• 14 Feb. 2022
  • 3 min

Ce abilități îți sunt de ajutor pentru un job în asigurări

Ce abilități îți sunt de ajutor pentru un job în asigurări

Dacă ți-ai propus să aplici la unul din cele aproape 1.000 de joburi disponibile în asigurări pe eJobs.ro, trebuie să fii conștient de modul în care tehnologia remodelează acest domeniu. Impactul recent al digitalizării, creșterea piețelor emergente și multe alte transformări sunt semnalul clar că și aici e nevoie să-ți menții setul de abilități la zi. 

Multe locuri de muncă tradiționale au suferit modificări în urma digitalizării, iar firmele de asigurări încep acum să pună mai mult accent pe agilitate și flexibilitate. Se caută oamenii care se pot readapta cu ușurință atunci când descrierea postului lor suferă modificări. Competențele soft precum curiozitatea și motivația rămân extrem de valoroase, dar la fel de greu cântăresc și reziliența, abilitatea de a face față schimbărilor și de a învăța constant, acestea fiind de altfel noile intrate pe lista de dorințe ale angajatorilor în ultimii ani. 

Marea majoritate a locurilor de muncă în asigurări implică interacțiunea cu clienții care se confruntă cu situații stresante, ceea ce înseamnă că empatia și capacitatea de a-ți păstra calmul, de a asculta și de a avea per total o stare bună de spirit la job sunt ingrediente vitale pentru succesul într-o carieră în asigurări. Expansiunea globală a industriei și faptul că asigurările sunt împletite cu managementul riscului înseamnă că e necesar un mindset internațional și abilități analitice cât mai bune. 

 

Tehnicile de negociere și o bună capacitate de rezolvare a problemelor sunt binevenite 

Probabil ai auzit zicala „Clientul are întotdeauna dreptate”, dar cât de des auzi „Clientul are dreptate doar uneori”? Dacă vei lucra în asigurări, răspunsul la această întrebare va fi „În fiecare zi”. Când clienții sună cu o reclamație, adesea nu înțeleg pe deplin politicile din spatele asigurării, acoperirea sau limitările unei polițe. Spre exemplu, un reprezentant care se ocupă de reclamații are sarcina dificilă de a spune clientului unde greșește, într-o manieră cât mai diplomată.

Drept urmare, abilitățile puternice de negociere sunt vitale pentru menținerea unei bune relații cu clienții, refuzând cererile absurde ale acestora sau respingându-le prezumțiile nefondate. De altfel, persuasiunea este una dintre cele mai importante abilități soft pe care angajații le pot avea indiferent de industria pe care o reprezintă. 

Din fericire, există multe modalități eficiente și pline de tact pentru a negocia și pentru a convinge pe cineva. Totodată, e important și să empatizezi cu clienții și să oferi indivizilor opțiunea de a face compromisuri acolo unde este posibil, pentru a-i mulțumi.

 

Un job în asigurări necesită o bună organizare

Cifrele și calculele constante pe care le vei efectua vor necesita bune abilități de organizare. E important să-ți ții ordine în sarcini pentru a evita greșelile care se pot dovedi dezastruoase. De asemenea, organizarea îți va economisi timp prețios, care este esențial în acest domeniu.

Persoanele care lucrează în asigurări se ocupă de obicei de un număr mare de clienți, iar asta presupune păstrarea unor volume de evidențe. Menținerea organizată a muncii și a spațiului de lucru te va ajuta să păstrezi înregistrări detaliate care-ți vor îmbunătăți eficiența și viteza de lucru. Organizarea va reduce, de asemenea, stresul, ajutându-te să lucrezi cu ușurință. De asemenea, tot ea îi face pe clienți să se întoarcă. Iar cu ajutorul tehnologiei, această abilitate poate fi mult îmbunătățită prin utilizarea aplicațiilor și a software-ului. Familiarizează-te cu ele pentru că-ți vor ușura cu mult munca!

De prea mulți ani încoace, învățarea continuă s-a aflat adesea printre ultimele priorități ale managerilor și angajaților mereu ocupați. Însă indiferent de cariera pe care intenționezi s-o urmezi, fie că vorbim despre dinamicul domeniu al asigurărilor sau despre un altul, un lucru rămâne cert: este important să-ți revizuiești în permanență setul de abilități, să ți le îmbunătățești pe cele deja existente și să câștigi periodic noi competențe.

 

Ți-a plăcut acest articol despre ce presupune un job în asigurări? Citește și:

Zile libere în 2022. Bucură-te de o zi liberă plătită și pentru Recensământ!

Playtika provoacă limitele campaniilor de recrutare (P)

Cum te ajută perseveranța să parcurgi un curs online

A fost util articolul? 0
job în asigurăriloc de muncă asigurări

Leave a Reply