• 15 Jul. 2016
  • 3 min

Topul celor mai mari jucători din trainingul românesc

training
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Afacerile primilor cinci jucători de pe piața locală de programe de dezvoltare profesională au înregistrat o creștere spectaculoasă în 2015.

Ascendis, Qualians, Trend Consult Group, Interact și Stand for Development sunt cei mai mari jucători de pe piața locală de training, potrivit datelor centralizate de Career Center pe baza informațiilor contabile raportate la ministerul de finanțe. Cei cinci jucători de pe piața de training au înregistrat afaceri cumulate de 47,1 de milioane de lei (10,6 mil. euro) în 2015, cu 35% mai mult decât în 2014. Avansul spectaculos consemnat de businessurile companiilor de training în 2015 se încadrează în trendul general al pieței muncii care, anul trecut, a cunoscut, conform specialiștilor de resurse umane, cea mai bună evoluție de la instalarea crizei financiare globale și până în prezent. Nu doar afacerile celor mai importanți jucători din trainingul autohton au crescut, ci și profiturile lor. Astfel, cele cinci entități au avut un profit net cumulat de 8 milioane de lei (1,8 mil. euro) în 2015, cu 75% mai mult decât în 2014.

Grupul Ascendis, care include firmele Ascendis Consulting (training și consultanță în domeniul dezvoltării profesionale), Eucom  (cursuri de limbi străine)WKH Dezvoltare Organizațională (servicii de consultanță) și Convertis Management (furnizor de cadouri și de programe de well-being pentru angajați), este liderul incontestabil al pieței românești de training. Cele patru companii au avut un business total 23,6 de milioane de lei (5,2 mil. euro) în 2015, cu 33,5% mai mult decât în 2014. Dintre toate cele patru firme din grup, cea mai importantă contribuție la veniturile de anul trecut a avut-o Ascendis Consulting, cu circa 20 de milioane de lei (4,5 mil. euro). În schimb, WKH Dezvoltare Organizațională a avut afaceri de doar 100.000 de lei (22.500 de euro)  în 2015.

Totodată, grupul Ascendis și-a majorat profitul net cumulat pe anul trecut la 3,9 milioane de lei (0,87 mil. euro), de la 2,2 milioane de lei (0,49 mil. euro)  în 2014. Businessul Ascendis este aproape la fel de mare ca afacerile adunate ale următorilor patru jucători din zona de training.

O creștere importantă a cifrei de afaceri în 2015 a cunoscut-o și grupul Qualians, care cuprinde firmele TMI România (training și consultanță) , Qualians (training, consultanță și teambuilding) și Ecoxtrem (evenimente de tip teambuilding outdoor și training). Afacerile grupului s-au ridicat la 8,5 de milioane de lei 2015 (1,9 mil. euro), cu peste 75% mai mari față de 2014. În urmă cu doi ani, Octavian Pantiș, unul dintre cei mai cunoscuți traineri din România și proprietar al Qualians și TMI România, a anunțat că a achiziționat 51% din acțiunile Ecoxtrem. Veniturile Ecoxtrem au avut, în 2015, un impact semnificativ în afacerile grupului Qualians. Astfel, Ecoxtrem a avut, în 2015, o cifră de afaceri de 3,2 milioane de lei (0,72 mil. euro), de aproape trei ori mai mare decât acum doi ani. 2015 a fost, de asemenea, un an extrem de bun pentru profitabilitatea grupului Qualians, care a contabilizat un câștig net de 1,1 milioane de lei (0,24 mil. euro), față de doar 0,5 milioane de lei (112.500 de euro), în 2014.

Luptă strânsă între al doilea și al treilea loc din clasament

 

Diferența între afacerile jucătorilor clasați pe locurile al doilea și al treilea în clasamentul celor mai mari companii de training autohtone este de doar 1,2 milioane de lei (0,27 mil. euro). Trend Consult Group se află pe poziția a treia în ierarhia companiilor care fac legea pe segmentul programelor de formare profesională din țară, cu o cifră de afaceri de 7,3 milioane de lei (1,6 mil. euro) în 2015. Businessul companiei de training a avansat cu 24,5% față de 2014. Chiar dacă veniturile Trend Consult Group s-au majorat anul trecut, profitul net a scăzut cu aproape 200.000 de lei (45.000 de euro) comparativ cu 2014, până la 640.000 de lei (144.000 de euro). Mai mult, compania a avut un număr mediu de 12 angajați în 2015, cu un salariat mai mult decât în 2011.

La fel ca primii trei jucători de pe piaţa de training, grupul de firme Stand for Development a reușit să-și crească afacerile în 2015 comparativ cu 2014. Cele patru firme din grup – Stand for Development & Training (training) , Free Bee Zone (alte forme de învățământ), Proactive Mind (alte forme de învăţământ) și Greenlight Consulting (consultanță pentru afaceri) – au făcut afaceri totale de  3,85 de milioane de lei (0,86 mil. euro) în 2015, cu 24% mai mult decât în 2014. Totodată, grupul a înregistrat o creștere a profitului cu peste 25% în 2015, până la aproape 1,5 milioane de lei (0,33 mil. euro).

Cea mai accelerată evoluție a profitabilității dintre primii cinci jucători de pe piața locală de training a avut-o, anul trecut, Interact, care se află pe locul al patrulea în ierarhia celor mai mari companii din domeniu. Interact a reușit să obțină un profit net de 0,9 milioane de lei (202.500 de euro) în 2015, de peste 48 de ori mai mare comparativ cu 2014. La fel ca și în cazul primilor trei clasați în topul furnizorilor de training din România, businessul Interact s-a majorat în 2015. Astfel, afacerile companiei au atins 3,8 milioane de lei (0,85 mil. euro) anul trecut, cu 43% mai mult față de 2014.

Alți jucători importanți de pe piața de training mai sunt grupul de firme Human Invest și companiile CBC România, MMM Consulting, Hart Consulting și Dale Carnegie România.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply