Când vine vorba de job, unul dintre puținele lucruri asupra căruia nu ai niciun control sunt oamenii cu care trebuie să lucrezi. Colegii tăi pot fi destul de mișto sau de dificili; uneori te înțelegi bine cu ei și alteori aproape… deloc.
Oricare ar fi cazul, este important să-ți propui să fii la muncă cea mai bună versiune a ta, deoarece acesta este singurul lucru ce ține de interacțiunile de la job pe care îl poți controla de fapt. Iată 5 moduri ușoare prin care poți fi chiar începând de azi un coleg mai bun:
Fie că lucrezi într-o companie mare sau mică, te afli acolo pentru că ai o treabă de făcut. Și nu e o idee rea să-ți pui și membrii echipei într-o lumină bună pe parcursul acestui proces. Când faci o treabă bună, aceasta se reflectă nu numai asupra ta, ci și asupra managerului tău direct și a persoanelor cu care lucrezi cot la cot. Într-un fel, reputația ta depinde de reputația echipei și performanța colectivă ar trebui să conteze și la nivel individual. În mediul de lucru din prezent, este întotdeauna bine să ai pe cineva de partea ta, așa că munca făcută cu responsabilitate, cu focus pe rezultate, nu numai că îi va demonstra șefului tău că ai din plin abilitățile menționate în CV, ci te va transforma într-un candidat principal pentru promovări.
De câte ori nu ai remarcat în timpul întâlnirilor oameni care erau lipiți de telefoane sau scriau pe computer? Nimic nu strigă mai tare „Nu sunt atent la nimic din ceea ce spui și nu iau această întâlnire în serios” mai mult această atitudine. Dacă vrei să fii respectuos față de colegii tăi, caută să lași device-urile sau celelalte ferestre ale laptopului deoparte în timpul întâlnirilor și să-l asculți pe cel care vorbește sau conduce întâlnirea. S-ar putea să descoperi că ai obținut mai mult din întâlnire și că vei fi mai productiv după aceea, pentru că înțelegi exact care sunt așteptările când vine vorba de următorii pași.
Observă atmosfera generală din birou sau de pe camerele de chat, în funcție de modul de lucru ales și reacționează în consecință. Acest lucru te va ajuta să stabilești limitele nescrise care au fost stabilite pentru ziua respectivă. Vei dori întotdeauna să abordezi fiecare interacțiune cu profesionalism. O parte din a face acest lucru implică expunerea emoțiilor în ton cu energia din birou. De exemplu, dacă toată lumea este ocupată să lucreze, poate că nu este momentul să te angajezi în activități excesive de socializare. Dacă s-a întâmplat ceva grav, poate că nu este momentul să arunci în eter o glumă amuzantă.
Nimeni nu vrea să piardă timpul și mai ales să nu lucreze. Răspunde la apeluri, e-mail-uri și mesaje pe grupuri cu promptitudine și anunță dacă un coleg ar trebui să se aștepte la anumite întârzieri. De asemenea, puține lucruri sunt mai frustrante decât programarea unei întâlniri pentru ora 10:00, iar la 10:10 încă să lipsească o parte dintre participanți. Într-un cadru office toate persoanele au agenda destul de atent stabilită, cu mai multe întâlniri zilnice sau cu intervale de timp rezervate altor activități. Iar nerespectarea timpului celuilalt poate duce la conflicte inutile la birou.
Asumarea creditului pentru munca unui coleg sau chiar a mai multora este un bilet sigur pentru înstrăinarea de echipă. Renunțați la atitudinea „Fiecare om e pentru el însuși” și amintește-ți că sunteți de aceeași parte a baricadei și obiectivele voastre sunt comune. Dacă o persoană îți acordă în mod incorect credit pentru un proiect, recunoaște imediat colegul de muncă care îl merită de fapt.
Relațiile respectuoase și armonioase cu colegii de muncă fac din cele 8 ore zilnice alocate jobului o experiență plăcută. Găsirea unei modalități de a coexista și de a colabora în ciuda diferențelor fac ca munca să fie productivă și zilele să curgă mai plăcut pentru toată lumea.
Mituri despre negociere care te împiedică să crești profesional
Complice pentru performanța angajaților în munca hibrid
Cauți un job, dar nu ai o calificare? Iată unde te poți angaja acum