keyboard_arrow_down
Weekendul și zilele libere ne ajută să scăpăm de stres și să revenim cu drag și spor la birou. Cel puțin în teorie. În practică însă realitatea e puțin cam diferită.

Adevărul e că  responsabilitățile la locul de muncă au o influență destul de mare asupra noastră și ni se întâmplă deseori să avem dificultăți în a ne detașa de ele, chiar și în zilele noastre libere. Stăm cu nasul în mailuri panicați să nu dăm greș cu un task și să nu ratăm vreun deadline chiar și în concediu, iar la finalul zilelor libere ne întoarcem deseori mai obosiți decât am plecat și speriați de ideea că avem multe de recuperat. Rămânem la fel de conectați de ceea ce se întâmplă la birou încât în momentul în care ne întoarcem e ca și cum nu am fi fost out of office deloc.  

 

Aceste lucruri se întâmplă nu pentru că sunt inevitabile, ci pentru că ne intrăm într-un anumit ritm pe parcursul anului la care ne e greu să renunțăm când se apropie momentul concediului. Totuși, este dreptul nostru să ne luăm zile libere și un factor important pentru orice angajat care vrea să fie #HappyLaJob. Un mail ratat nu este o mare pierdere pentru nimeni atâta timp cât te organizezi bine înainte și după concediu. Mai mult, când te întorci fresh din vacanță, ești mai energic și mai creativ, găsești soluții mai repede și lucrezi cu drag, în special dacă iei în calcul responsabilitățile și task-urile care te așteaptă când te întorci din concediu.

Plănuiește-ți întoarcerea la birou

Te gândești la vacanța asta de zile întregi, poate chiar săptămâni sau luni, dar colegii tăi s-ar putea să nu știe toate detaliile. Spune-le de mai multe ori în ce perioadă nu vei fi la birou și asigură-te că ai cel puțin o persoană care îți poate acoperi sarcinile urgente cât ești în concediu. Nu uita să informezi și managementul de persoanele care îți vor ține locul.

 

Cu două zile înainte de a pleca, revino cu un plan de acțiune pentru întoarcerea ta, care să includă proiectele în lucru, și stabilește o întâlnire cu echipa spre finalul primei tale zile înapoi la birou. Astfel, în prima parte a zilei vei avea ocazia să îți citești toate mailurile și să discuți cu colegii tăi despre noile sarcini. În urma acestor discuții îți recomandăm să completezi planul de acțiune inițial cu task-urile noi și schimbările care au avut loc în proiecte ca să vizualizezi mai ușor tot ce ai de făcut în următoarele zile. La întâlnire, stabilește cu șefii tăi și cu echipa niște termene realiste pentru fiecare proiect și prioritatea lor. Doar pentru că ai lipsit câteva zile nu înseamnă că trebuie să te grăbești să le recuperezi. Fii corect și oferă-ți timpul necesar pentru a te readapta la mediul de lucru! Mai mult, dacă îți permiți această zi de ajustare la sfârșitul concediului tău, îți vei ridica automat randamentul următoarelor zile deoarece vei știi care sunt prioritățile, nu vei încerca să rezolvi toate task-urile din prima, iar șefii tăi vor înțelege mai bine încărcătura pe care o ai în următoarea perioadă.  

Închide mailul în vacanță

Știm că e dificil să te deconectezi de job în concediu, dar nu te vei relaxa cu adevărat până nu o faci. Primul pas este să îți setezi răspunsul out-of-office pentru perioada cât ești plecat. E prima ta linie de atac așa că profită din plin de spațiul alocat. Gândește-te la cel mai strict client, furnizor sau șef când compui răspunsul și spune-le exact ce vor să audă ca să te lase să te bucuri de vacanță. Nu uita să incluzi și datele de contact ale suplinitorilor tăi!

 

Cât ești plecat, alocă-ți un singur moment pe zi în care să te uiți fugitiv peste mailuri. Răspunde doar la cele care ard, dar întreabă-te înainte dacă chiar nu pot aștepta sarcinile respective. Colegii tăi care îți țin locul cu siguranță se descurcă. Ai încredere în ei! Lipsa stresului pentru câteva zile te va ajuta să vezi responsabilitățile tale din alt unghi și să te concentrezi mai bine pe obiective în momentul în care te întorci la serviciu.

Adu atmosfera de vacanță la birou

Dacă ai respectat toți pașii anteriori și te-ai bucurat din plin de concediul tău, atunci știm că va fi puțin mai dificil să te întorci la acea rutină bine sedimentată de la birou, așa că noi îți recomandăm să aduci atmosfera de vacanță la job! Îmbracă-te mai lejer dacă dress code-ul  de la serviciu îți permite, adu obiecte cumpărate în vacanță pentru a-ți decora biroul, încearcă ceva nou și neobișnuit la prânz în fiecare zi și fii #HappyLaJob!

spune-ti parerea