De la casele în care locuim, până la spațiile comerciale în care dezvoltăm business-uri, toate acestea au presupus o tranzacție imobiliară la un moment dat, fie că au fost închiriate, fie achiziționate. Iar în centrul acestor activități se află agenții imobiliari.
Meserie ce la prima vedere poate să pară ușoară, dar în realitate necesită o serie de abilități și cunoștințe. Dacă ai fost vreodată curios să afli ce presupune această profesie, cu ce avantaje și dezavantaje vine, dar și ce salariu câștigă un agent imobiliar, te invităm să parcurgi acest articol!
O zi de muncă a unui agent imobiliar este plină de diversitate și activități care necesită bune abilități de vânzare & negociere, cunoștințe aprofundate despre piața imobiliară, cât și despre tendințele din domeniu. Fiecare zi de muncă a unui agent imobiliar poate aduce atât provocări, cât și oportunități. Să vedem, cum arată, de fapt, o zi de muncă a unui astfel de specialist.
Diminețile agenților imobiliari încep cu planificarea zilei, dar și cu timp alocat răspunsurilor la solicitărilor clienților sau ale potențialilor cumpărători. Baza de date cu proprietățile disponibile și prețurile acestora este aliatul agentului imobiliar în munca de zi cu zi.
De asemenea, o mare parte din programul de lucru este dedicată vizionării proprietăților (locuințe sau spații comerciale), dar și întâlnirilor cu clienții. În timpul vizitelor, agentul oferă informații relevante despre proprietate, precum caracteristicile acesteia sau amplasamentul.
Din programul de lucru al agenților imobiliari nu lipsesc întâlnirile cu alți profesioniști precum avocați, notari sau alți agenți implicați în tranzacțiile imobiliare. Aceste întâlniri sunt esențiale pentru ca aceștia să se asigure că toate detaliile legale și administrative sunt conforme cu legislația în vigoare.
Pe lângă toate activitățile menționate, agentul imobiliar trebuie să-și aloce timp și pentru crearea unei strategii de marketing prin care să-și promoveze proprietățile pe care le gestionează. Acest lucru poate include actualizarea listărilor online, crearea de materiale publicitare sau participarea la evenimente imobiliare.
Aceasta este o abilitate-cheie pentru o persoană care dorește să ocupe un rol de agent imobiliar. Mai ales că aceștia sunt puși în fața discuțiilor cu oameni cu personalități diferite. Unii clienți sunt dispuși să vorbească mai mult telefonic, alții doar prin e-mail, iar agentul imobiliar trebuie să fie prompt și să poată menține un mod de comunicare potrivit pentru aceștia.
Abilitățile de negociere sunt extrem de importante pentru a fi un profesionist apreciat în această industrie. Ele îți oferă posibilitatea de a obține cele mai bune oferte pentru clienți, atât în privința prețurilor, cât și a termenilor stabiliți. Totodată, în timpul tranzacțiilor imobiliare, pot apărea diverse opinii și interese, iar abilitatea de a negocia te poate ajuta să gestionezi anumite conflicte sau discuții ce pot apărea între părțile implicate.
Ascultarea activă joacă un rol important în jobul de agent imobiliar. Este o abilitate esențială care poate avea un impact semnificativ asupra relațiilor cu clienții și asupra încheierii tranzacțiilor. Cum te ajută ascultarea activă? Îți permite să înțelegi nevoile și dorințele clienților, să poți identifica ce tip de proprietăți și caracteristici ale acestora sunt cele mai importante pentru cei cu care lucrezi, să personalizezi ofertele, dar și să eviți neînțelegerile ce se pot naște pe parcurs.
Agenții imobiliari sunt responsabili pentru o mulțime de sarcini, iar de multe ori trebuie să se ocupe de mai multe task-uri simultan. Pot avea, de asemenea, o mulțime de documente și fișiere de gestionat, iar menținerea acestora într-o formulă cât mai organizată îi ajută să găsească cât mai repete proprietățile cerute de clienți.
Un agent imobiliar trebuie să știe cum să-și promoveze proprietățile pe care le are în portofoliu. Astfel, cunoștințele în marketing îi permit să creeze materiale de marketing atractive, precum fotografii profesionale, tururi virtuale sau descrieri ale proprietăților cât mai atrăgătoare. În acest mod crește vizibilitatea proprietăților și-și pot atrage mai ușor potențialii cumpărători.
Totodată, abilitățile de marketing îi mai ajută pe agenții imobiliari să comunice mai clar și să transmită informații importante despre proprietățile pe care le au în portofoliu. Și, nu în ultimul rând, un marketing bine realizat poate contribui și la creșterea reputației în industrie.
Meseria de agent imobiliar poate oferi o serie de avantaje și oportunități pentru cei care sunt interesați să lucreze în acest domeniu. Iată câteva dintre avantajele pe care le poți obține dacă te hotărăști să iei această direcție:
Unul dintre principalele avantaje ale meseriei de agent imobiliar este posibilitatea de a câștiga pe măsură. Comisioanele din tranzacțiile imobiliare pot fi semnificative și pot asigura un venit lunar peste media pe economie. Practic, cu cât reușesc să încheie mai multe tranzacții, cu atât veniturile lor vor crește.
Agenții imobiliari pot avea o anumită independență în gestionarea timpului petrecut asupra anumitor sarcini. Ceea ce înseamnă că își pot adapta programul de lucru în funcție de nevoile personale.
Dacă ești o persoană sociabilă și îți place să interacționezi cu oamenii, această meserie cu siguranță îți va oferi satisfacție. Lucrul cu clienți diferiți și suportul pe care îl vei oferi acestora în găsirea proprietăților te vor face să te simți extrem de împlinit.
Meseria de agent imobiliar poate fi extrem de satisfăcătoare și plină de oportunități, dar vine și cu anumite dezavantaje și provocări la pachet. Iată câteva dintre acestea:
Cum spuneam anterior, veniturile unui agent imobiliar pot fi semnificative în funcție de experiența și implicarea acestuia. Totuși, acestea pot varia de la o lună la alta, în funcție de numărul și valoarea tranzacțiilor încheiate.
Piața imobiliară este saturată de agenți imobiliari, ceea ce înseamnă o concurență acerbă atât pentru clienți, cât și pentru tranzacții. Totuși, soluția pentru a face față competiției este diferențierea față de cei care lucrează în domeniu, dar și adaptarea la nevoile clienților.
Industria imobiliară este influențată de schimbările economice, ratele dobânzilor și alți factori ce pot afecta cererea și oferta de proprietăți.
Implicarea în tranzacții imobiliare poate fi stresantă din punct de vedere emoțional. Agenții trebuie să fie pregătiți să facă față chiar și eșecurilor.
Piața imobiliară evoluează rapid și se transformă din punctul de vedere al tehnologiei folosite. Astfel, un bun specialist în domeniu trebuie să se adapteze la noile metode de lucru și să fie dispus să învețe constant lucruri noi pentru a rămâne competitiv.
Cariera în industria imobiliară oferă numeroase posibilități de dezvoltare. În funcție de interesul și obiectivele unui agent imobiliar, acesta poate merge către mai multe direcții. Se poate orienta către jobul de Manager Imobiliar. Unele agenții imobiliare pot avea nevoie de manageri care să supravegheze operațiunile zilnice și să coordoneze activitățile agenților. Pentru acest rol însă este nevoie și de bune abilități de leadership și gestionare a timpului.
Totodată, odată cu acumularea de experiență și cunoștințe în domeniul imobiliar, agenții pot alege să se specializeze în consultanță imobiliară. Practic, să ofere servicii de consultanță investitorilor, dezvoltatorilor sau altor profesioniști din industrie.
În medie, un angajat în domeniul imobiliar câștigă 4.000 de lei net pe lună, potrivit comparatorului de salarii Salario.ro. Acesta însă poate varia în funcție de poziția ocupată, de expertiza de lucru, dar și de profesionalismul de care dă dovadă un angajat.
„Domeniul imobiliar a cunoscut o dezvoltare masivă, mai ales în ultimii ani, având în vedere că acest sector a atras tot mai multe investiții. Acest lucru a dus și la o nevoie tot mai mare de forță de muncă. În acest moment, pe platforma de recrutare eJobs.ro, sunt disponibile sute de joburi în domeniu, atât pentru agenți sau consultanți imobiliari, cât și pentru specialiști în marketing sau office manageri. În media salarială din domeniu sunt incluse atât salariile celor care se ocupă de munca de teren, precum agenții imobiliari, cât și a angajaților care ocupă funcții în departamentele de contabilitate sau pozițiile de management”, explică Bogdan Badea, CEO eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară.
În ceea ce privește, salariile fixe ale angajaților din sectorul imobiliar, de regulă, acestea sunt completate de veniturile din comisioane, calculate pe baza vânzărilor efectuate.
Domeniul imobiliar este generos și din punct de vedere al ofertelor de muncă scoase la bătaie de către angajatori. Sute de oportunități îți stau la dispoziție pe platforma eJobs.ro. De partea ta rămâne să-ți pui la punct CV-ul și să aplici! Iar dacă vrei să afli amănunte despre alte meserii existente, urmărește-ne pe cariera.ejobs.ro!
Vrei un rol de copywriter? Ce trebuie să știi despre această meserie
Asistent manager. Ce trebuie să știi înainte de a aplica pentru acest job