• 27 Mar. 2017
  • 2 min

Trei secrete de public speaking pentru un discurs de impact

public speaking
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Află ce trebuie să faci dacă vrei să ai un discurs de impact.

Pregătește-te din timp pentru momentul în care vei avea ocazia să îți expui ideile și proiectele unui public numeros sau pur și simplu relevant pentru planurile tale. Momentul tău de glorie se poate întâmpla oricând. Ești gata să te bucuri de el?

Creionează o schiță a discursului

 

Chiar dacă ești o persoană spontană și, de obicei, îți găsești ușor cuvintele, nu pleca la drum nepregătit. Dacă vrei să fii sigur că te vei încadra în timp, că ideile vor curge natural, că nu vei rata nicio informație importantă pe care voiai să o împărtășești cu audiența și că vei reuși să-i păstrezi atenția, ai nevoie de o schiță a discursului.

iulia ivanov

Iulia Ivanov

Așa cum o casă are nevoie de un plan sau de schița unui arhitect ca să nu se prăbușească, să fie funcțională și să îți ofere confort, și discursul tău are nevoie de un plan.

Spune multe cu puține cuvinte

 

Aplică regula 20-70-10 în structurarea conținutului unui discurs. Specialiștii în public speaking recomandă ca introducerea unui discurs să reprezinte 10-20% din timpul total, iar concluzia între 5 și 10%. Când scrii un discurs e una, când îl rostești, experiența e alta. Ca să reduci decalajul dintre cele două momente și, în același timp, să îți educi spontaneitatea, propune-ți să te cronometrezi în timp ce repeți discursul. Provocarea este să spui multe cu puține cuvinte.

Folosește cuvinte cheie

 

„Mulțumesc” – arată-ți gratitudinea față de public pentru că ai fost invitat să le vorbești, pentru că ai fost sau urmează să fii ascultat, pentru că îți dedică o parte din timpul lor.

„Imaginează-ți” – este o invitație nerestrictivă care invocă libertatea și eliberarea, creativitatea și care personalizează experiența.

„Alege să reflectezi la…” în loc de vreau să te gândești la este un verb care face cadou audienței oportunitatea de a face o alegere și evită greutatea impunerii sau a perceperii unei autorități nesolicitate

Cuvinte care indică publicului cum să proceseze informațiile primite, definite în funcție de la cele șase modalități de prelucrare a informațiilor: compară, critică, descrie, discută, evaluează și explică.

Articos scris de Iulia Ivanov, om de comunicare și lectorul atelierului de vorbire în public „Secretele unei prezentări de succes”, organizat de Fundația Calea Victoriei. Atelierul va începe în 30 martie. 

A fost util articolul? 0
public speaking

Leave a Reply