Ne place să fim aproape de colegii și de clienții noștri chiar și când suntem plecați în vacanță. Așa că am renunțat la acel e-mail standard Out of office și ne-am gândit să-l înlocuim cu mesaje care ne caracterizează, cu poze și chiar cu un exercițiu de vacanță.
Dacă lucrezi într-un domeniu creativ, poți să-ți permiți un mesaj Out of office care să iasă din tipare. Noi, la eJobs, simțim că mesajele standard sunt prea rigide. Sincer, ne sunt mai simpatice conversațiile cu Siri, office managerul din telefonul nostru.
În plus, când avem în minte un mesaj simpatic nu uităm să-l setăm înainte de concediu oricât de aglomerați am fi. Cum timpul și rapoartele acelea presante nu prea îți lasă timp să fii creativ, ne-am gândit să te inspirăm. Avem chiar mai multe tipuri de mesaje, de la cele minimaliste și vizuale, la cele care lansează o provocare.
Raluca, colega noastră, responsabilă de strategia de conținut B2B și B2C, a preferat un mesaj scurt, la obiect, cu accent pe vizual: o poză chiar din destinația de vacanță aleasă.
Iulia, copywriterul nostru, ne întâmpină cu un mesaj care parcă ne face poftă să lăsăm munca de la birou pentru acel brunch care merge la orice oră.
Steluța, content editorul nostru, a ales să le dea colegilor o “temă de vacanță”. A lăsat un teaser construit din emoticoane care arată specificul destinației alese.
1. O întrebare des folosită în echipa noastră: Ce te face fericit? si un îndemn: Fă-ți timp pentru pasiunea ta azi :).
2. Un tool sau un site care să facă viața mai ușoară destinatarului, un checklist cu lucruri de făcut înainte de a pleca în vacanță, un video.
Chiar ne gândim la fericirea celor care au rămas la birou și vrem să le facem viața mai ușoară când pleacă în vacanță. Așa că pe lista de recomandări în e-mailul Out of office se află: Inbox Pause – îl instalezi și îți dă o pauză la e-mailuri. Vine la pachet cu posibilitatea de a alege intervalul de timp cât vrei să ai inbox-ul în pauză, excepții pentru anumiți expeditori sau anumite cuvinte cheie și chiar un auto-response care anunță că ai luat o pauză de la e-mail.
Tot în e-mailul out of office, unul dintre colegii noști din departamentul de marketing s-a gândit să optimizeze somnul colegilor și al clienților. Dacă nu au plecat în vacanță măcar să doarmă bine acasă. Le-a recomandat Sleepyti.me care ajută orice utilizator să fie zen la birou pentru că nu se mai trezește din somn brusc. Aplicația spune și la ce oră ar trebui să dormi în funcție de ora la care vrei să te trezești.
Un mesaj cât mai prietenos și sincer este mereu la modă. Și întodeauna bine primit decât să pleci în concediu fără să anunți.
Colegele noastre, Corina și Alexandra, au intrat în concediul de maternitate, iar în mesajul lor out of office au mulțumit pentru colaborarea de până acum și au indicat datele persoanei de contact care se va ocupa în continuare de cont și care poate fi apelată cu încredere.
Alege un mesaj clar, direct și ușor de parcurs. Sigur îți dorești să fie și memorabil așa că o alegere inspirată este să-i oferi ceva cititorului tău: o doză de amuzament, o întrebare sau un site/aplicație de care are nevoie pentru vacanța lui.