Chiar și persoanele cu slujbe extrem de interesante au zile plictisitoare. Iar dacă tu te numeri printre cei cu sarcini care nu se schimbă prea des, mergi zilnic la birou și interacționezi cam cu aceiași oameni, e imposibil să nu te simți la un moment dat copleșit de rutina.
Anumite persoane pot resimți această apăsare a rutinei după o scurtă perioadă de timp, în timp ce alții cu o rezistență crescută, se confruntă cu ea de abia după mai mulți ani petrecuți la același job. Însă exact ca-n cazul unei relații sentimentale, dacă o percepi ca pe ceva negativ asta nu înseamnă că trebuie să dai bir cu fugiții la primul hop al relației. Cum poți contracara rutina? Ce poți face pentru a-ți reînvia pasiunea pentru jobul tău? Venim cu câteva soluții în rândurile de mai jos.
Unii oameni fac greșeala de a presupune că rutina va trece de la sine, că un superior va sesiza plafonarea ta și-ți va da ceva extrem de atractiv de făcut. Însă nu e o idee strălucită să aștepți în speranța că lucrurile se vor schimba. Cheia este să întreprindezi mici acțiuni diferite și să faci asta în mod deliberat, fără să aștepți o intervenție divină. Chiar și actul de a te gândi la ce poți face pentru a-ți îmbunătăți starea la locul de muncă tinde să aibă un efect pozitiv asupra psihicului tău.
E timpul să stai puțin de vorbă cu tine și să analizezi momentele în care te simți energic și implicat la job și cele în care, dimpotrivă, te simți lipsit de chef și de productivitate. Utilizează aceste informații pentru a identifica ce sarcini te motivează și-ți aduc zâmbetul pe buze. Atunci când treci printr-o perioadă mai puțin roz la locul de muncă tinzi să te fixezi asupra aspectelor neplăcute care țin de ea. Iar această atitudine nu face altceva decât să te tragă și mai mult în jos.
Aruncă o privire și prin e-mailul tău pentru a afla asupra căror aspecte ți se cere cel mai des expertiza. Iar după ce reperezi sarcinile pentru care alții te consideră expert în rezolvarea lor poate ar fi cazul să faci mai multe de acest gen. Nimic nu e mai plăcut decât să ai de îndeplinit task-uri la care excelezi.
Nu presupune că trebuie să-ți dai demisia sau să părăsești compania pentru care lucrezi ca să alungi rutina din viața ta profesională. Există o mulțime de modalități de a face schimbări în limitele premise de jobul tău pentru a-ți pune mai bine în valoare pasiunile. Te poți implica voluntar într-un proiect care te atrage, poți experimenta cu sarcini noi pentru tine, eventual în alte departamente. Foarte rar oamenii vor respinge o mână de ajutor și o viziune proaspătă. Încearcă să începi să faci câte puțin din ceea ce-ți place chiar dacă în primă fază va fi într-o mica măsură. Și dacă nu poți face o astfel de schimbare pe cont propriu, abordează-ți șeful. El ar putea avea oportunități pe care tu nici nu le-ai considerat.
Relațiile noastre de la job au un efect incredibil asupra modului în care ne percepem slujbele. Și întrucât pasiunea poate fi adeseori contagioasă, înconjoară-te de oameni energici, fie la birou, fie în grupurile profesionale. Ei te pot ajuta să reînvii interesul scăzut pe care-l ai pentru muncă. Participă la evenimente de profil, pentru a întâlni oameni noi care se dedică jobului pe care-l au. Ei te pot ajuta să faci un refresh relației pe care o ai cu jobul. În schimb, evită oamenii toxici, care sunt în permanență nemulțumiți de jobul curent, de rutina acestuia și care nu mai văd nicio oportunitate la poziția actuală. Aceștia te pot atrage foarte ușor în tabăra lor și te pot determina să iei o decizie care nu se va dovedi tocmai inspirată pe termen lung.
Ți-a plăcut acest articol? Citește și:
10 recomandări pentru a fi creativ la locul de muncă
De la primul job într-un birou de arhitectură la propriul studio de machiaj
Nu mă plictisesc niciodată la muncă motivul pentru care vreau altul este patronul un dă-mi Doamne ce n-am avut să mă mir ce m-a găsit. Injurii și jigniri greu de suportat.Dacă munca pe care o faci devine plictisitoare mai bine renunță. Încearcă prin ceea ce faci să ajuți și atunci totul are un sens.