acest scop.

Astfel exista mai multe tipuri de mese (ovale, rotunde, patrate, dreptunghiulare etc.) a caror aranjare cu vesela, tacamuri poate fi solicitata; exista instrumentar foarte divers, tot felul de tacamuri, vesela, pahare in forme si marimi diverse pe care fiecare solicitant trebuie sa stie sa foloseasca si sa le aranjeze.

Comportamentul solicitantilor trebuie sa fie profesional si tinuta corespunzatoare.
Nu trebuie neglijata invatarea specialitatilor bucatariei italiene, tehnologiile culinare diferite ce vor trebui realizate pentru obtinerea de diferite preparate in cadrul carora un loc important il au preparatele din peste, crustacee, moluste si batricieni si nu in ultimul rand a diferitelor tipuri de paste fainoase.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply