• 22 Aug. 2006
  • 1 min

Stabilirea pretului.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Un proces in trei etape te va ajuta sa decizi. I: Pun bazele unei afaceri constand in organizarea nuntilor, si ma intreb cat de mult as […]

Un proces in trei etape te va ajuta sa decizi.

I: Pun bazele unei afaceri constand in organizarea nuntilor, si ma intreb cat de mult as putea sa cer. Cum stabilesc pretul serviciului pe care il ofer ?

R: Din pacate, raspunsul la aceasta intrebare nu este usor. Fiecare antreprenor isi va alcatui o structura de stabilire a preturilor. Vestea buna este ca informatia de care ai nevoie este deja disponibila – trebuie doar sa iti faci temele. In cele din urma, preturile vor depinde de trei factori: costurile actuale, la care se adauga o marja de profit rezonabila, pretul pe care il accepta piata si aspectele care adauga valoarea produsului sau serviciului tau.

Incepe prin determinarea costului unei actiuni tipice, inclusiv un adaos pentru toate produsele/serviciile subcontractate. Consulta asociatia nationala pentru cateva preturi etalon, si contacteaza o serie de concurenti pentru a afla pretul pe care il percep acestia pentru servicii similare. Adauga costurile suplimentare (chiria si cheltuielile de marketing), precum si o rata de profit care sa iti permita sa iti dezvolti afacerea.

Urmatorul pas consta in identificarea materialelor si mijloacelor promotionale ale concurentilor, cuprinzand brosuri, reclame, corespondenta publicitara si pagini web. Daca preturile acestora nu sunt publicate, vei juca rolul cumparatorului misterios, vorbind astfel cu reprezentantii lor de vanzari. Vei observa cu siguranta similitudini intre preturile practicate, beneficiind de o perspectiva asupra preturilor pietei.

Dupa cercetarea tarifelor concurentilor, poate ca vei fi tentat sa aplici preturi mai mici, crezand ca ai obtinut un avantaj concurential. Gandeste-te ca faci o greseala, deoarece cumparatorii potentiali vor acorda mai multa atentie “valorii” decat pretului, cand au de ales intre produse similare.

Incearca sa creezi un plus de valoare oferind si alte servicii pentru care cumparatorii ar fi disponibili sa plateasca mai mult. Finalizeaza-ti analiza de pret bazandu-te pe costurile proprii, pe sistemul de tarifare al concurentilor si pe serviciile suplimentare pe care le atasezi ofertei tale. Vei descoperi astfel solutia pentru dilema componentelor pretului.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply