• 28 Jul. 2021
  • 3 min

Ce să faci și mai ales ce să nu faci când vizezi marirea de salariu

Ce să faci și mai ales ce să nu faci când vizezi marirea de salariu
Autor
Avatar
Diana Mărășoiu Managing Editor // Cu un background economic, a dat în prim... Arată mai mult

Având în vedere că economia nu a traversat tocmai cea mai bună perioadă a sa, mulți se simt norocoși doar pentru că au un loc de muncă și un venit stabil. Dar dacă ai lucrat din greu, poate ai preluat și noi responsabilități și nu ai văzut de mai bine de un an marirea de salariu, poate ar fi cazul să soliciți o creștere.

Desigur, să ceri mai mulți bani poate fi riscant atunci când economia și piața muncii au probleme. Și nu vrei să pari deplasat când compania în care activezi a avut poate și ea de suferit. Dar angajații buni merită să fie plătiți în funcție de valoarea pe care o au în organizație și există modalități de a vorbi cu șeful tău despre marirea de salariu fără a-ți periclita locul curent.

 

După ce reguli să te ghidezi când ceri marirea de salariu

 

Familiarizează-te cu cifrele din piață!

Înainte de a stabili o întâlnire cu managerul tău în vederea negocierii, studiază care sunt salariile în piață pentru a știi unde te situezi mai exact. Un nou tool, Salario, lansat în această lună de eJobs România, te ajută să nu fii prins cu temele nefăcute la această discuție importantă, el cuprinzând deja peste 130.000 de date culese de la angajații autohtoni.

 

Alege-ți momentul optim pentru a cere marirea de salariu!

Nu cere marirea de salariu atunci când compania întâmpină dificultăți. Sunt șanse mari să fii refuzat și vei părea totodată și complet deconectat de la realitate. Însă în cazul în care compania merge bine, îndrăznește să stabilești o discuție! Pentru a repera când este cel mai bun moment, fii atent la ce se întâmplă în jurul tău și în sector. Caută detalii precum anunțuri de afaceri noi și știri din sector pentru a trage concluzii despre situația curentă.

 

Fii deschis la negocieri!

Nimeni nu vrea să audă „nu” ca răspuns, dar o respingere poate oferi o oportunitate de a face o altă propunere. Poate vrei o zi extra de lucru de acasă? Ai nevoie de un nou telefon mobil sau laptop pentru job? Există o conferință sau un eveniment de profil la care ți-ar plăcea să participi? Este posibil ca șeful tău să răspundă pozitiv unei solicitări mai mici după ce a spus nu unei solicitări mari.

 

Fă o trecere în revistă a realizărilor tale!

Dacă vrei să porți această discuție, e important să ai în primă fază o evidență a reușitelor tale în cadrul companiei. Notează-ți proiectele de succes majore pe care le poți aduce în discuție. Un astfel de document îți va fi foarte util în cadrul conversației cu superiorul și reprezintă o dovadă tangibilă a valorii tale pentru companie.

 

Nu fii agresiv când negociezi marirea de salariu!

Pentru majoritatea oamenilor, discuția despre mărirea de salariu este ceva ce nu se situează în zona lor de confort. Iar acum această conversație se poate dovedi anevoioasă, ea poate genera un nivel sporit de agresivitate. Fii foarte atent la tonul tău; păstrează-l măsurat și politicos. Chiar și un limbaj agresiv neintenționat poate fi interpretată ca o grosolănie, iar un astfel de comportament nu va atrage cu sine nimic bun. Amintește-ți că te afli acolo pentru a purta o conversație, nu pentru a da ultimatumuri. Caută să păstrezi discuția cât mai obiectivă și bazată pe fapte.

 

Nu te compara cu ceilalți!

Exact ca-n cazul unui interviu de angajare, compararea cu un coleg de muncă ar putea fi o greșeală uriașă. Negocierea unei măriri salariale se referă la creșterea individuală, performanța ta și ceea ce aduci tu companiei, nu o altă persoană. Un șef nu vrea să audă de ceilalți angajați ai săi, nu despre asta a agreat să vorbească. Dacă vrei ca discuția să nu o ia pe o pantă greșită ar fi bine să nu compari salariul tău cu al unui alt coleg.

 

Nu furniza prea multe informații personale!

În mod ideal, ar trebui să încerci să-ți creezi propunerea într-un mod care să se concentreze pe motivele pentru care meriți marirea de salariu, mai degrabă decât de ce ai nevoie de una. Există câteva lucruri pe care mai bine le eviți atunci când vorbești despre marirea de salariu. Cu excepția cazului în care ai o relație extrem de familiară cu managerul tău, e mai bine să eviți să invoci motive personale – cum ar fi dacă soțul / soția ta și-au pierdut slujba, dacă nevoile financiare au crescut pentru copilul tău sau dacă o investiție făcută a mers prost. Accentul ar trebui să cadă pe ceea ce ai făcut pentru a merita o mărire.

 

Nu cere marirea de salariu via e-mail!

Deși este acceptabil să programezi o întâlnire prin e-mail, ar trebui să porți conversația despre marirea de salariu în persoană, la sediu sau online, în funcție de felul în care se desfășoară activitatea. Este cel mai bun mod de a arăta că ești serios și-ți va permite, de asemenea, să evaluezi reacția șefului tău la cererea făcută. Trimite-i șefului tău un e-mail sau întreabă-l personal, când are o fereastră în program pentru a discuta o întrebare referitoare la salariul tău. O întâlnire la prânz poate constitui, de asemenea, un cadru bun pentru a purta conversația.

 

Ți-a plăcut acest articol despre regulile de care să ții cont atunci când negociezi marirea de salariu? Citește și:

7 întrebări la care să răspunzi înainte de a aplica la un job 100% remote

8 cărți recomandate de Bill Gates și Barack Obama pentru vara aceasta

Vrei să te angajezi acum în HoReCa? Mii de joburi te așteaptă!

A fost util articolul? 7

Leave a Reply