keyboard_arrow_down
Webhelp, una dintre cele mai importante companii specializate în outsourcing de pe piaţa locală, are 1.800 de angajaţi vorbitori de limba franceză. Oameni de 28 de naționalități diferite lucrează în patru sedii, în Bucureşti, Galaţi şi Ploieşti şi au salarii care pleacă de la 500 de euro pe lună. 

Webhelp România este unul dintre cei mai importanţi angajatori de vorbitori de limbă franceză din România, cu o dezvoltare puternică în ultimii ani. Compania, care furnizează soluţii şi servicii de BPO (Business Process Outsourcing), a recrutat circa 300 de oameni noi de la începutul lui 2015 şi a ajuns la 1.800 de salariaţi, în cele trei oraşe în care este prezentă, prin patru sedii: Bucureşti (două birouri), Ploieşti şi Galaţi. Peste jumătate dintre salariaţii Webhelp lucrează pe proiecte de limba franceză, iar restul pe germană, engleză, spaniolă, greacă, maghiară, italiană, olandeză, polonă şi portugheză.

Webhelp Tinerii care trec de această uşă de la Webhelp intră într-o lume nouă şi surpinzătoare

Compania va ajunge să aibă 2.150 de angajaţi la finalul lui 2015, după noi recrutări şi după ce va încheia integrarea angajaţilor Perry & Knorr. Grupul francez Webhelp a anunţat, recent, că a achiziţionat filialele Perry & Knorr (parte a Walter Group) din Germania, Elveţia, Polonia, Austria şi România. „La începutul acestui an ne doream ca în 2015 să ajungem la 2.015 de angajaţi, dar deja am atins sau chiar am depăşit puţin această ţintă, după preluarea recentă pe care a făcut-o grupul. Pe lângă această achiziţie, vom continua să ne dezvoltăm echipa, aşa că este posibil să ajungem la 2.150 de angajaţi în 2015”, declară Mihaela Rusu, directorul general al Webhelp România.

Foto Mihaela Rusu, interviu Mihaela Rusu apreciază că Webhelp este o companie solidă.

Circa 500 dintre angajaţii Wehelp din România lucrează în Ploieşti şi Galaţi, iar restul în Bucureşti, în două sedii, ambele aflate în zona Piaţa Victoriei. Compania, care are angajaţi din 28 de ţări, de la Haiti şi Guinea, până în Africa de Sud, Grecia sau Belgia,  este foarte activă pe piaţa muncii şi recrutează constant.

Foto birouri angajaţi Webhelp Angajaţii Webhelp România lucrează în mai multe ture.

O zi de muncă în call-center

 

Adriana Vîlsan are 23 de ani, este din Călăraşi, urmează un program de master în Bucureşti şi lucrează la Webhelp de trei ani. A ajuns în companie după ce a văzut, pe Facebook, un anunţ de recrutare. A aplicat şi, peste câteva zile, a devenit angajat full-time. „La început am avut foarte mari emoţii. Ţin minte că, la primul client, a intrat mesageria vocală, iar eu am spus: <<Bună  ziua. Sunt Adriana. Mulţumesc. La revedere!>> . Imediat după ce am spus <<La revedere!>> am închis telefonul. Vorbisem în română, deşi trebuia să o fac în franceză. Îmi uitasem speech-ul. Trebuia să spun ceva simplu. Foloseam prenumele, însă puteam să-mi schimb numele, dacă doream. Ziceam că sun din partea serviciului clienţi al companiei pentru care lucram, în legătură cu un anumit e-mail sau mesaj trimis prin poştă de respectivul client. În cazul în care intra căsuţa vocală, îi propuneam o variantă de zi şi de oră când să ne auzim”, spune tânăra.

 

Salariul unui angajat în call-center porneşte de la 2.250 – 2.500 de lei  lunar, pentru un program de lucru de opt ore, la care se poate adăuga o primă lunară de performanţă, de 390 de lei.

 

Ea lucrează pentru clienţii de telefonie fixă şi mobilă, pe zona de reclamaţii tehnice, şi face parte dintr-o echipă de circa zece oameni, printre care şi un tunisian, niciunul mai mare de 27 de ani. Angajaţii din echipa sa lucrează în trei schimburi: 10:00-18:00, 12:00-20:00 şi 14:00-22:00.

Adriana, angajată Webhelp Adriana a avut nevoie de trei săptămâni pentru a se obişnui cu accentul vorbitorilor nativi de franceză

„O zi de lucru are opt ore, inclusiv o pauză de 40 de minute, pe care ţi-o administrezi aşa cum doreşti. Primele lucruri pe care le fac când ajung la serviciu este să deschid calculatorul şi programele cu care lucrez. Apoi verific ceea ce am lăsat în lucru ziua precedentă, reiau şi după mă ocup de reclamaţii noi. Înainte să sun, analizez dosarul fiecărui client, ca să înţeleg problema pe care o are. Zilnic vorbesc cu circa 20 de persoane, pe reclamaţii ce ţin de facturare, suprafacturare, dublă facturare sau modificare de coordonate bancare”, arată Adriana.

A avut nevoie de 2-3 săptămâni să se obişnuiască cu accentul vorbitorilor nativi de franceză. Nu a primit, până acum, niciun apel violent ca limbaj, dar a trebuit să facă faţă clienţilor cu tonul ridicat. „Dacă un client are tonul ridicat, îl laşi să-şi verse năduful. Apoi, dacă îi oferi o soluţie la nemulţumirea pe care o are, se linişteşte”, explică tânăra.

Cum arată angajatul perfect pentru Webhelp

 

Furnizorul de soluţii şi servicii de BPO  caută candidaţi care să stăpânească o limbă străină cel puţin la un nivel mediu, să îşi dorească să-şi dezvolte o carieră şi să descopere ce înseamnă mediul corporate. „În principal, mergem pe potenţial şi pe talent, iar talentul înseamnă, din punctul nostru de vedere, şi capacitatea de a vorbi bine şi foarte bine într-o limbă străină. Apreciem foarte mult talentul candidaţilor, chiar dacă nu au o experienţă foarte mare. De aici şi mesajul nostru de recrutare: <<Votre talent notre expertise>> (Talentul vostru expertiza noastră – trad.)”, spune Mihaela Rusu.

În procesul de recrutare compania se bazează, pe lângă pagina de Facebook, profilul creat pe reţeaua profesională de socializare LinkedIn ori propriul site de joburi, şi pe prezenţa la evenimente studenţeşti ori pe recomandările angajaţilor. Un angajat Webhelp poate primi până la 1.500 de lei net dacă recomandă un candidat care, ulterior, ajunge să lucreze în cadrul companiei.

Foto sala de şedinţe Webhelp Aşa arată una dintre sălile de şedinţe ale Webhelp România.

„Dacă m-ar întreba cineva <<de ce m-aş angaja la Webhelp?>> i-aş răspunde, în primul rând, că suntem o companie solidă. Este foarte important să-ţi legi cariera de o companie care nu se va închide mâine. Apoi, i-aş spune că suntem o companie cu interes în zona de răspundere socială, adică suntem preocupaţi să arătăm un tratament echitabil faţă de partenerii, furnizorii, clienţii şi colegii noştri.  Nu în ultimul rând, i-aş spune că toţi angajaţii noştri au posibilitatea de a opta pentru un program de lucru flexibil”, precizează Rusu.

Salariul unui angajat în call-center porneşte de la 2.250 – 2.500 de lei (peste 500 de euro) net lunar, pentru un program de lucru de opt ore, la care se poate adăuga o primă lunară de performanţă, de 390 de lei. Totodată, angajaţii cu o anumită vechime în companie primesc prime de Crăciun şi de Paşte. „Suntem foarte bucuroşi să vedem că prin informaţiile pe care le publicăm pe contul nostru de Facebook reuşim să atragem foarte mulţi tineri interesaţi să descopere ce înseamnă BPO şi, în special, brandul Webhelp. Şi LinkedIn reprezintă un canal foarte important de recrutare. Însă, trebuie să recunosc că, pe cei mai mulţi angajaţi, îi atragem pe Facebook şi prin intermediul propriului site de recrutare”, arată Rusu.

Toţi salariaţii beneficiază de un pachet lunar de beneficii, care include tichete de masă, abonament la o clinică medicală privată, preţuri preferenţiale la anumite servicii şi produse oferite de diverse companii, precum şi asigurarea transportului pentru cei ce termină programul de lucru în intervalul 22:00 – 24:00.

„Cumva, secretul meseriei de angajat în call-center ar fi să-ţi placă mediul de lucru, să-ţi placă să te dezvolţi şi să primeşti feed-back. Este foarte important să vii la muncă cu plăcere”, menţionează directorul general al Webhelp România.

Foto trofee Champions League în varianta corporatistă.

Companiile indiene precum WNS sau Wipro reprezintă unii dintre cei mai importanţi ai Webhelp pe piaţa românească de BPO. „Nu resimţim o concurenţă din partea companiilor indiene care activează în aceeaşi zonă ca noi deoarece, deocamdată, nu împărţim aceiaşi clienţi. Dar este adevărat că resimţim, cel puţin în Bucureşti, o competiţie pe piaţa forţei de muncă. Găsim din ce în ce greu candidaţii de care avem nevoie. Noi cerem un nivel foarte bun de limbă străină, în special pe franceză, şi de aceea avem anumite dificultăţi. Una dintre explicaţiile pentru care găsim mai greu oameni ar fi, poate, reducerea la trei ani a perioadei de studiu din facultate. O alta ar putea fi o creştere a pretenţiilor clienţilor noştri”, precizează Rusu.

Compania are o fluctuaţie anuală de personal de 30% şi un buget de training de peste 500.000 de euro.

spune-ti parerea