• 20 Jan. 2016
  • 3 min

Antreprenorul 10X10. Planurile de 100 de milioane de euro ale MCA Grup (II)

portret_Ciprian Oprea
Autor
Liviu Florea
Liviu Florea „Oameni” înseamnă mai mult decât „resurse umane” ... Arată mai mult

Ciprian Oprea, directorul general al MCA Grup, a început să facă bani de la 19 ani, iar acum are planuri mari: vrea să ducă afacerea pe care o conduce la afaceri de 100 de milioane de euro în 2025.

Career Center vă prezintă a doua parte a interviului cu Ciprian Oprea, antreprenorul care vrea să ducă MCA Grup la o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro în 2025.

De la 120 de angajați la 600

 

Grupul MCA are în jur de 120 de angajați, iar Ciprian Oprea se așteaptă ca numărul lor să ajungă la 500-600 în 2025. Cei mai mulți din ei vor continua să lucreze în România, pentru că antreprenorul vrea să păstreze producția în țară.

Aproximativ 70 din totalul salariaților grupului lucrează în producție și depozite, iar restul în celelalte departamente. MCA Grup oferă un pachet de compensaţii şi beneficii competitiv, care conţine: salariul net, comision (în cazul departamentelor de vânzări), tichete de masă, prime de Paşte şi de Crăciun şi bonusuri de performanţă.

Oprea anticipează o creștere cu circa 10% a numărului angajaților în 2016, în condițiile unei fluctuații anuale de personal de 16-17%. Media de vârstă în rândul salariaților grupului este de 35-37 de ani.

Dragostea de business apare la 19 ani

 

Ciprian Oprea s-a născut în Târgu Ocna, un oraș din Moldova. A venit în Capitală pentru facultate și a absolvit Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, la Universitatea Politehnică. „Încă de la 19 ani a avut tot felul de încercări de a intra în afaceri”, mărturisește antreprenorul.  Dorința lui de a face business a prins viață încă din facultate, când aducea diverse lucruri „de la turci”, pe care le vindea apoi în cămin. „Antreprenoriatul se bazeză pe un apetit  mai ridicat și pe <<simțul oportunității >>. Evident că ai dacă ai acest simț îl exploatezi”, subliniază directorul general al grupului MCA.

portret_Ciprian Oprea

Oprea conduce 120 de angajați.

Primul job adevărat a fost de agent imobiliar. După ce a strâns ceva bani a hotărât să-și facă o agenție imobiliară. Economiile pe care le avea la momentul respectiv îi erau suficiente ca agenția imobiliară să poată funcționa pentru trei luni. La prima tranzacție imobiliară intermediată a fost tras în piept și nu a încasat niciunul dintre banii care ar fi urmat să-i asigure supraviețuirea afacerii.

Astfel, Oprea a revenit la statutul de salariat. S-a angajat ca vânzător de sisteme de alarmă pentru casă, la firma unui fost coleg de facultate. Ulterior, Oprea a început să vândă și uși de garaj și rulouri pentru ferestre, după ce angajatorul său a decis să le introducă în portofoliul de produse al firmei.

După doi ani, Ciprian Oprea s-a despărțit de colegul său, „din cauza unor diferențe de valori”.  Din nou, actualul director general al MCA Grup se afla în situația de a o lua la început, așa că s-a hotărât să continue, pe cont propriu, cu ușile de garaj și cu rulourile pentru ferestre. În 1998, la 26 ani, semna primul contract, pe o firmă – Milca, înființată în 1997, pe care a preluat-o de la soacra lui. În 1999 l-a chemat lângă el pe un alt coleg de facultate – Valentin Cuca (unul dintre cei trei acționari de astăzi ai Milca, cea mai importantă firmă din grupul MCA), care se pricepea „pe partea tehnică”. Inițial, cei doi importau ușile de garaj și rulourile pentru ferestre, după care le revindeau și ofereau și servicii de instalare. În 2000 au început producția de rulouri pentru ferestre, cu un an înaintea ușilor de garaj. Prima ușă de garaj s-a născut într-un apartament de bloc, iar primul atelier de producție a apărut în comuna Dobroești, din județul Ilfov. „Cea mai mare greșeală pe care am făcut-o până acum ca antreprenor a fost aroganța. Se întâmplă, uneori, să crezi că ești mai deștept decât în realitate, pentru că piața merge bine, dar nu datorită ție. Pur și simplu așa se întâmplă. În schimb, lucrul de care sunt cel mai mândru este că văd lângă mine oameni care au crescut foarte frumos. Dar și eu am crescut împreună cu ei”, menționează Ciprian Oprea.

Antreprenorul nu a făcut un calcul exact al banilor pe care i-a investit până acum în dezvoltarea MCA, dar suma este de ordinul milioanelor de euro. „Dacă stăm să adunăm profitul pe care l-am reinvestit, minus ceea ce am scos noi, acționarii, din firmă, cred că din 1998 și până acum am investit câteva milioane de euro în MCA”, arată Oprea.

Planurile antreprenorului de a atinge afaceri de 100 de milioane de euro în 2025 și de a intra cu MCA în topul celor mai mari zece jucători de piața europeană a ușilor de garaj și rulourilor pentru ferestre vor avea nevoie de investiții puternice. În primă fază, Oprea se va orienta către sprijinul băncilor. „Investitorul este cel mai scump împrumut. În momentul în care băncile nu o să ne mai dea bani, probabil că atunci o să ne îndreptăm atenția către un investitor”, mai spune Oprea.

El și-ar dori ca respectul arătat de angajații MCA colegilor de lucru, furnizorilor și clienților să rămână o constantă și peste aproape zece ani.

AICI puteți citi prima parte a interviului cu Ciprian Oprea.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply