• 9 Nov. 2016
  • 3 min

Whisky Fest: 3 zile de festival dedicate whisky-ului

whisky fest_dragos gurarosie

Bucureștiul găzduiește Whisky Fest, primul eveniment major din România care celebrează una dintre cele mai apreciate băuturi ale tuturor timpurilor.

Whisky Fest, primul festival din România dedicat whisky-ului, începe mâine, 10 noiembrie, în Capitală. Timp de trei zile, până pe 12 noiembrie, pasionații și nepasionații vor putea să testeze peste 100 etichete de whisky. Evenimentul este organizat de The Whisky Club (comunitate a pasionaților de whisky din România), LivePro (companie de producție de evenimente) și de Mixtopia.ro (portal de lifestyle). Dragos Gurăroșie, 40 de ani, este antreprenor, general manager la Mixtopia.ro și unul dintre cei ce au contribuit decisiv la apariția Whisky Fest. Evenimentul ar fi trebuit să aibă loc anul trecut, însă a fost anulat din cauza tragediei din clubul bucureștean Colectiv. Dragoș „se zbate” în antreprenoriat de șase ani, timp în care a reușit să organizeze evenimente precum BurgerFest (dedicat burgerilor) sau Bucharest Craft Beer Festival (adresat celor interesați de berea craft).

„După Colectiv mă așteptam ca piața de evenimente să se stingă ușor și să nu se mai întâmple nimic. N-a fost așa. Din contră, am asistat la o înflorire fără precedent, aș zice, pe zona aceasta. Eu am simțit-o ca pe o dorință a organizatorilor de evenimente să arate că se poate mai bine. Și da, a fost mai bine. În concluzie, cred că evoluăm într-o direcție bună”, spune Dragoș Gurăroșie.

dragos-whisky-fest

Dragoș Gurăroșie: În România se bea mult blended whisky și bourbon.

 

El vorbește, într-un interviu acordat eJobs, despre ce așteptări are de la Whisky Fest și de ce ar trebui românii să participe la un eveniment dedicat whisky-ului.

eJobs: Cum a apărut ideea Whisky Fest?

 

Dragoș Gurăroșie: Ideea le aparține băieților de la The Whisky Club care, după primul BurgerFest, ne-au întrebat dacă nu vrem să facem împreună cu ei un eveniment dedicat în întregime uneia dintre cele mai apreciate băuturi ale tuturor timpurilor – whisky-ul. Prima ediție trebuia să aibă loc în 2015, dar din cauza tragediei de la Colectiv, tragedie care ne-a afectat direct, a trebuit să amânăm evenimentul. În România se bea mult blended whisky și bourbon, prin urmare mai puțin single malt. Ne dorim să le arătăm românilor cât de diversificată este această industrie și, de ce să n-o spunem, vrem să și încercăm să educăm gusturile.

eJobs:  De ce un eveniment pe trei zile?

 

Dragoș Gurăroșie: În primul rând, pentru că avem peste 100 de etichete și sincer, oricât de băutor ai fi, n-ai cum să faci față ofertei, așa că este mai mult decât recomandat să te întorci și să-ți continui experiența în lumea whisky-ului. În al doilea rând, în fiecare dintre aceste zile vom avea sesiuni de mentoring și concerte. În cadrul evenimentului încercăm să construim universul băutorului de whisky, așa c-ar fi fost păcat ca întreaga experiență să dureze doar o singură zi.

eJobs: Ce așteptări ai de la eveniment?

 

Dragoș Gurăroșie: Mă aștept că oamenii să vină cu inima deschisă pentru a încerca etichete noi și cu papilele pregătite pentru o experiență completă. În afară de multele tipuri de whisky vom avea ciocolată de la Paula Ana, cafea de la 146 I Love Coffee și mâncare delicioasă de la Voila Bistrot. Pe lângă partea aceasta, care ține de gust, îi vom avea alături de noi pe cei de la Mr. Blade – Barber Shop și un colț în care participanții, evident doar cei doritori, vor fi fotografiați cu un aparat de pe la 1850.

eJobs: De ce ar trebui să participe un pasionat sau un nepasionat de whisky la Whisky Fest?

 

Dragoș Gurăroșie: Curioșii, indiferent că sunt pasionați sau nu de whisky, trebuie să vină la festival pentru varietatea mare de etichete prezente. Așa cum mai spuneam, vom organiza sesiuni de mentoring pentru un număr limitat de persoane, susținute de Tony Vanaria, Brand Ambassador Hudson, și de Struan Grant Ralph, Brand Ambassador Glenfiddich. Vom mai avea și alte sesiuni de mentoring, dar mai păstrăm un pic supriza. În cadrul festivalului se vor lansa, în premieră în România, o serie de etichete care abia ce-au fost inaugurate în câteva țări. Deci vom avea diversitate, noutăți și gusturi fine.

 

eJobs: Când ai început să lucrezi pentru pregătirea evenimentului și câți oameni sunt implicați în organizarea lui?

 

Dragoș Gurăroșie: La început, adică acum câteva luni, eram vreo opt persoane implicate, dar acum, când mai sunt practic doar niște ore până deschidem porțile, suntem mult mai mulți. Treaba bună se face în echipă, iar treaba cea mai bună se face într-o echipă aleasă pe sprânceană, cu oameni unul și unul și cu multă experiență.

eJobs: Ce evenimente pregătești, după Whisky Fest?

 

Dragoș Gurăroșie: Whisky Fest este ultimul eveniment mare pe care-l vom face anul acesta. În 2017 vrem să intrăm în forță, așa că, pe 4 februarie, luăm „pe sus” ginul și vom începe o serie de evenimente prin care vrem să-l promovăm. E vorba de Gin Society Party și, dacă o să iasă bine, o să ne mai tot jucăm cu ginul. BurgerFest o să vină în două ediții, una în București (12-14 mai) și una la Cluj (26-28 mai), apoi între 9 și 11 iunie vrem să deschidem sezonul de bere cu a doua ediție a Bucharest Craft Beer Festival. Totodată, între 15 și 17 septembrie vom organiza festivalul România Culinară. Mai avem și alte idei, dar toate la timpul lor.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply